Als mijn wagen een paar dagen heeft stilgestaan is het me al een paar keer opgevallen dat de klok voorloopt. Daarstraks wou ik vertrekken nadat deze 4 dagen had stilgestaan en de klok liep 20 minuten voor :shock:
Nu is dit niet zo erg maar wel erg vervelend. Weet iemand waar ik het probleem zou kunnen zoeken?
Klok loopt niet synchroon
Bij mij ook niet alleen is dat niet zo extreem. Na een aantal weken staat hij een minuut of 2, 3 voor.
- dieselpower
- 4th Gear member
Ja, heel herkenbaar: ik heb hetzelfde probleem gehad en ben ook bij ets1 geweest. Probleem opgelost.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- jan weemering
- 4th Gear member
Misschien handig als je even kan vertelllen wat het euvel is en wat er aan gedaan is dandieselpower schreef:Ja, heel herkenbaar: ik heb hetzelfde probleem gehad en ben ook bij ets1 geweest. Probleem opgelost.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- dieselpower
- 4th Gear member
Vaak stond mijn klok verkeerd (en vaak goedgezet) totdat ik een keer zag dat het gebeurde tijdens het starten. Op het moment van starten begon mijn klok eventjes sneller te lopen.jan weemering schreef:Misschien handig als je even kan vertelllen wat het euvel is en wat er aan gedaan is dandieselpower schreef:Ja, heel herkenbaar: ik heb hetzelfde probleem gehad en ben ook bij ets1 geweest. Probleem opgelost.
Bij navraag hier op het forum bleek dat er iets stuk/los was op de printplaat in/achter de tellers. Dat kon een verscheidenheid aan fouten genereren: van een fout lopende klok tot airbag storingen tot noodloop.
Nieuwe klokkenwinkel bij de dealer (repareren doen/deden ze niet) kwam op €800,-
Via het forum naar ets1 en die heeft het gefikst. Netjes uit en ingebouwd en gerepareerd. Pas daarna viel me ook op dat het lichtje van de "veiligheidsgordel niet om" ook weer aan ging bij het niet dragen van een gordel en de klok bleef weer mooi op tijd.
Nu is die klok of dat lampje niet zo belangrijk maar airbagstoringen of noodloop wel. Ik heb mn auto dagelijks nodig en zit niet te wachten op storingen. Als ik weet dat er iets niet goed functioneerd en dat er een grote kans bestaat op een serieuze storing dan laat ik dat liever op een moment repareren dat het mij uitkomt als dat ik wacht en stil kom te staan en dan ad-hoc iets moet gaan regelen.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
-
- 1st Gear member
Het vreemde is dat ie het niet altijd heeft en voor de rest mankeert er dan ook niks aan. Dat ik en de garagist hem niet kan resetten via de T1/T2 methode, kan dat er ook iets mee te maken hebben?
MY08 s80 2.4d summum electric silver, rti, geartronic