Hier mijn relaas met de oude "banden specialist " - dus niet de Kwikfit
Hier bij de " grootste & beste ?? " bandenboer van het zuid westen waar ik voorheen kwam zien ze mij niet meer terug.
* 1 maal flinke kras op mijn R-Velg bij het overgaan naar de winterbanden, omdat meneer een stellingpijp nodig had om de pneumatisch vastgezette R-Velgen te lossen. En dan de zo van ach...kan gebeuren. Ik er wat van gezegd...en dan keurig van dat is het risico.... &*^*&%*.
* 1 maal een slotbout weg bij aankomst andere kant van het land 2 dagen nadat het zelfde fijne bedrijf mijn zomer wielen had gemonteerd....(*&^%.
Als Kw*K fit dit echt veel slechter gaat doen dan krijgt de oude bandenboer alsnog een grote pluim voor zijn geleverde werk.
Hahaha , morgen naar de Kw*K Fit voor 4 nieuwe banden , we zullen het gaan beleven.
Gezien de angst zoals ik las op het forum van de Kwikfit zat de schrik me echt in de benen.... :shock: , maar hier een opsomming van het gebeurde:
* ontvangst prima - kreeg een bakkie goede koffie
* helaas geen slordige scholieren kunnen ontdekken waar veel over gesproken wordt , wel 4 ervaren medewerkers van ca 35-50 jr.
* oude velgen netjes gedemonteerd - banden eraf gehaald ( kosteloos ) zodat ik de wintervelgen netjes op kan knappen
* oude wielbouten netjes in een zakje gedaan en daarna in een doosje zodat alles netjes bij elkaar bleef.
* nieuwe banden netjes gemonteerd met plaklood gebalanceerd.
* velgen gemonteerd op de auto - en niet met idioot geweld met de luchtsleutel , maar gewoon netjes en keurig met de moment sleutel.
* velgen netjes gepoetst op montage vet langst de velgrand eraf te halen.
* wagen daarna keurig uitgelijnd ( 4-punts uitlijning )
Al met al een dikke voldoende voor het totaal plaatje - zeker een 8 of 9 waard !
En dan voor de zuinige Hollanders :
4 x Pirelli PZero Rosso 225/45/17 DOT 20-11 dus nieuw rubber.
Uitbalanceren - 4-Punts uitlijnen
Totall was ik kwijt € 525,- incl. koffie !
Nu de foto's :

