Hallo EX30 leden,
Gisteren de nieuwe update ontvangen en geinstalleerd.
- Vreemde is dat Google Maps wel werkt, maar navigatie niet meer het voertuig volgt. (krijg wel op tijd de routeaanwijzingen, maar scherm blijft in volgevlucht staan zeg maar.
- Nu het actuele verbruik zichtbaar in de rechter bovenhoek. (leuke gadget, maar leidt wel af).
- En One Pedal Drive is nu in 3 stappen (Uit, Laag en Hoog).
Die laatste is wel een ergenis. Voorheen had je Uit en Aan (waarbij Aan de nieuwe Laag stap zou moeten zijn).
Prima, echter UIT is nu een soort Vrijloop... (Ik gebruikte voor de update geen One Pedal Drive).
Voorheen als je je gas losliet werd er heen rustig afgeremd, beetje zoals een schakelauto zou afremmen.
Nu lijkt het bijna wel alsof de auto in Cruise Control beland.. Met als gevolg dat als je je gas loslaat (bijv. omdat je voorganger dichterbij komt), je nu bij moet remmen..
Voor wie de update nog niet uitgevoerd heeft.. Ik zou em nog even overslaan eerlijk gezegd.
Update 1.6.4
- Henry82
- 6th Gear member
In dit topic loopt daar al een draadje over, en daar is iemand juist heel blij met OPD
viewtopic.php?t=94743&start=100
viewtopic.php?t=94743&start=100
Life is what happens while you're busy making other plans
-
- 1st Gear member
Je kan natuurlijk ook gewoon opd aanzetten op laag !VolvoColin schreef: ↑28.08.2025 - 09:15 Hallo EX30 leden,
Gisteren de nieuwe update ontvangen en geinstalleerd.
- Vreemde is dat Google Maps wel werkt, maar navigatie niet meer het voertuig volgt. (krijg wel op tijd de routeaanwijzingen, maar scherm blijft in volgevlucht staan zeg maar.
- Nu het actuele verbruik zichtbaar in de rechter bovenhoek. (leuke gadget, maar leidt wel af).
- En One Pedal Drive is nu in 3 stappen (Uit, Laag en Hoog).
Die laatste is wel een ergenis. Voorheen had je Uit en Aan (waarbij Aan de nieuwe Laag stap zou moeten zijn).
Prima, echter UIT is nu een soort Vrijloop... (Ik gebruikte voor de update geen One Pedal Drive).
Voorheen als je je gas losliet werd er heen rustig afgeremd, beetje zoals een schakelauto zou afremmen.
Nu lijkt het bijna wel alsof de auto in Cruise Control beland.. Met als gevolg dat als je je gas loslaat (bijv. omdat je voorganger dichterbij komt), je nu bij moet remmen..
Voor wie de update nog niet uitgevoerd heeft.. Ik zou em nog even overslaan eerlijk gezegd.
-
- 4th Gear member
Precies!
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscrip Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscr | Volvo XC40 Recharge ER Ultra 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo EX40 Ultra | Volvo EX30 Ultra Performance Pine Crystal White |
- mvveelen
- 1st Gear member
Even over deze update: ik kreeg de melding toen ik 'm voor de deur parkeerde en heb 'm gestart. Lader aangesloten en naar binnen gelopen en vervolgens de melding:
Installatie kan niet beginnen.
Kan het aandrijvingssysteem niet voorbereiden voor installatie.
Probeer het later opnieuw.
Was het de bedoeling om de deur op een kier te laten (ik sta op eigen terrein, camera erop) ofzo? Of is de melding omdat de accu nog maar 14% lading had?
It's my first time to update, so.....
Was het de bedoeling om de deur op een kier te laten (ik sta op eigen terrein, camera erop) ofzo? Of is de melding omdat de accu nog maar 14% lading had?
It's my first time to update, so.....

EX30 Twin Ultra April 2024
-
- 1st Gear member
Niet laden en deuren sluitenmvveelen schreef: ↑28.08.2025 - 17:38 Even over deze update: ik kreeg de melding toen ik 'm voor de deur parkeerde en heb 'm gestart. Lader aangesloten en naar binnen gelopen en vervolgens de melding:
It's my first time to update, so.....![]()
- mvveelen
- 1st Gear member
Ik heb net idd de kabel eruit gehaald en de update opnieuw gestart. Eigenlijk zou dit op het scherm moeten staan, er staat alleen dat de ramen moeten zijn gesloten en de auto vergrendeld. Maar goed, hij gaat nu aan de slag.
EX30 Twin Ultra April 2024