Dubbeltest Autoweek BMW 328iA – Volvo S60 T5 misleiding?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
VolvoXC70
4th Gear member

:-#
robelintje
2nd Gear member

dat is snel had hem net nog voor mijn neus :P
Jers3n
5th Gear member

Heb m ook gelezen, het is het gewone autoweek werk. Het is niet zo zeer de objectiviteit die ik in twijfel trek, meer het referentie niveau (veel lekkere dikke importeurs auto's) tov de normale man. Zelfde geldt voor de rijstijl die autoweek benoemt als normaal en als maatstaf voor het verbruik. Bij een test zullen ze in een korte tijd relatief vaak optrekken en korte stukken rijden met een daarbijbehorend verbruik. En elke week een andere bestuurder voor een auto doet het verbruik ook geen goed, als ik om de week een ander in onze auto laat rijden wordt ook mijn normale verbruik niet gehaald.
Verder worden er in het stuk twee auto's vergeleken uit min of meer dezelfde klasse, maar mijns inziens zijn ze door het verschil in opties en prijs niet echt vergelijkbaar en zal een potentiële koper deze twee nooit vergelijken, hooguit de motoren. Opties als een adaptief M-onderstel, snelheidsafhankrlijke stuurbekrachtiging etc op de BMW hebben denk ik een grote invloed op de rijbeleving maar worden slechts terloops benoemd. Eerlijker zou het zijn beide instappers met dezelfde downsize motoren te nemen, om die motoren draaide het tenslotte.
Dat de BMW als beterre uit de bus komt had ik wel verwacht, maar al met al vind ik dat de Volvo er, zeker gezien het prijsverschil, nog best goed af komt.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
euerw
5th Gear member

VolvoXC70 schreef:Ik heb zojuist een dubbeltest zitten lezen in de AW tussen de BMW 328iA en de Volvo S60 T5.

Het hele verhaal kwam voor mij nogal misleidend over omdat in de tekst ergens stond dat er niet met een S60 maar met een V60 is getest en voor de foto's

Al met al heb ik zo mijn vraagtekens over de betrouwbaarheid en objectiviteit...

Afbeelding
De reden dat ik het blad al niet meer koop......
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
diesel01
Geartronic member

Ik geloof best dat de BMW betere rij-eigenschappen heeft dan de Volvo maar zorg wel dat er objectieviteit is.
Het broertje van autoweek in BRD doet ook dit soort testen daar staat bij voorbaat vast dat de Duitse 3 de besten zijn.
De site van Autoweek is zo langzamerhand van het niveautje "ik ben Barbie ben zwanger en heb vier keer per dag zin in sex".
Ik heb net weer een abonnement op Carros.
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

diesel01 schreef:Ik geloof best dat de BMW betere rij-eigenschappen heeft dan de Volvo maar zorg wel dat er objectieviteit is.
Het broertje van autoweek in BRD doet ook dit soort testen daar staat bij voorbaat vast dat de Duitse 3 de besten zijn.
De site van Autoweek is zo langzamerhand van het niveautje "ik ben Barbie ben zwanger en heb vier keer per dag zin in sex".
Ik heb net weer een abonnement op Carros.
En dat vind ik een blad van helemaal niks..
Zo blijkt meningen verschillen.
Dat wil niet zeggen dat ik autoweek altijd goed vind maar voor het geld
vind ik het een leuk blad en kijk iedere week er toch weer naar uit.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
tricky
2nd Gear member

tja, je moet goed tussen de regels dor kunnen lezen bij Autoweek.

Eigenlijk staat er dat als je veel op de nelweg zit en kilometrs maakt de s60 een prima auto is...

De BMW is echter(natuurlijk) ook een prima auto en op veel andere aspecten beter...

Maar als je van volvo's houdt, dan rijdt je een prima bak! Vond het verschil in sterren dan ook een beetje raar... (te groot, alsof de volvo met 3 v/d 5 sterren een "zesje" is maar die indruk kreeg ik dan weer niet uit de test...)
Volvo C30 T5 R-design mj2008: Black Sapphire Metalic, Business Line, Winter Line, BLIS, Electrische bestuurdersstoel, Premium Audio, Moonroof, Geartronic, Keyless Entry & Go, 18" Atreus & R-design wintervelgen
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
fmgillis
2nd Gear member
Contacteer:

Tja wat zal ik over AW zeggen.
Ik vind dat degene die daar de reviews dit nou niet echt goed doen.
Het kom op mij over dat ze soms niet helemaal weten waar ze het over hebben.
En dan komt er ook nog eens de voorkeur voor de duitse auto's bij.
Vooral alles van VAG wordt daar de hemel in geprezen.

Nee sorry ik vind autoweek leuk om af en toe zo eens wat op te zoeken, maar de reviews en vergelijkingen slaan soms als een tang op een varken.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Nog een keer dan maar: Autoweek is verDUITSerd.

Ik koop never nooit een magazine van Autoweek. Die mensen schrijven gewoon een stukje waar de Duitser (expres) net wat beter uit de test komt.
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

rsnhakan schreef:Nog een keer dan maar: Autoweek is verDUITSerd.

Ik koop never nooit een magazine van Autoweek. Die mensen schrijven gewoon een stukje waar de Duitser net wat beter uit de test komt.
De opmerking die ik vaak bij Volvo zie is fijne reisauto, goede stoelen.
En ik denk ook dat dit de argumenten zijn waarom iemand een Volvo koopt.
Duitse auto's zijn vaak wat meer rijdersauto's en worden daarom vaak als beter gezien.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
tricky
2nd Gear member

Eens, ik vind AW niet echt verDuitst. Er zijn nou eenmaal veel duitse auto's.

Opel wordt toch vaak geen testwinnaar, dus het zou VAG moeten zijn...

Ik vind Volvo's heerlijke auto's, maar een Skoda Superb, Volkswagen Golf, Passat, Scirocco of Porsche of Audi is niet mis mee. Zit goed in elkaar, mooie motoren etc. Ok, ze hebben zo hun kuren of en toe, stuiteren (Audi) of zijn zo duur als je er 1 wilt hebben (Porsche).

Kijk ik wat ik wil, dan kom ik uit bij volvo. Maar eigenlijk niet te vergelijken met een BMW of audi. Dan komt Mercedes misschien meer in de buurt. Of Saab...

Toch denk ik dat er best wel mensen zijn die twijfelen tussen een kalere 3 of een R-design s60. Dat komt doordat zo'n spoiler pakket verwachtingen wekt. En als je die verwachting wekt, dan is een BMW 3 opeens niet zo'n gekke referentie...

Kijk bijvoorbeeld eens hoe enthousiast ze zijn over een nieuwe Kia, Hyundai of de nieuwe Mazda CX5. Geloof ik allemaal wel...
Volvo C30 T5 R-design mj2008: Black Sapphire Metalic, Business Line, Winter Line, BLIS, Electrische bestuurdersstoel, Premium Audio, Moonroof, Geartronic, Keyless Entry & Go, 18" Atreus & R-design wintervelgen
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”