Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat mijn Start/Stop precies niet meer werkt? Hoe zou dit kunnen komen en wat zijn de bepalende factoren of het systeem inschakelt of niet?
Voor alle duidelijkheid: de functie (knop) staat wel degelijk aan. Het enige waar ik kan aan denken is dat mijn diesel telatief laag staat (ong 25% vol momenteel), maar het lijkt me sterk dat dit de oorzaak kan zijn...
help... Geen zin om mijn auto van amper 1 maand oud al te moeten binnendoen =(
Start/Stop werkt niet meer?
-
- 1st Gear member
Al een geluk dat er in mijn handleiding iets staat over Start/Stop...c30peter schreef:Even de handleiding lezen
bij hoog stroomverbruik, lage buitentemperatuur, lage motortemperatuur en nog wat zaken werk S&S niet...
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Onze s/s werkte ook tijdelijk niet. (helemaal niet) De auto was iets over z'n beurt heen maar na een reset en motormanegement update werkte het weer.
Buitentemperatuur enz. zijn allemaal factoren die invloed kunnen hebben op de werking van het systeem. Maar deze komen niet altijd voor en normaal gesproken zou het systeem moeten werken.
Buitentemperatuur enz. zijn allemaal factoren die invloed kunnen hebben op de werking van het systeem. Maar deze komen niet altijd voor en normaal gesproken zou het systeem moeten werken.
-
- 1st Gear member
s/s werkt met een eigen (kleine) accu, als de auto weinig of veel voor kleine ritten gebruikt wordt dan laad deze niet genoeg bij en kan het dus voorkomen dat de s/s niet werkt of dat de auto ineens weer gestart wordt. Bij ons was dit probleem er ook en na een week met dagelijks 100 km snelweg hebben we er geen last meer van gehad.
-
- 3rd Gear member
De C30 van mijn ouders gaat volgende week voor de 10de keer binnen voor dit probleem! Na 10x hebben ze het probleem nog altijd niet gevonden. Auto is ondertussen een maand of 3 buiten garantie, maar Volvo blijft "proberen" om het op t lossen, zonder enige kosten.
In het begin gebruikten ze het excuus dat het enkel onder optimale omstandigheden werkt (airco uit, radio uit, ..,) maar ik rij zelf ook C30 en bij mij werkt het wel.
Achja
In het begin gebruikten ze het excuus dat het enkel onder optimale omstandigheden werkt (airco uit, radio uit, ..,) maar ik rij zelf ook C30 en bij mij werkt het wel.
Achja
2017 Volvo V40 D2 [ Daily ]
2007 Volvo C30 T5 [ #Racecar ]
2016 Honda Grom [ Poging tot motor ]
2007 Volvo C30 T5 [ #Racecar ]
2016 Honda Grom [ Poging tot motor ]
-
- 1st Gear member
Lol, het nut van heel het concept is om tijdens stadsverkeer (= korte ritten) te kunnen besparen. Volgende week de auto binnensteken dus, zucht!rikharmsen schreef:s/s werkt met een eigen (kleine) accu, als de auto weinig of veel voor kleine ritten gebruikt wordt dan laad deze niet genoeg bij en kan het dus voorkomen dat de s/s niet werkt of dat de auto ineens weer gestart wordt. Bij ons was dit probleem er ook en na een week met dagelijks 100 km snelweg hebben we er geen last meer van gehad.
- Rutger
- 4th Gear member
- Contacteer:
Bij mij werkt die ook dan wel, dan niet. Blijkt een sensor te zijn onder één van de pedalen. Ik moet ook weer terug (vierde keer)
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |