Neen 2010 model, zelfde (PSA)blok ligt in de V50/70 en S80. En een andere merken zoals Peugeot/Citroen(=PSA)/Ford. Allemaal ca 140PK en 320NM.JeroenSpock schreef:Als dat dezelfde motor is als de TDCi van de 2004 Mondeo, zou ik hem alleen al laten staan vanwege het tractorgeluid. Die Mondeo is wel lekker fel hoor, voor 1500 kilo, maar dat lawaai...Hans oet Twent schreef:Ik rij dezelfde 2.0 diesel in een Mondeo.
Dan is de 5 cilinder gewoon rustig en voor het verbruik hoef je het ook niet te doen weten we inmiddels allemaal. En onderhoud blijft misschien iets waarmee je geluk moet hebben.
S80 2.0 diesel 2009
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10763
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20836
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Jongens, die 2.0D is gewoon een HEEEEEEEEEEEEEL goede motor die in de eigen VOLVO-fabriek in Skovde gemaakt wordt. De door Ford en PSA gebruikte motoren komen uit de andere fabrieken. Het basisontwerp is natuurlijk wel hetzelfde.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20836
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Skovde is een volledige eigen faciliteit. Waar de blokken zelf gemaakt worden. Dus ja ze worden volledig gebouwd (en daarmee dus niet geassembleerd vanuit elders toegezonden onderdelen).
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- ovlov058
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37
OK, dan zullen ze wel beter zijn dan van b.v. peugeot/citroën.V480-S60 schreef:Skovde is een volledige eigen faciliteit. Waar de blokken zelf gemaakt worden. Dus ja ze worden volledig nagebouwd (en daarmee dus niet geassembleerd vanuit elders toegezonden onderdelen).
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20836
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat is een boute conclusie is mijn mening.
Wat ik alleen duidelijk wil maken is dat aan de 4 cylinder 2.0 liter dieselmotor te veel negatieve eigenschappen worden toegedicht. En dat deze motor, doordat het een van oorsprong FoMoCo en PSA ontwerp is, geen eigen motor zou zijn.
Nou laat ik jullie dan vertellen dat Peugeot een naam hoog te houden heeft waar het diesels betreft.
Dus met het ontwerp zit het wel goed.
Nu zijn bij het oorspronkelijke ontwerp wat foutjes gemaakt. Dat is volledig waar. Deze zijn echter sinds 2008, toen de FoMoCo (waar Volvo toen nog deel van uitmaakte) enige verbeteringen doorvoerde, verleden tijd. Sindsdien worden de 2.0 liter viercylinder diesels ook in Skövde gemaakt. In beginsel alleen voor Volvo maar ook voor Ford. (en als er dan nog overschieten ook voor PSA). Er zijn echter ook nog andere fabrieken die deze motor maken. Dat doen ze echter niet voor Volvo. (zeker niet voor de in Torslanda en Uddevalla gebouwde modellen)
Nu even volledig terug naar de vraag van TS:
Een 2.0D viercylinder is gewoon een goede motor. Past echt wel bij een S80. En je kan gewoon met het verkeer mee. Je hebt per slot 136 pk en dik 300 Nm onder motorkop.
Daarbij even terugkomend op eerder geschrevene: De 2.0D werd pas leverbaar in de V70 en de S80 sinds de verbeteringen.
Wat ik alleen duidelijk wil maken is dat aan de 4 cylinder 2.0 liter dieselmotor te veel negatieve eigenschappen worden toegedicht. En dat deze motor, doordat het een van oorsprong FoMoCo en PSA ontwerp is, geen eigen motor zou zijn.
Nou laat ik jullie dan vertellen dat Peugeot een naam hoog te houden heeft waar het diesels betreft.

Nu zijn bij het oorspronkelijke ontwerp wat foutjes gemaakt. Dat is volledig waar. Deze zijn echter sinds 2008, toen de FoMoCo (waar Volvo toen nog deel van uitmaakte) enige verbeteringen doorvoerde, verleden tijd. Sindsdien worden de 2.0 liter viercylinder diesels ook in Skövde gemaakt. In beginsel alleen voor Volvo maar ook voor Ford. (en als er dan nog overschieten ook voor PSA). Er zijn echter ook nog andere fabrieken die deze motor maken. Dat doen ze echter niet voor Volvo. (zeker niet voor de in Torslanda en Uddevalla gebouwde modellen)
Nu even volledig terug naar de vraag van TS:
Een 2.0D viercylinder is gewoon een goede motor. Past echt wel bij een S80. En je kan gewoon met het verkeer mee. Je hebt per slot 136 pk en dik 300 Nm onder motorkop.
Daarbij even terugkomend op eerder geschrevene: De 2.0D werd pas leverbaar in de V70 en de S80 sinds de verbeteringen.

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 16:53
- Contacteer:
Rij zelf sinds kort een S80 4 cyl diesel.
Even wennen voor de luie schakelman/vrouw maar verder een prima auto die de snelheid van 200 km niet schuwt op de Duitse autobahn.
Ja je bent langer onderweg van de 150 naar de 200 km als een D5 maar dat is geen gemis en of even wennen.
Wees eerlijk 136 pk en 300nm is niet kinderachtig toch.
Het verbruik is redelijk hoewel mijn 5 dsl van de S60 niet royaler was 1 op 15 is het gemiddelde dus niet verkeerd dacht ik zo.
Ik ben tot nu toe zeer te spreken over de auto en durf hem zeker aanraden.
Ga even proefrijden en oordeel zelf.
:iroc:
Even wennen voor de luie schakelman/vrouw maar verder een prima auto die de snelheid van 200 km niet schuwt op de Duitse autobahn.
Ja je bent langer onderweg van de 150 naar de 200 km als een D5 maar dat is geen gemis en of even wennen.
Wees eerlijk 136 pk en 300nm is niet kinderachtig toch.
Het verbruik is redelijk hoewel mijn 5 dsl van de S60 niet royaler was 1 op 15 is het gemiddelde dus niet verkeerd dacht ik zo.
Ik ben tot nu toe zeer te spreken over de auto en durf hem zeker aanraden.
Ga even proefrijden en oordeel zelf.
:iroc:
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
de 2.0d is voldoende in een S80, ook niet meer maar je mag toch nergens te hard
bovendien is het een zuinige combinatie(mijn pa zijn verbruik was 5,03L/100km)
je kan vlot mee met het verkeer en is vlotter dan mijn vorige BMW 318d met evenveel paardjes en koppel
bovendien is het een zuinige combinatie(mijn pa zijn verbruik was 5,03L/100km)
je kan vlot mee met het verkeer en is vlotter dan mijn vorige BMW 318d met evenveel paardjes en koppel
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 16:53
- Contacteer:
5 liter op 100 dat ga ik niet redden met een rustige rijstijl lees 80 waar toegestaan en max 120 a 130 op de snelweg kom ik op op gemiddeld 1 op 15.
Ik heb inmiddels de luchtfilter vervangen alsmede de olie en filter, de bandenmaat is 16 inch.
Wat kan het hoge verbruik t.a.v. bovenstaande dan verklaren? :oops:
Ik heb inmiddels de luchtfilter vervangen alsmede de olie en filter, de bandenmaat is 16 inch.
Wat kan het hoge verbruik t.a.v. bovenstaande dan verklaren? :oops:
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
mijn pa reed altijd rustig en lange afstandenMUSICFREAK schreef:5 liter op 100 dat ga ik niet redden met een rustige rijstijl lees 80 waar toegestaan en max 120 a 130 op de snelweg kom ik op op gemiddeld 1 op 15.
Ik heb inmiddels de luchtfilter vervangen alsmede de olie en filter, de bandenmaat is 16 inch.
Wat kan het hoge verbruik t.a.v. bovenstaande dan verklaren? :oops:
(meestal minstens 100km/rit) snelheid was meestal 120 à 130 bandenmaat was 17"(235/45/17 dacht ik)
ik rj met mijn firmaslet (BMW316D touring) ook rond de 5l/100km, snelheid zoals 't mag, max 6km/u sneller(= marge bij het flitsen in B)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Ik vind een verbruik van rond de 5ltr/100km heel erg goed voor een auto als de S80.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Ik hoor ook slechte verhalen over de 2.0D: stijgen van het oliepeil doordat het partikelfilter verstopt raakt en het regeneren maar door gaat.
Maarja dat kennen we ook van de D5 (185 PK) in combinatie met het roetfilter.
Die emissie-eisen helpen ons nog niet echt.
Maarja dat kennen we ook van de D5 (185 PK) in combinatie met het roetfilter.
Die emissie-eisen helpen ons nog niet echt.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 16.04.2011 - 09:09
Ik heb van 2005 tot 2007 100.000 km afgelegd in een V50 2.0d en de motor heeft in die tijd nooit een misslag gemaakt. Ik heb hem ervaren als stil, zuinig en meer dan voldoende krachtig. S80 is natuurlijk wel zwaarder, maar volgens mij moet de 2.0d prima voldoen in de S80.
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
- ovlov058
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37
Zit momenteel(rond de kerk)aan 8.21/100km dus.......Autogek schreef:Ik vind een verbruik van rond de 5ltr/100km heel erg goed voor een auto als de S80.
Uit verschillende bronnen vernomen, de 20D is zeker niet slecht, de 16D is een ander verhaal.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93
