Volvo XC40 motorgeluid

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Menolidark
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 18.12.2024 - 18:54

Hoi allemaal,

Even een vraag vinden jullie ook dat een Volvo xc40 T4 2.0 als een diesel klinkt? Vind hem eerlijk gezegd best ruig klinken.

Zie graag jullie reacties / meningen wat jullie hier van vinden
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3586
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Dat klopt ja.
Een diesel klinkt zelfs mooier.
Bij koude motor is het een vreselijke knikker-bak;
bij warme motor zal ik niet zeggen dat het een harmonische-symfonie wordt maar het is geen punk meer.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 7631
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Vind het net klinken als een brommobiel.
Zou niet weten hoe anders te beschrijven.
Vraag mij ook af wat het maakt dat deze type motor zo klinkt.
Blog viewtopic.php?t=96931

Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock

Het leven is mooi op een Zweedse boerderij...
FLITS34
2nd Gear member
Berichten: 248
Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47

Klopt helemaal, vooral na een koude start zijn de motorgeluiden zeer nadrukkelijk aanwezig.
Als de motor op bedrijfstemperatuur is verdwijnt de ‘roffel’ weer.
Er zijn al meerdere topics over verschenen op dit forum. Het hoort blijkbaar bij deze motor, maarja zolang je hem hoort functioneert hij nog…….
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5847
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

mees schreef: 04.02.2025 - 09:29 Bij koude motor is het een vreselijke knikker-bak; bij warme motor zal ik niet zeggen dat het een harmonische-symfonie wordt maar het is geen punk meer.
:lol: :lol: :lol: Die houden we er in mees! Eerst dacht ik dat 1 cilinder minder, wat problematisch kon zijn, en dat de 3 cilinder motor rauwer zou klinken dan een 4 cilinder. Maar als ik deze reacties lees, ben ik eigenlijk een geluksvogel. De 3 cilinder is in de praktijk juist comfortabel stil. Alleen bij flink wat gas geven, laat de 3 cilinder wat rauw van zich horen. En wat duurzaamheid betreft van de 3 cilinder, de tijd zal het leren.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13260
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het gaat hier over een 2.0T4, dat is gewoon een 4 cilinder
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 7631
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

OGA244 schreef: 04.02.2025 - 12:25 Het gaat hier over een 2.0T4, dat is gewoon een 4 cilinder
Ja, dat dacht ik dus ook.
Maar ook andere 3 cilinders (kijk bv Subaru) klinken ook normaal en niet zo rauw als deze 4 pitter.
Blog viewtopic.php?t=96931

Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock

Het leven is mooi op een Zweedse boerderij...
Menolidark
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 18.12.2024 - 18:54

mees schreef: 04.02.2025 - 09:29 Dat klopt ja.
Een diesel klinkt zelfs mooier.
Bij koude motor is het een vreselijke knikker-bak;
bij warme motor zal ik niet zeggen dat het een harmonische-symfonie wordt maar het is geen punk meer.
Haha ja dat kan je wel zeggen vind het wel bijzonder hoor dat die zo veel geluid kan maken vooral de retour van de benzine die kan ook aardig wat tikken maar ook dat blijkt normaal te zijn 😳
Urbexpeditie schreef: 04.02.2025 - 09:39 Vind het net klinken als een brommobiel.
Zou niet weten hoe anders te beschrijven.
Vraag mij ook af wat het maakt dat deze type motor zo klinkt.
Haha inderdaad
Hans Eilander schreef: 04.02.2025 - 11:54
mees schreef: 04.02.2025 - 09:29 Bij koude motor is het een vreselijke knikker-bak; bij warme motor zal ik niet zeggen dat het een harmonische-symfonie wordt maar het is geen punk meer.
:lol: :lol: :lol: Die houden we er in mees! Eerst dacht ik dat 1 cilinder minder, wat problematisch kon zijn, en dat de 3 cilinder motor rauwer zou klinken dan een 4 cilinder. Maar als ik deze reacties lees, ben ik eigenlijk een geluksvogel. De 3 cilinder is in de praktijk juist comfortabel stil. Alleen bij flink wat gas geven, laat de 3 cilinder wat rauw van zich horen. En wat duurzaamheid betreft van de 3 cilinder, de tijd zal het leren.
Zelf met warme motor klinkt die best ruig maar zoals je zegt als iedereen hier al aangeeft dat ze het herkennen dan zou het normaal zijn ja🫣
Hans Eilander schreef: 04.02.2025 - 11:54
mees schreef: 04.02.2025 - 09:29 Bij koude motor is het een vreselijke knikker-bak; bij warme motor zal ik niet zeggen dat het een harmonische-symfonie wordt maar het is geen punk meer.
:lol: :lol: :lol: Die houden we er in mees! Eerst dacht ik dat 1 cilinder minder, wat problematisch kon zijn, en dat de 3 cilinder motor rauwer zou klinken dan een 4 cilinder. Maar als ik deze reacties lees, ben ik eigenlijk een geluksvogel. De 3 cilinder is in de praktijk juist comfortabel stil. Alleen bij flink wat gas geven, laat de 3 cilinder wat rauw van zich horen. En wat duurzaamheid betreft van de 3 cilinder, de tijd zal het leren.
😂😂😂
Urbexpeditie schreef: 04.02.2025 - 12:30
OGA244 schreef: 04.02.2025 - 12:25 Het gaat hier over een 2.0T4, dat is gewoon een 4 cilinder
Ja, dat dacht ik dus ook.
Maar ook andere 3 cilinders (kijk bv Subaru) klinken ook normaal en niet zo rauw als deze 4 pitter.
Kennen jullie de eerste smart for two wat was dat voor een auto zeg Die klonk pas ruig buiten als binnen in de auto werd je er gek van, ok Volvo klinkt binnen gelukkig niet zo maar buiten 🤣🤣 verder rijd die wel goed moetnik zeggen
Stoyanov
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

Hans Eilander schreef: 04.02.2025 - 11:54
mees schreef: 04.02.2025 - 09:29 Bij koude motor is het een vreselijke knikker-bak; bij warme motor zal ik niet zeggen dat het een harmonische-symfonie wordt maar het is geen punk meer.
:lol: :lol: :lol: Die houden we er in mees! Eerst dacht ik dat 1 cilinder minder, wat problematisch kon zijn, en dat de 3 cilinder motor rauwer zou klinken dan een 4 cilinder. Maar als ik deze reacties lees, ben ik eigenlijk een geluksvogel. De 3 cilinder is in de praktijk juist comfortabel stil. Alleen bij flink wat gas geven, laat de 3 cilinder wat rauw van zich horen. En wat duurzaamheid betreft van de 3 cilinder, de tijd zal het leren.

Check de 3 cilinders van Daihatsu. Gebruikt in de kleine japanse truttenschuddertjes. Lopen probleemloos 300KKm +
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13260
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat was Japanse techniek..

Heb een paar T3's gezien waar binnen een jaar n nieuwe motor in moest, die hadden een los zittende krukas..

Vond de constructie verder wel slim, uitlaatgas door het blok heen om sneller op bedrijfstemperatuur te komen..
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5847
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

OGA244 schreef: 04.02.2025 - 18:29 Heb een paar T3's gezien waar binnen een jaar n nieuwe motor in moest, die hadden een los zittende krukas..
Dat noemde ze bij de NSU RO80 toch een wankelmotor...? :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13260
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat was trouwens (wel) een magistrale vinding
Plaats reactie

Terug naar “XC40”