Probleem met "Tussenstuk" bij Ledlamp???

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Hans R
1st Gear member

Zoals al eerder beschreven, na montage van ledlampen in het dimlicht van mijn Volvo V50 2006, melding van storing (bekend) Nu moest er volgens de leverancier, Xenonlamp NL. , een kabeltje (?) tussen, om dit op te heffen, na lang wachten ( andere kabeltjes zouden niet werken) setje aan gekomen, (42,96) getest werkte niet, dus daar gelaten. Ik heb hier al enige tips gekregen, maar ben nu wat huiverig, omdat ze vrij duur zijn, of het zeker is dat ze werken? Heb ook al gedacht om het zo te laten en na start de melding gewoon weg te klikken, of dat kwaad kan?
NicoV40
4th Gear member

Kan helemaal geen kwaad, ik tik al 5 jaar die melding steeds weg. Ondanks dat er tussen mijn lampen ook een soort weerstand hangt, vermoedelijk net te weinig om het strenge Volvo-systeem te omzeilen.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
OGA244
8th Gear member

Het blijft natuurlijk geknoei
RAPVADA
2nd Gear member

Hans R schreef: 25.10.2025 - 13:12 Zoals al eerder beschreven, na montage van ledlampen in het dimlicht van mijn Volvo V50 2006, melding van storing (bekend) Nu moest er volgens de leverancier, Xenonlamp NL. , een kabeltje (?) tussen, om dit op te heffen
Het is niet zozeer een kabeltje maar een weerstand: de LED trekt minder stroom dan een halogeen of xenon waardoor de lampencheck 'denkt' dat er een dimlicht kapot is en genereert dus een foutmelding.
Wegklikken van de melding is naar mijn bescheiden mening weinig logisch; als je lamp een keer echt stuk is (ja, ook LED's gaan wel eens kapot), heb je dat niet direct door.

Om dit op te lossen kan je er voor kiezen om een standaard weerstand (meestal geel / goudkleurig) tussen te plaatsen (op veel plaatsen in internet voor een paar euro verkrijgbaar), maar houd er wel rekening mee dat deze weerstanden knetterheet worden. Je kan ze dus niet zomaar aan of in je koplampbehuizing bevestigen. Je kan er ook voor kiezen om een 'canbusfout cancel' setje tussen te plaatsen. Die heeft als voordelen dat deze plug-and-play is en hooguit handwarm wordt, waardoor het geheel in de koplampbehuizing kan worden geplaatst. Nadeel is wel dat deze laatste heel wat meer euri's kost.

Succes!
Rogier64
5th Gear member

Je hebt inmiddels al meerdere topics voor dit onderwerp aangemaakt. Doe jezelf een plezier en zoek iemand met basis electro kennis die de wet van Ohm kent. Oplossing is simpel maar vereist dat je wat stroommetingen moet doen, als je geen multimeter hebt, of kennis hoe je zoiets moet gebruiken, wordt het een kansloze missie.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”