Daarbij vermoed ik dat de inruilwaarde van een Recharge (PHEV) beter is dan alleen benzine motor waardoor het in mijn situatie, thuis laden en woonwerk afstand 20 km een logische keuze is. Als prettige bijkomstigheid, 262 PK

Nou @Vriesje, dat heb je dan mooi voor elkaar. Van harte gefeliciteerd. Dan zit je er straks in de winter als het vriest, tóch warmpjes bij......Vriesje schreef: ↑23.09.2020 - 19:59 Had dezelfde afwegingen en inmiddels T5 Recharge R-design besteld. Tijdens het configureren kwam ik uit op een R-design en afhankelijk van de gekozen motor (met minimaal automaat) werd het prijsverschil met is een T5 Recharge R-design steeds kleiner. De configurator zit (commercieel) wel slim in elkaar. Daarbij vermoed ik dat de inruilwaarde van een Recharge (PHEV) beter is dan alleen benzine motor waardoor het in mijn situatie, thuis laden en woonwerk afstand 20 km een logische keuze is. Als prettige bijkomstigheid, 262 PK
Dat heb je mooi verwoord. En ik vind jouw motivatie dan ook heel begrijpelijk. Maar niet een ieder beschikt over zo,n budget, nog afgezien of een laadmogelijkheid voor de deur altijd te verwezenlijken is. Ook iets wat mee weegt, al is het maar heel betrekkelijk natuurlijk: Heb je pas volgetankt, kun je weer ff voorruit. Maar als je moet laden, en er is een stroomuitval, heb je wél een probleem. Bovendien reist de vraag, of straks, wanneer Holland vol Pure Electric auto,s staat, de energie centrales de vraag nog wel aankunnen.Summum schreef: ↑23.09.2020 - 18:00 Tsja, de Outlander is ook niet "my cup of tea", maar voor een fullsize hybride SUV met AWD is dat gewicht nog niet eens zo gek. De veel kleinere V60 PIH weegt ook al 1880 kg, om over een XC90 T8 maar te zwijgen. Die gaat naar de 2300 kg schoon aan de haak.
Maar in antwoord op je oorspronkelijke vraag zou ik een plug-in zeker verkiezen boven een benzinevariant van de XC40. Eenmaal gewend aan de stilte, het comfort en de prestaties van een batterijauto wil je niets anders meer. Maar dat is puur beoordeeld op het rijden. Of het economisch ook zinvol is hangt vooral van je gebruik en het aantal kilometers af. Rij je veelal kortere ritten en heb je mogelijkheden om thuis te laden, dan is die afweging veel gunstiger dan wanneer je als vertegenwoordiger de hele dag onderweg bent en maar een klein deel elektrisch kan afleggen.Voor mijn overstap naar een full electric had ik wel twijfels, maar in de praktijk kom ik nooit in de problemen.
Alle mogelijke reparaties zijn duur. Oók het opsporen van storingen in elektronica, en de software. De simpele auto van vroeger, is veranderd in een complex geheel, waar je zelf bijna niks meer aan kan doen. En met alles moet je dan naar de vak-garage. En ik ben zelf wat huiverig van al die nieuwe systemen. Ze zitten nog vol met virussen.Volvo Erwin schreef: ↑23.09.2020 - 22:59 De laadmodule is een storing gevoelig onderdeel. Reparatie kost je al snel € 1500,- Als het geen lease wagen is vind ik het nogal een gok.
Geen van beide. Diesel.Hans Eilander schreef: ↑22.09.2020 - 12:16 Ga je voor een Recharge, of tóch liever een benzine uitvoering?
Dank voor je reactie. ik begrijp je punt. En daarom heb ik ook gekozen voor de T2DB200 schreef: ↑24.09.2020 - 10:32Ik rijd een belastingvrije diesel. Daar komt dan wel meer onderhoud voor terug. Ondanks dat mijn Mercedessen diesel zijn, worden ze tot nu toe elke 3 jaar hoger getaxeerd voor de oldtimerverzekering. Diesel blijft nog wel even.Maar in jouw geval zou ik kiezen voor de T2.
Gezien mijn leeftijd, en mijn praktisch nieuwe XC 40, denk ik dat ik de overstap naar puur EV nooit meer ga maken. En dat deze XC 40, als hij het goed blijft doen (en ik óokteebee schreef: ↑13.02.2021 - 21:25 Nog afgezien van de prijs (die imho best wat naar beneden kan), ik wacht tocht echt met een evt overstap naar een full EV wanneer de actieradius acceptabel zijn (en dat is geheel persoonlijk natuurlijk, maar ik wil er ‘normaal’ mee op vakantie kunnen gaan en dat is voor mij minimaal 700 km op 1 lading om vervolgens geen probleem te hebben om zonder enige moeite een beschikbare snellader te vinden). Dus voor mij voorlopig ‘gewoon’ fossiel.
Helemaal mee eens… ook mijn beweegredenen om (nog) niet naar EV over te stappen.geen probleem te hebben om zonder enige moeite een beschikbare snellader te vinden). Dussss voor mij voorlopig ‘gewoon’ fossiel.
Als ik lees over de haken en ogen van het rijden op waterstof, dan zijn we daar nog heel ver vandaan. (gelukkig maar) Er zijn slechts 5 laadpunten in heel Nederland. En een auto op waterstof heb je niet onder de € 75K. Dus ik vrees dat wij dat niet meer gaan meemaken. Alhoewel de techniek soms grote sprongen maakt. Dus je weet het nooit.....
Je hebt gelijk. Hier in de buurt is zo,n waterstofstation. Dat is eigenlijk bedoeld voor lijnbussen hier in de regio. En je hebt gelijk. We dwalen al gauw af. Het ging over de keuze tussen elektrisch of benzine.V480-S60 schreef: ↑15.02.2021 - 12:45 Waterstof voor PKW gaan we niet in grote hoeveelheden zien. De techniek is er, het kan ook, maar nee dit is puur voor LKW redelijk rendabel te krijgen. Overigens komt waterstof wel steeds meer in beeld bij de energietransitie. Maar daar hebben we een ander topic voor. En wil je verder over H2 voor de auto? Maak een nieuw topic aan als je dat wil. En hier gaan we verder over XC40 recharge of toch (nog) benzine.