Ritje X90

Gebruikersavatar
BartS
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42

Toen ik gisteren bij de dealer was voor het omwisselen van de winterwielen naar de zomerwielenset, heb ik even een XC90 d5 MY 2006 Summum meegekregen, dus al met de 185pk diesel. Ik dacht met een trage, zware auto op pad te gaan, maar ondanks de bijna twee ton op de klok maakte de kolos een ronduit vlotte indruk, (en ondanks de geartronic). Voor mijn gevoel trok de XC de eerste meters zelfs beter dan onze V70 met Rica-tuning (ook geartronic). Ook in bochten viel me alleszins mee. Ik had allerminst de indruk met een gare bak van doen te hebben. Wat zou dit een ideale auto voor vakantietrips zijn. In alle comfort over de autobahn richting zuiden, ik zie het zo voor me. Maar ja, die 560 euries MRB per kwartaal maak je niet snel goed....... En wat kun je voor kosten verwachten met een D5 blok na de twee ton? :?
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Als je bang voor die diesel kosten bent, kun je altijd nog een 2.5T handbak overwegen :), volgens mij is dat nog de meest robuuste oplossing.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Autogek
5th Gear member
Berichten: 1322
Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
Locatie: De Lutte
Contacteer:

Ik heb 2 xc90's gehad. de eerste een 163pk met chip naar 198 van 2004 en de 2e een 185 pk 2006. De laatste was inderdaad een fijne redelijk vlotte auto met veel ruimte. Wat mij betreft een ideale vakantie / familie auto.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Begin van het jaar op de flush dag een xc 90 gezien met het dubbele op de teller, de motor is zeer sterk en kan makkelijk 3 ton of meer draaien. Als je je druk maakt om de mrb moet je geen zware auto rijden.
2.5T handbak kan meer aan kapot en zal duurder in onderhoud zijn, hoger verbruik met huide benzine prijs.....
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
BartS
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42

euerw schreef:Begin van het jaar op de flush dag een xc 90 gezien met het dubbele op de teller, de motor is zeer sterk en kan makkelijk 3 ton of meer draaien. Als je je druk maakt om de mrb moet je geen zware auto rijden.
2.5T handbak kan meer aan kapot en zal duurder in onderhoud zijn, hoger verbruik met huide benzine prijs.....
Maak me niet zozeer druk om de MRB, vraag me alleen af of een XC90 nou zo veel meer biedt ten opzichte van onze huidige V70 en of dat dan (voor ons) de meerkosten waard is. Het is meer dan het dubbele van de huidige auto. Misschien probeer ik een overstap voor mezelf goed te praten.... :D
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Zo maar, een overweging: Verdiep je eens goed in het fenomeen XC 90 en vraag zo links en rechts eens war het allemaal gaat kosten als er aan zo'n ding iets kapot gaat. Kennis van mij moest zonodig een XC 90 met een V8 en die is niet alleen binnen een jaar weer verkocht vanwege de benzineprijs.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Autogek
5th Gear member
Berichten: 1322
Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
Locatie: De Lutte
Contacteer:

BartS schreef:
euerw schreef:Begin van het jaar op de flush dag een xc 90 gezien met het dubbele op de teller, de motor is zeer sterk en kan makkelijk 3 ton of meer draaien. Als je je druk maakt om de mrb moet je geen zware auto rijden.
2.5T handbak kan meer aan kapot en zal duurder in onderhoud zijn, hoger verbruik met huide benzine prijs.....
Maak me niet zozeer druk om de MRB, vraag me alleen af of een XC90 nou zo veel meer biedt ten opzichte van onze huidige V70 en of dat dan (voor ons) de meerkosten waard is. Het is meer dan het dubbele van de huidige auto.
Heb zelf zowel V70 als xc90 gereden.
Verschillen: Uitstraling, meer verbruik xc90, meer ruimte, eventueel 7 zitplaatsen, meer trekgewicht, meer pakruimte, hoger zitten, minder dynamisch rijden ( hellen vd xc90 )
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Ik denk dat je huidige V70 tot gisteren ook een zeer wel verdiende indruk gaf van een: ideale auto voor vakantietrips waarmee je met veel comfort de autobahn richting Zuiden bestierde. Vraag je eerder af de meerprijs/meerkosten gedurende die overige kleine vijftig weken per jaar het waard zijn.... ik bedoel, het zal geen afzien zijn in een V70 richting Toscane denk ik, wat niet wegneemt dat een XC 90 een stoere en degelijke bak is :wink:
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Gebruikersavatar
BartS
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42

ruuds70 schreef:Ik denk dat je huidige V70 tot gisteren ook een zeer wel verdiende indruk gaf van een: ideale auto voor vakantietrips waarmee je met veel comfort de autobahn richting Zuiden bestierde. Vraag je eerder af de meerprijs/meerkosten gedurende die overige kleine vijftig weken per jaar het waard zijn.... ik bedoel, het zal geen afzien zijn in een V70 richting Toscane denk ik, wat niet wegneemt dat een XC 90 een stoere en degelijke bak is :wink:
Je slaat exact de spijker op de kop... :)

Maar.... hiervoor reden we een XC70 en mijn vrouw vind het echt zonde dat we die hebben weggedaan. Zij is weg van de XC70 en XC90. En dat zijn de niet rationele motieven. :)
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
Gast

XC60 een overweging? - meer bij de tijd dan een XC90
Gebruikersavatar
BartS
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42

dbosker schreef:XC60 een overweging? - meer bij de tijd dan een XC90
Maar gebruikt nog wel aanzienlijk duurder. Anders zeker een overweging.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

BartS schreef:
dbosker schreef:XC60 een overweging? - meer bij de tijd dan een XC90
Maar gebruikt nog wel aanzienlijk duurder. Anders zeker een overweging.
Denk het toch niet, fwd= lager gewicht.
Hiervoor test gereden met een dikke v70 d5 , en direct daarne met huide xc60 en deze maar gehouden :) , xc60 reed echt wel beter en voelde zelfs lichter aan
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
BartS
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42

Ik bedoel dan afgezet tegen de XC90 waar ik in heb gereden. Het bedrag wat ik zal moeten bijleggen op de XC90 ten opzichte van een gebruikte XC60 is niet te vergelijken. Bij de dealer hebben ze ook een XC60 fwd staan. Verschil in vraagprijs is zo'n 17k. Ik weet overigens überhaupt niet of er deal op de XC90 gemaakt kan worden. Ik vermoed dat onze V70 voor een hogere vraagprijs de showroom in gaat, dan waarvoor de XC90 nu in de showroom staat.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Daarom shoppen we niet bij de dealer, dit is onze 3e Volvo de deals zijn goed net als de auto's tot nu toe.
Wat ik wil zeggen is dat je soms dan maar wat verder moet kijken en lopen, in ons geval is dat van uit Ede naar Nuland.....
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

euerw schreef:Begin van het jaar op de flush dag een xc 90 gezien met het dubbele op de teller, de motor is zeer sterk en kan makkelijk 3 ton of meer draaien. Als je je druk maakt om de mrb moet je geen zware auto rijden.
2.5T handbak kan meer aan kapot en zal duurder in onderhoud zijn, hoger verbruik met huide benzine prijs.....
2.5T kan meer aan kapot? Kun je dat uitleggen? Volgens mij is de techniek van een benzine motor lang zo complex niet als een nieuwe diesel (ga maar alvast sparen voor nieuwe injectoren).
Daarbij kan de geartronic ook nog eens kapot, een handbak krijg je volgens mij nauwelijks stuk.
V70/2.4D/2003 schreef:Zo maar, een overweging: Verdiep je eens goed in het fenomeen XC 90 en vraag zo links en rechts eens war het allemaal gaat kosten als er aan zo'n ding iets kapot gaat. Kennis van mij moest zonodig een XC 90 met een V8 en die is niet alleen binnen een jaar weer verkocht vanwege de benzineprijs.
Ben toch benieuwd? Wat ging er allemaal kapot aan die v8?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

t5power schreef:
euerw schreef:Begin van het jaar op de flush dag een xc 90 gezien met het dubbele op de teller, de motor is zeer sterk en kan makkelijk 3 ton of meer draaien. Als je je druk maakt om de mrb moet je geen zware auto rijden.
2.5T handbak kan meer aan kapot en zal duurder in onderhoud zijn, hoger verbruik met huide benzine prijs.....
2.5T kan meer aan kapot? Kun je dat uitleggen? Volgens mij is de techniek van een benzine motor lang zo complex niet als een nieuwe diesel (ga maar alvast sparen voor nieuwe injectoren).
Daarbij kan de geartronic ook nog eens kapot, een handbak krijg je volgens mij nauwelijks stuk.
V70/2.4D/2003 schreef:Zo maar, een overweging: Verdiep je eens goed in het fenomeen XC 90 en vraag zo links en rechts eens war het allemaal gaat kosten als er aan zo'n ding iets kapot gaat. Kennis van mij moest zonodig een XC 90 met een V8 en die is niet alleen binnen een jaar weer verkocht vanwege de benzineprijs.
Ü
Ben toch benieuwd? Wat ging er allemaal kapot aan die v8?
Ja je hebt gelijk, heb steeds met mijn gt's last gehad reparatie aan vliegwiel en koppeling die versleten waren en vorige d5 moest iedere beurt nieuwe injectoren in en ik moest ook steeds nwe bougie vonkjes kopen :lol:
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Wat er kapot begon te gaan was iets in de aandrijflijn. En wat dat "iets" was, geen idee maar het was voor hem de reden om hem weg te doen.
Hij heeft nu een Zafira en is nog steeds niet gelukkig.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

euerw schreef: Ja je hebt gelijk, heb steeds met mijn gt's last gehad reparatie aan vliegwiel en koppeling die versleten waren en vorige d5 moest iedere beurt nieuwe injectoren in en ik moest ook steeds nwe bougie vonkjes kopen :lol:
Ok jij hebt weinig gehad met jouw diesel volvo's, dat is mooi :), proficiat . Maar toch zou ik graag een technische onderbouwing zien waarom je juist met een 2.5T handbak meer kosten zou kunnen verwachten.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

V70/2.4D/2003 schreef:Wat er kapot begon te gaan was iets in de aandrijflijn. En wat dat "iets" was, geen idee maar het was voor hem de reden om hem weg te doen.
Hij heeft nu een Zafira en is nog steeds niet gelukkig.
Ok dus waarschijnlijk iets wat je bij elke XC90 zou kunnen overkomen? Ik dacht dat het mankement specifiek voor de V8 was.

I.h.a. geldt natuurlijk dat alle extra fratsen kapot kunnen, dus geartronic, AWD systeem, allerlei technische snufjes, kan (en gaat uiteindelijk) allemaal kapot.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gast

V70/2.4D/2003 schreef: Hij heeft nu een Zafira en is nog steeds niet gelukkig.
kan ik me iets bij voorstellen
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”