Voor mij was het de in totaal 360 km meer dan waard!
Prachtige wagen: strak design, geen tierlantijntjes, lekker breed en laag. I like
Interieur was in deze wagen heel netjes in het Charcoal leder. Erg aangename kwaliteit van de zetels. Het dashboard voelt niet zo heel goed, maar ziet er wel erg mooi uit. Fijn detail zijn de stukken leder op de armsteun in de deuren, lekker zacht en comfortabel. Dynamisch dashboard is een leuk speeltje, maar overbodig, net zoals de verlichtte schakelpook. Maar goed, over smaken en kleuren valt niet te discussiëren!
Groot is hij niet. M'n broer van 1m85 zou moeilijk comfortabel kunnen zitten op de achterbank, zonder met z'n hoofd tegen het (door het panoramisch dak iets lagere) dak te zitten. Beenruimte voldoende om achter mezelf (1m75) een iets groter persoon te zetten. Koffer aan de krappe kant, vooral in de hoogte stelt ze ietwat teleur. De achterbank platleggen creëert een mooie vlakke laadruimte, maar opnieuw redelijk weinig hoogte tot het plafond om dat het zitvlak van de achterbank niet omhoog plooit. Ook blijft de achterkant van de voorzetels zo onbeschermd voor hetgeen je in de vergrootte koffer legt.
Mijn grote angst omtrent de on-board elektronica (zie
dit topic) bleek onterecht. Het systeem werkt vlot en intuitief en is mooi uitgevoerd en uitgebreid. 2 dingen ontbreken: harde schijf mediaplayer en de bediening met een knop voor de versnellingspook, zoals bij de concurrenten.
Ik ben overtuigd, en ga een paar boeiende weken tegemoet door de concurrenten te vragen me te overtuigen om géén V40 te kopen!
Tot slot echt wel knap gedaan van Volvo Cars Nederland. In België hebben de verkopers de wagen zelfs nog niet gezien ... Pluim voor de Hollanders

!