Fair play jongens , ik denk dat ze er samen wel uit komenIk ben bang
lekker dan...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
bernhard2 schreef:ja, als je het zo stelt klinkt het inderdaad als puur garantie, maar het vervelende is dat hetgeen ze los hebben gehaald, niet kapot is, maar iets in de bak zelf. dit hebben ze niet los gehad.
er zou dus alleen iets kapot zijn gegaan door de andere(nieuwe) olie?
nogmaals, ze hebben alles juist gemonteerd, hebben veel moeite gedaan om de oorzaak boven water te halen en het probleem zit in een gedeelte waar ze niet aan hebben gezeten/niet aan konden zitten.
dus mijn kop in het zand steken en hun overal verantwoordelijk voor stellen gaat mij te ver. ik rij liever met het blik tevreden de deur uit met 100 euro lichter, dan dat ze me de deur uit schoppen met 100 euro in de knip.
tuurlijk ga ik ze wijzen op het feit dat het bij hun gebeurd is, maar ik vind het gewoon een lastige situatie.
morgen wordt de ruilbak afgeleverd en dan maar kijken of hij het doet...
ik hou jullie op de hoogte:)
Even voor de duidelijkheid,hetgeen ze losgehaald hebben en weer gemonteerd,daar zit het probleem,maar dat kun je pas zien als de bak er weer onder uit is.
Er is dus duidelijk iets mis gegaan bij het terugmonteren van de bak neem ik aan.
Dus nu niet zeggen van ze hebben alles juist gemonteerd,want wat nu blijkt,is dat niet het geval,maar het bewijs daarvan komt vanzelf boven tafel.
Als ik jou was schakelde ik een onafhankelijk iemand in om de boel te beoordelen.
Of een technies iemand via het forum ,die goed op de hoogte is van deze materie.
Als je er zelf weinig of geen verstand van hebt,kunnen ze je van alles wijs maken natuurlijk.
Een fout maken kan altijd gebeuren,maar los het dan ook weer netjes op!
Ik hoop voor je dat die ruilbak(sloop) goed is en het allemaal goed komt deze ellende.
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
Mario, wat je nu zegt klopt niet, want hetgeen ze los hebben gehaald is dus niet kapot gegaan, ook niet tijdens montage. er is iets in de bak zelf kapot gegaan waar ze niet aan hebben gezeten.MarioC70 schreef:
Even voor de duidelijkheid,hetgeen ze losgehaald hebben en weer gemonteerd,daar zit het probleem,maar dat kun je pas zien als de bak er weer onder uit is.
Er is dus duidelijk iets mis gegaan bij het terugmonteren van de bak neem ik aan.
Dus nu niet zeggen van ze hebben alles juist gemonteerd,want wat nu blijkt,is dat niet het geval,maar het bewijs daarvan komt vanzelf boven tafel.
daarom vind ik het een lastige situatie (garage zelf ook)
tijdens de 2e keer monteren van mijn bak incl ruil oliepomp en ruil omvormer is het probleem er nog steeds. dus om nou te zeggen dat de montage niet goed is gegaan, gaat mij te ver.
maar vanmiddag is hij klaar, dus ik zal wel zien of ik hem mee krijg!
duimen jullie mee?;)
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
De bak is gedemonteerd plus gemonteerd,dus daar is het blijkbaar fout gegaan.bernhard2 schreef:Mario, wat je nu zegt klopt niet, want hetgeen ze los hebben gehaald is dus niet kapot gegaan, ook niet tijdens montage. er is iets in de bak zelf kapot gegaan waar ze niet aan hebben gezeten.MarioC70 schreef:
Even voor de duidelijkheid,hetgeen ze losgehaald hebben en weer gemonteerd,daar zit het probleem,maar dat kun je pas zien als de bak er weer onder uit is.
Er is dus duidelijk iets mis gegaan bij het terugmonteren van de bak neem ik aan.
Dus nu niet zeggen van ze hebben alles juist gemonteerd,want wat nu blijkt,is dat niet het geval,maar het bewijs daarvan komt vanzelf boven tafel.
daarom vind ik het een lastige situatie (garage zelf ook)
tijdens de 2e keer monteren van mijn bak incl ruil oliepomp en ruil omvormer is het probleem er nog steeds. dus om nou te zeggen dat de montage niet goed is gegaan, gaat mij te ver.
maar vanmiddag is hij klaar, dus ik zal wel zien of ik hem mee krijg!
duimen jullie mee?;)
Wat jij bedoeld met een ruilomvormer en ruilpomp,dat begrijp ik niet,maar het zal wel.
Ik doe zelf dit werk dagelijks bij Volvo,dus ik weet echt wel waar ik over praat.
Het gaat namelijk vaker fout bij een automaatbak montage,om de eenvoudige reden dat de koppelomvormer in eerste instantie niet goed gemonteerd wordt in de bak.
Je brengt je Volvo rijdend,ze demonteren en monteren de bak en het gaat fout,waar zit dan de fout denk je?
Ik zie er niets lastigs in. Jouw auto is goed rijdend naar binnen gegaan.bernhard2 schreef:tuurlijk ga ik ze wijzen op het feit dat het bij hun gebeurd is, maar ik vind het gewoon een lastige situatie.
Of de storing nu door de olie wissel of door de de- en montage van de bak is gekomen, is niet interessant.
Wat nu wel interessant is, of de garage ergens bij is aangesloten, Bovag zou nu wel fijn zijn.
Ik zou jou trouwens ook een fijne klant vinden.

- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
dagelijks? is dat een indicatie van de kwaliteit?Ik doe zelf dit werk dagelijks bij Volvo,
of je werk wel bij een hèèl grote garage, want,
over het algemeen komen Volvo`s minder bij de transmissieboer dan bmw of mercedes
converters in en uitbouwen doet niet iedere garage zelf, er zijn er zat die het uitbesteden
keep calm!, your randomizer is running
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
Alex, ik ben heel ruimdenkend;)
en ik snap jullie argumenten. we hebben het opgelost door de begin reparatie ( vriesstopje + kruskaskeerring + nieuwe bakolie + uitlijnen) voor 650 en een ruilbak voor 600 euro te berekenen. 3x in en uitbouwen niet mee gerekend + rest.
veel geld, maar ik denk dat die bak het vroeg of laat toch had begeven. ik geloof niet dat het door demontage is gekomen. ik denk dat die bak al bijna kapot was en dat de loshaal-actie de spreekwoordelijke druppel was.
de garage heeft er naar mijn mening weinig tot geen schuld aan dat die bak kapot is gegaan en ik vind dat ze het naar alle redelijkheid hebben opgelost.
bedankt allemaal voor het meedenken en ik hoop dat dit jullie allen bespaard blijft!;)
en ik snap jullie argumenten. we hebben het opgelost door de begin reparatie ( vriesstopje + kruskaskeerring + nieuwe bakolie + uitlijnen) voor 650 en een ruilbak voor 600 euro te berekenen. 3x in en uitbouwen niet mee gerekend + rest.
veel geld, maar ik denk dat die bak het vroeg of laat toch had begeven. ik geloof niet dat het door demontage is gekomen. ik denk dat die bak al bijna kapot was en dat de loshaal-actie de spreekwoordelijke druppel was.
de garage heeft er naar mijn mening weinig tot geen schuld aan dat die bak kapot is gegaan en ik vind dat ze het naar alle redelijkheid hebben opgelost.
bedankt allemaal voor het meedenken en ik hoop dat dit jullie allen bespaard blijft!;)
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Toevallig was Gery vandaag bij mij en kwam jouw verhaal nog even ter sprake.bernhard2 schreef: de garage heeft er naar mijn mening weinig tot geen schuld aan dat die bak kapot is gegaan en ik vind dat ze het naar alle redelijkheid hebben opgelost.
Hij denkt daar toch iets anders over. Er is iets fout gegaan bij montage.
De monteur zou zelfs gezegd hebben dat bij de montage van de bak, deze er wel heel zwaar er achter moest worden gedrukt.
Maar goed, jij bent tevreden en daar gaat het om.
- wilco l.
- 2nd Gear member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 19.06.2011 - 10:01
- Locatie: Flevoland/Praag
Toevallig was Gery vandaag bij mij.................
Hoi Alex, heb je Gery toevallig nog aangesproken over het beloofde "flush-certificaat"? Na een email en een PM nog eenmaal antwoord gekregen, daarna werd het stil. :?: Vind ik toch wel jammer
En mocht Gery meelezen, ik hoor het graag.
Groet
Wilco L.
Hoi Alex, heb je Gery toevallig nog aangesproken over het beloofde "flush-certificaat"? Na een email en een PM nog eenmaal antwoord gekregen, daarna werd het stil. :?: Vind ik toch wel jammer
Groet
Wilco L.

- 240estate
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10
Perfect zoals Bernhard dit aangepakt en opgelost heeft.
Vette pech dat je zoiets overkomt maar getuigd wel van karakter dat hij niet direct alle verantwoordelijkheid heeft proberen af te wimpelen op iemand anders.
Zoals al eerder genoemd: Fair play.
Vette pech dat je zoiets overkomt maar getuigd wel van karakter dat hij niet direct alle verantwoordelijkheid heeft proberen af te wimpelen op iemand anders.
Zoals al eerder genoemd: Fair play.
Vriendelijke groet,
Bareld
V70N diesel´01
Bareld
V70N diesel´01
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
@Alex, Gery mag daar het zijne van denken, maar zijn diagnose was ook niet juist.
overigens niets ten nadele van zijn expertise, want hij heeft er erg veel verstand van, en het leek inderdaad alsof de oliepomp kapot was gedrukt/gedraaid tijdens/na montage, maar dit was niet het geval.
als ik bijv de remblokken vervang, gaat dat ook niet altijd even soepel, maar dat wil nog niet zeggen dat de bende gelijk kapot is. een automaatbak zal ook niet kapot gaan van een "wat lastige" montage. aangezien alles correct gemonteerd was.
fijn dat jullie er mee eens zijn: fair play
overigens niets ten nadele van zijn expertise, want hij heeft er erg veel verstand van, en het leek inderdaad alsof de oliepomp kapot was gedrukt/gedraaid tijdens/na montage, maar dit was niet het geval.
als ik bijv de remblokken vervang, gaat dat ook niet altijd even soepel, maar dat wil nog niet zeggen dat de bende gelijk kapot is. een automaatbak zal ook niet kapot gaan van een "wat lastige" montage. aangezien alles correct gemonteerd was.
fijn dat jullie er mee eens zijn: fair play
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Behalve Gery is er nog een technischi (marioC70) die zijn mening heeft gegeven.bernhard2 schreef:@Alex, Gery mag daar het zijne van denken, maar zijn diagnose was ook niet juist.
overigens niets ten nadele van zijn expertise, want hij heeft er erg veel verstand van, en het leek inderdaad alsof de oliepomp kapot was gedrukt/gedraaid tijdens/na montage, maar dit was niet het geval.
Ik heb beide vrij hoog op het gebied van techniek en ervaring.
Behalve de oliepomp zit er ook nog een aantal bussen met vertandingen en dat het fout gaat bij het monteren hebben we hier al meerdere keren voorbij zien komen.bernhard2 schreef:als ik bijv de remblokken vervang, gaat dat ook niet altijd even soepel, maar dat wil nog niet zeggen dat de bende gelijk kapot is. een automaatbak zal ook niet kapot gaan van een "wat lastige" montage. aangezien alles correct gemonteerd was.
Dus JA, bij een "wat lastige" montage kan er zeker wat stuk gaan.
Nogmaals jij bent blij met je fair play en daar gaat het om.bernhard2 schreef:fijn dat jullie er mee eens zijn: fair play
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Neuh, gaat keurig netjes en ze zijn het eens nadat ze van elkaars voors en tegens kennis hebben genomen. Maar, om reden van het feit dat dus alle voors en tegens de reveu hebben gepasseerd zou het daarentegen wel weer kunnen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
slotje is prima hoor. iedereen heeft zijn mening gegeven, en het probleem is opgelost. ben weer blij met het forum!
ter afsluiting: het rijdt toch echt wel super hoor, zo´n D5 met automaat. nu eerst maar is wat km wegtrappen om het vertrouwen weer terug te krijgen;)
zo, ga nu 2 broodjes ei naar binnen werken, fijne paasdag(en)!
ter afsluiting: het rijdt toch echt wel super hoor, zo´n D5 met automaat. nu eerst maar is wat km wegtrappen om het vertrouwen weer terug te krijgen;)
zo, ga nu 2 broodjes ei naar binnen werken, fijne paasdag(en)!
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Alex,dank je wel voor het vertrouwen.AlexV70 schreef:Behalve Gery is er nog een technischi (marioC70) die zijn mening heeft gegeven.bernhard2 schreef:@Alex, Gery mag daar het zijne van denken, maar zijn diagnose was ook niet juist.
overigens niets ten nadele van zijn expertise, want hij heeft er erg veel verstand van, en het leek inderdaad alsof de oliepomp kapot was gedrukt/gedraaid tijdens/na montage, maar dit was niet het geval.
Ik heb beide vrij hoog op het gebied van techniek en ervaring.
Behalve de oliepomp zit er ook nog een aantal bussen met vertandingen en dat het fout gaat bij het monteren hebben we hier al meerdere keren voorbij zien komen.bernhard2 schreef:als ik bijv de remblokken vervang, gaat dat ook niet altijd even soepel, maar dat wil nog niet zeggen dat de bende gelijk kapot is. een automaatbak zal ook niet kapot gaan van een "wat lastige" montage. aangezien alles correct gemonteerd was.
Dus JA, bij een "wat lastige" montage kan er zeker wat stuk gaan.
Nogmaals jij bent blij met je fair play en daar gaat het om.bernhard2 schreef:fijn dat jullie er mee eens zijn: fair play
