Piepende remmen C70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vonk0130
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 16.07.2010 - 11:14
Locatie: Zeist

Ik heb de voorremblokken van mijn C70 vervangen. De blokken heb ik bij Brezan gekocht. Het merk is Delphi.
Nu beginnen na ca 100 km de remmen erg te piepen. Kan dat liggen aan het feit dat ik geen originele blokken heb gebruikt?
We gaan volgende week naar Noorwegen op vakantie en om nou 7000 km met gillende remmen te rijden lijkt me geen pretje.
Is er een simpele oplossing??
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Heb je kopervet gebruikt met monteren?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Stop met remmen :P
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dat is sowieso altijd het beste. 8) :wink:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
koen.s
4th Gear member
Berichten: 525
Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08

klein randje op de schijf waar de remblokken op piepen
Gebruikersavatar
vonk0130
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 16.07.2010 - 11:14
Locatie: Zeist

Kopervet heb ik inderdaad gebruikt, ook al het roestrandje op de schijf zoveel mogelijk afgeschuurd en een schuin kantje aan de remblokken gevijld, maar ook hierna beginnen ze na een paar kilometer weer te piepen.
Toch maar originele blokken halen denk ik... :cry:
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Of een setje antipiep plaatjes tussen remblok en cilinder plaatsen. Die plaatjes zijn van harde teflon gemaakt en voorkomen de geluidsoverdracht tussen blok en klauw.
Piepen wordt vaak veroorzaakt als er in het begin te hard en/of te lang geremd wordt. Hierdoor gaan de blokken verglazen, het oppervlak wordt dan te hard. Beste is om de 1e paar 100km rustig aan te doen zodat de blokken goed "ingeremd" worden.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41062
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Je zegt het zelf.
vonk0130 schreef:Toch maar originele blokken halen denk ik... :cry:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bpc
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 19.01.2011 - 18:00
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:

Kan ook liggen aan de goedkopere merken blokken.

Kopervet kan je proberen, kijk uit op rubber (stofhoesje) met kopervet !

Klauwen goed schoonmaken.
Volvo C30 1.6D R-design '11
Volvo 850T-5R '95 cream yellow
Volvo 850T-5R '95 black stone
Volvo 240 2.3 Turbo (projectfase) XXXL
En een VW fox voor de vrouw : )

www.bogersperformancecenter.nl
Gebruikersavatar
Turbo Will-I-Am
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
Locatie: Wijhe
Contacteer:

Ja, het schoonmaken van de klauwen is inderdaad erg belangrijk!
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”