Hoi mensen,
hierbij mijn laatste berichtje in dit deel van het volvo forum....
Begin deze week hebben we de V70 D5 ca 180 pk (2007) ingeruild. De V70 heeft bijna 6 ton gelopen en wij hebben hem 8 jaar gehad. Ik heb nog nooit zo'n goede auto gehad. Meeste onderhoud zelf samen met een vriend gedaan. Samengevat: vooral heerlijke en betrouwbare motor. weinig problemen gehad tot aan het eind. Het ging maar door. Roettesten nooit probleem geweest. Zelfs met 6 ton voelde de motor en de bak nog prima. Ook de rest gewoon ontzettend solide. dash/interieur/electronica die volhouden, bekleding prima, knopjes die goed bleven, etc (behalve CD-speler en parkeerondersteuning die al jaren geleden zijn overleden).
Waarom mocht zij toch met pensioen?
Onderstel en nivomat aan het eind wel gewoon 'moe' na deze km. Voorkant kwam telkens iets lager te liggen (bij drempels soms grond aantikken). Nivomat begon ook wat uit te hangen tijdens lange, zwaar beladen vakantieritten.
Koplampen (xenon) een keer laten polijsten, maar werden snel weer heel dof. Dit was mijn grotere probleem met de auto: slecht zicht in donker. Dit had in principe nog een keer gefixt kunnen worden, maar ja.
Airco is nu voor de tweede keer overleden. Dus grote dreigende kostenpost.
En belangrijkste: ze kan niet meer voldoen aan de strengere Euronorm voor rijden in de Amsterdam (onze woonplaats, vanaf 2025)
Daarom nu een mooie XC70 AWD (2014) gekocht. Met dezelfde diesel 5-cilinder 2.4, dus betrouwbaar volgens mij, maar dan met nog iets meer vermogen, en met Euronorm 5. Ik hoop en bidt dat deze ons net zo veel plezier gaat geven als de V70.
Afscheid van V70 D5 >> naar een XC70
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 540.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 540.000 km
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 11784
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Lijkt me een weloverwogen keuze, en gefeliciteerd met de aanschaf van de XC!
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'08 Mini Clubman Cooper S
Onze 16e Volvo: XC90 T8 Ultra Dark - Platinum Grey (levering oktober '24)
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'08 Mini Clubman Cooper S
Onze 16e Volvo: XC90 T8 Ultra Dark - Platinum Grey (levering oktober '24)
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41312
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mooie wissel. Veel plezier met het vervolg in de XC !
En we gaan vast wel ergens foto's bekijken
En we gaan vast wel ergens foto's bekijken
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Ik vond het wel leuk om oud (de paarse dame) en nieuw (de grijze deerne) naast elkaar te zetten als afscheid....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 540.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 540.000 km
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Mooie auto's en berichten,
veel rijplezier!
veel rijplezier!
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20076
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En Electric Silver imo de mooiste Volvokleur!
Veel plezier met de XC!
Veel plezier met de XC!
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6304
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Erg fraai exemplaar. Gefeliciteerd met de ride.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock - Overland Bound
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4
Scott Strike eRide 930
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock - Overland Bound
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4
Scott Strike eRide 930
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41312
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Wereld van verschil
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28400
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Mooie wissel!
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Volvogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01
Schitterende overstap. In de lichtere kleuren (zilver/wit) de mooiste XC die er is naar mijn mening. Veel plezier er van!
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 191000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235000 For sale!
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235000 For sale!
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108000
- pbor
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Heb, min of meer, hetzelfde gedaan, en om eigenlijk dezelfde (milieu) reden. Alleen geen XC maar een V. Rijdt ontegenzeggelijk beter, comfortabeler, stiller en wel wat minder zuinig.
Heb desondanks nog altijd heimwee naar de V70 P2, is mijns inziens qua bouwkwaliteit een stuk beter.
Anyway, water under the bridge, kijken of we met de huidige ook een 2 ton/5 jaar min of meer probleemloos kunnen rijden.
Heb desondanks nog altijd heimwee naar de V70 P2, is mijns inziens qua bouwkwaliteit een stuk beter.
Anyway, water under the bridge, kijken of we met de huidige ook een 2 ton/5 jaar min of meer probleemloos kunnen rijden.
V70 D5 6at 2013 - 226k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Ik vind het wel interessant wat je zegt over het verbruik. Ik moet mijn eerste tankbeurt nog nog doen (wordt nu helemaal spannend voor me). Maar als ik de autoweek carbase bekijk, zouden die nieuwere auto's juist zuiniger moeten zijn? En zelfs een XC70 NN zou zuiniger zijn dan een V7N met 2,4 D5 motor (alles handbak), zowel met:pbor schreef: ↑23.08.2024 - 10:47 Heb, min of meer, hetzelfde gedaan, en om eigenlijk dezelfde (milieu) reden. Alleen geen XC maar een V. Rijdt ontegenzeggelijk beter, comfortabeler, stiller en wel wat minder zuinig.
Heb desondanks nog altijd heimwee naar de V70 P2, is mijns inziens qua bouwkwaliteit een stuk beter.
Anyway, water under the bridge, kijken of we met de huidige ook een 2 ton/5 jaar min of meer probleemloos kunnen rijden.
- de nieuwere 2 liter 4 cilinder is zuiniger (motor die ik heb gemeden),
- de 2 liter 5 cilinder ook (volgens mij het oude 2,4 D5 motorblok maar dan met andere krukas en verlaagde cilinders)
- de traditionele 2,4 5 cilinder (maar dan Euronorm 5).
Heb jij met je V70NN een hoger verbruik dan bij je oude V70N? Met welke motorren?
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 540.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 540.000 km
- pbor
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Mijn oude was een door Obbe getunede 2.4d (±220 pk) met 6 versnelling handbak, de huidige een, wederom door Obbe getunede (vooral voor het dichtzetten van de EGR-klep) D5 (±245 pk) 6 versnelling automaat.
Vooral het gegeven dat ik nu met een automaat rijd resulteert in een hoger verbruik vanwege de slip die die bak toelaat. Rijd nu 1 op 17, met de vorige 1 op 18.5. Wel hoofdzakelijk autosnelwegen in spitsverkeer, dus max. een goeie 100 km/h.
Vooral het gegeven dat ik nu met een automaat rijd resulteert in een hoger verbruik vanwege de slip die die bak toelaat. Rijd nu 1 op 17, met de vorige 1 op 18.5. Wel hoofdzakelijk autosnelwegen in spitsverkeer, dus max. een goeie 100 km/h.
V70 D5 6at 2013 - 226k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38
"Deactiveren voor prestatieverbetering is trouwens illegaal als de auto de openbare weg op gaat. Hij voldoet dan niet meer aan de typegoedkeuring die voor deze auto, met bepaalde eisen aan de uitstoot, is afgegeven."
Is je auto ook opnieuw beoordeeld na die aanpassing? Anders rijd je potentieel rond met een illegale auto.
Is je auto ook opnieuw beoordeeld na die aanpassing? Anders rijd je potentieel rond met een illegale auto.
2022 S60, 2012 C30
- pbor
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Ik proef een nederlandsch "geheven vingertje". EGR klep dichtzetten is enkel gedaan om interne vervuiling vd motor tegen te gaan, tbv de duurzaamheid. Roetfilter werkt uitstekend, uilaten zijn (letterlijk) brandschoon aan de binnenzijde, dus geen roetuitstoot oid. Verbruikt ook geen olie, dus helemaal in orde. En met die schamele 30 pk-tjes extra wordt de V70 geen andere auto.
Fijn weekend.
Fijn weekend.
V70 D5 6at 2013 - 226k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38
Maakt mij echt niet uit hoor. En het was niet als een soort sneer of eigenwijsheid. Probeer je alleen maar te behoeden. Als jouw auto bij de volgende APK komt en je bent net degene met pech dat een inspecteur voor een steekproef komt dan ben je wel de sjaak.
2022 S60, 2012 C30