Ik heb in mijn S80 een pioneer F20bt navigatie ingebouwd.
Maar zit met het volgende probleem.
Bij de F20 zit een TMC antenne waar je antenne in plugt en en doorplugt in de radio. Daarnaast plug je een stekker in de unit voor stroom.
Maar als ik de unit er tussen hang heb ik perfect TMC zenders ontvangt maar geen radiozenders. Als de unit er niet tussen zit onvang ik gewoon radiozenders.
Volgens pioneer deale bij mij in de buurt kan dit twee dingen betekenen.
Of TMC defect of een matig radio signaal.
Nou vond ik het signaal voor de Pioneer al matig.
Toen ik hem kocht zat er en Hu101 in.
Ik heb gezocht op antenne versterker en op de stekker van de radio zit maar 1 kabel.
Nu heb ik gezocht en zag dat er bij de S80 een antenneversterker rechts achterin zou moeten zitten. Ik heb gekeken en blijkt niet het geval. Zit wel een kabel die naar de bumper gaat.
Nu zit er mij om de hoek een sloop met die twee S80 modellen heeft staan (Full options).
Nu mijn vraag.
Heeft het nut om daar een antenneversterker en aansluit materiaal uit te halen en in mijn S80 te zetten om mijn radio signaal te boosten?
Groet,
Richard
Antenne en Pioneer F20bt (Oplossing gevonden)
- Plein69
- 4th Gear member
Na contact gehad met Pioneer de oplossing gevonden.
De tmc box heeft antenne in en uitgang. Vanuit de box gaat er een kabel die je aansluit op je unit.
De tmc unit heeft zoveel weerstand dat hij bij enkele raam antenne van volvo S80 het signaal opslokt.
Remedie.
Een antennesplitter op de antennekabel en aansluiten op de TMC box.
Die zet het TMC signaal via de andere kabel naar de unit.
De andere helft plug je in je radio en je hebt behaoud radio signaal.
Groet,
Richard
De tmc box heeft antenne in en uitgang. Vanuit de box gaat er een kabel die je aansluit op je unit.
De tmc unit heeft zoveel weerstand dat hij bij enkele raam antenne van volvo S80 het signaal opslokt.
Remedie.
Een antennesplitter op de antennekabel en aansluiten op de TMC box.
Die zet het TMC signaal via de andere kabel naar de unit.
De andere helft plug je in je radio en je hebt behaoud radio signaal.
Groet,
Richard