Hallo,
Volgens de verkoper zou de standverwarming van mijn T8 die op benzine werkt, ook werken zonder dat de auto aan de laadpaal staat.
Maar als ik de standverwarming via de VOC app probeer te starten (klimaat), dan krijg ik een foutmelding "Probleem met de standklimatisering. Controleer het bestuurdersscherm in de auto voor meer informatie."
De auto geeft dan aan dat het de standverwarming niet werkt omdat de laadstekker niet is aangesloten...
Herkent iemand dit, of heeft iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank.
Standverwarming: wel of niet aan de stekker
- lint
- Top Gear member
- Berichten: 32200
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als de standverwarming bij jouw XC60 op benzine werkt staat dat los van een aansluiting aan de laadpaal. Bij een elektrische standverwaarming kan dat anders zijn. Toch maar even navragen bij de verkoper.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5906
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Herken het niet en als het niet werkt zou ik even langs de verkoper gaan (als je nog garantie hebt?) zoals Lint ook al aangeeft.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2215
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Heb er zelf geen ervaring mee, maar ten eerste wat staat hier over in het instructieboekje? En heb je al op het bestuurdersscherm (klokkenwinkel) gekeken wat daar staat?
Ten 2e, ik meen dat, indien er in jouw T8 zowel een elektrische als brandstof standkachel aanwezig is, kan kiezen tussen gebruik standkachel ‘binnen’ (elektrisch) of ‘buiten’ (brandstof) wellicht dat dat het is?
Ten 2e, ik meen dat, indien er in jouw T8 zowel een elektrische als brandstof standkachel aanwezig is, kan kiezen tussen gebruik standkachel ‘binnen’ (elektrisch) of ‘buiten’ (brandstof) wellicht dat dat het is?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5906
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Die optie heeft geen enkele T8, was vroeger een optie op de V60 D6.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5906
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat ligt aan het model én MY. Eerst was het benzine, later werd het elektrisch.... (vergeet alleen elke weer welk MY).
Ik heb een standkachel op benzine op mijn T8.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04.07.2016 - 21:49
Klinkt als een verkoper die even niet meer weet welke standkachel er in zit. Gezien de melding gok ik dat je een elektrische standkachel hebt. Zelf heb ik het juist andersom gehad. Verkoper legde uit dat voor de standkachel altijd de stekker erin moest. Tot ik een keer de functie aanzette zonder stekker en bleek dat ik er toch 1tje op benzine in heb zitten. Tja verkopers...
Volvo XC60 T8 Twin Engine Inscription ('20)
- Bursting_Blue_II
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54
Ik heb een MY23/24 T8, en die kan zowel voorverwarmen aan de laadpaal als zonder laadpaal, ook als de batterij is leeggereden. Onder de knop "klimaat" in de app is er maar één optie en dat is "starten": De auto verwarmt dan naar de huidige settings (zeg 19,5 graad als je de CC daar op hebt ingesteld). De melding dat je aan de lader moet staan herken ik niet: Is er ook een verschil tussen wat je kan doen als de batterij leeg is, ten opzichte van vol?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24.12.2006 - 20:44
Mijn XC60-T8 (2019 early full options) doet het zowel electrisch (aan de paal) als op benzine (los van de paal). Dat laatste heb je ook nodig als je Pure rijdt.BertZ64 schreef: ↑19.01.2025 - 15:21 Hallo,
Volgens de verkoper zou de standverwarming van mijn T8 die op benzine werkt, ook werken zonder dat de auto aan de laadpaal staat.
Maar als ik de standverwarming via de VOC app probeer te starten (klimaat), dan krijg ik een foutmelding "Probleem met de standklimatisering. Controleer het bestuurdersscherm in de auto voor meer informatie."
De auto geeft dan aan dat het de standverwarming niet werkt omdat de laadstekker niet is aangesloten...
Herkent iemand dit, of heeft iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank.
Echter als de tank te leeg is, doet ie het niet op benzine en dat zie je volgens mij alleen in de auto.
Recent is wel de app aan gepast en daarna deed ie het bij mij ook een keer niet aan de paal. Later weer wel.
Nu had de auto wegens vakantie ook 2 weken stil gestaan en gaf de app aan dat de auto in sleep mode was (nooit eerder gezien) dus mogelijk was dat de oorzaak.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13273
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Met een minimale stroomvoorraad heb je (met electrische verwaming) als je niet aan de paal staat ook geen voorverwarming, met een benzinekachel wel (met voldoende benzine uiteraard) niet iedereen heeft de luxe om een auto een nacht aan het stroom te kunnen laten... Was blijer met de autonome benzine standkachel met on call
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Nou, geloof dat maar niet. Als de batterij op minder dan x% staat dan doet deze helemaal niets meer.Bursting_Blue_II schreef: ↑20.01.2025 - 09:55 Ik heb een MY23/24 T8, en die kan zowel voorverwarmen aan de laadpaal als zonder laadpaal, ook als de batterij is leeggereden.
De app geeft hem wel weer. Maar je kan de voorverwarming niet activeren.
Blog Het leven is mooi op een Zweedse boerderij...
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 711
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Als bij mijn V60/T8/2019 de accu leeg raakt tijdens verwarmen gaat de motor aan, zelfde als ik hem via de app wil voorverwarmen als de accu al leeg is--> motor (ICE) aan.Urbexpeditie schreef: ↑20.01.2025 - 13:40Nou, geloof dat maar niet. Als de batterij op minder dan x% staat dan doet deze helemaal niets meer.Bursting_Blue_II schreef: ↑20.01.2025 - 09:55 Ik heb een MY23/24 T8, en die kan zowel voorverwarmen aan de laadpaal als zonder laadpaal, ook als de batterij is leeggereden.
De app geeft hem wel weer. Maar je kan de voorverwarming niet activeren.
Dit wel ZONDER ingeplugde laadkabel.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- Bursting_Blue_II
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54
Dank voor de bezorgdheid, maar ik mijn auto toch écht voorverwarmen zonder volle batterij, dus dat zal (net zoals CDN aangeeft) wellicht werken met stroom als ie aan de paal staat, en met de ICE als ie los van de paal staat. Ik zal het verder testen, maar bij mij gaat ook nu de verwarming gewoon aan via de app, en ik sta niet aan de paal.Urbexpeditie schreef: ↑20.01.2025 - 13:40 Nou, geloof dat maar niet. Als de batterij op minder dan x% staat dan doet deze helemaal niets meer.
De app geeft hem wel weer. Maar je kan de voorverwarming niet activeren.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13273
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Met een electrische voorverwarming en n lege hogevoltsaccu lijkt me die optie tamelijk onwaarschijnlijk.
Bij het laten draaien van de benzinemotor verwarm je nog steeds electrisch, maar een autonome standverwarming is dat natuurlijk niet, het is gewoon stationair laten draaien.
Slecht voor motor en milieu.
Bij het laten draaien van de benzinemotor verwarm je nog steeds electrisch, maar een autonome standverwarming is dat natuurlijk niet, het is gewoon stationair laten draaien.
Slecht voor motor en milieu.
- giso
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 19.11.2022 - 11:49
- Locatie: In de kop van Veluwe
Ik kan mijn T8 voorverwarmen met de App of hij nu wel of niet aan de laadstroom hangt. Uiteraard kost het wel enkele km rijkweidte indien ik dat doe zonder dat de auto aan de laadpstroom staat. En zoals al vermeld door anderen, indien de rij-accu (bijna) leeg is, start de benzinemotor.
XC60 T8 Recharge, AWD R-Design 2020, Bursting Blue Metallic
XC60 T5 AWD R-Design 2019, Bursting Blue Metallic, Polestar Optimized
VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion 2017
Veel Opel Zafira's diesel als lease
XC60 T5 AWD R-Design 2019, Bursting Blue Metallic, Polestar Optimized
VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion 2017
Veel Opel Zafira's diesel als lease
- E.T.
- 5th Gear member
- Berichten: 1787
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11
Ik heb er een brandstof standkachel inzitten en verwarm mijn T8 op het moment elke ochtend voor, gewoon via de timer in de app. Auto gaat 's avond voor het slapen gaan van de de stekker af en het elektrisch rijbereik die er dan op staat, staat er s'morgen nog op. Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat de aanjagers e.d. van de kachel gevoed wordt door de 12 volt booraccu net als dat bij een non-hybride Volvo met een brandstof standkachel gebeurd.
Groet Edwin
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
- BertZ64
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 18.01.2025 - 22:09
- Locatie: Overijssel
Dank allemaal voor het meedenken!
Vandaag via de chat contact gehad met Volvo NL. Daar werd ik niet heel veel wijzer, behalve dat hij het zou moeten doen zonder aan de laadpaal te hangen, maar wel met voldoende geladen accu. Hij wist wel te vertellen dat vanwege milieueisen de benzine standverwarming er uit was gegaan, maar hij wist niet bij welk MY.
Zowel mijn hybride accu als de benzinetank zaten 100% vol, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik blijf testen en houd jullie op de hoogte.
De dealer zit op 100km, dus is niet mijn 1e optie voor een oplossing
Vandaag via de chat contact gehad met Volvo NL. Daar werd ik niet heel veel wijzer, behalve dat hij het zou moeten doen zonder aan de laadpaal te hangen, maar wel met voldoende geladen accu. Hij wist wel te vertellen dat vanwege milieueisen de benzine standverwarming er uit was gegaan, maar hij wist niet bij welk MY.
Zowel mijn hybride accu als de benzinetank zaten 100% vol, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik blijf testen en houd jullie op de hoogte.
De dealer zit op 100km, dus is niet mijn 1e optie voor een oplossing
Bert
Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021)
BMW iX1 eDrive 20
Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021)
BMW iX1 eDrive 20
- BertZ64
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 18.01.2025 - 22:09
- Locatie: Overijssel
Vanavond eerst de hybride accu geladen en daarna aan de laadpaal laten zitten en de klimaatregeling gestart met de VoC app.
Dat werkte goed! Interieur, stuur en stoel waren warm en de standverwarming rechts onder de motorkap zoemde.
Er werd wel weer ± 3500 watt stroom via de laadpaal afgenomen, dus daarmee kan je de conclusie trekken dat de standverwarming van de MY 2021 op stroom werkt…
Ga het morgen weer even proberen zonder stekker.
Dat werkte goed! Interieur, stuur en stoel waren warm en de standverwarming rechts onder de motorkap zoemde.
Er werd wel weer ± 3500 watt stroom via de laadpaal afgenomen, dus daarmee kan je de conclusie trekken dat de standverwarming van de MY 2021 op stroom werkt…
Ga het morgen weer even proberen zonder stekker.
Bert
Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021)
BMW iX1 eDrive 20
Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021)
BMW iX1 eDrive 20