Bekleden laadruimte V70 ivm hondenharen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Fore
2nd Gear member

VolvoXC70 schreef:Ik kan zo snel geen nl. prijzen vinden.

De deurtjes zitten direct achter de achterklep. Zo voorkom je dat je honden eruit kunnen springen als de klep open gaat en ze zien iets of zo (die van mij zijn net jachthonden maar hebben geen commando nodig). Voor je het weet gaan ze er vandoor en komen ze onder een auto. Daarnaast kan lekker de klep openblijven als je ergens een poosje staat en de honden zitten achterin.

Zeeeeer hondvriendelijk allemaal....

Op zich wel eens met je. Die van mij blijven zitten. Kwestie van aanleren. Ze lopen ook shows dus het is wel prettig als zoveel power luistert naar t baasje ;)

Ze zijn echt te groot voor zo'n halve achterbak. Schofthoogte 80 cm, 70 kilo zwaar en als ze gestrekt liggen, is het ruim 1,60-1,80 meter lengte. Die wil ik niet oprollen in een benchje....
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07

V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
VolvoXC70
4th Gear member

:-#
Gast

Fore schreef:Ooit een aantal tips gehad van de KLPD en die zeiden: Hond halsband om, niet aanlijnen, los in de auto achter een hondenrek, niet aan een gordel en vooral, laat ze liggen zodra je gaat rijden.
Heb ik zeker iemand anders gesproken, zo zie je maar weer, ook daar worden persoonlijke interpretaties gegeven over veiligheid.

Wat gebeurt er bij een ongeval?
De hond van 30 kg wordt zeker 10 X zwaar en slaat tegen dat rekje. Jouw hond zal dat rekje niet fijn vinden. Net zoals wij het stuur tegen onze borst en hoofd niet fijn vinden.

Maar als de hond zijn organen deze klap tegen het rek al hebben overleefd, zal hij in paniek zijn.
En wat doet een hond die in paniek is? Juist die gaat er van tussen als hij de kans krijgt.
Helaas gaat er meestal wel een raam kapot, achterklep die open springt, enz..

Mij is namelijk verteld dat bij ongevallen de hond niet dood gaat in de auto, maar buiten de auto door een andere auto wordt dood gereden.

Dus geef mij maar de gordel. :wink:
PeerTronic
4th Gear member

Tja, dit lezende kan ik het niet nalaten mijn oplossing te plaatsen, alleen denkt die van ons er anders over. ::| rangschikt alles totdat het 'm bevalt.
Blijft ook niet bij haren, als ie weer eens lekker door het veld heeft gebaggerd is alles weer mooi bruin...

Foto vandaag gemaakt na een lange wandeling Allschwiler Wald. Even de grens over bij Neuwiller en weer terug.

Houd het er maar op dat tegen de tijd dat ik 'm kwijt wil dat ik de achterbak eens goed laat schoonmaken met tapijtshampoo of zoiets. De volgende krijgt waarschijnlijk toch wel een betere bscherming zolas hierboven al getoond, makkelijker schoon te houden en minder geur. Als de hond weer eens door de sloot is gebaggerd ruikt dat wel lang na. :lol:

Over veiligheid gesproken, maar dan voor de inzittenden en misschien minder voor de hond, deze oplossingen, kunne ook op maat voor de auto besteld worden, Swiss Innovation.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”