Wat is het verschil tussen een ruit van autotaalglas carglas en volvo dealer? qua qualiteit ,dikte,eigenschappen enz, ?
Bij dealer 801 euro, betal ik 250 eigen risico, bij andere 125e eigen risico, vind ik de verschil heel groot tussen volvo en glasboer,
Ruit Vervangen
- Silver_R
- 6th Gear member
Denk dat de kwaliteit vd ruit niet zoveel verschil maakt. Zullen allemaal bij een zelfde leverancier vandaan komen. Misschien dat er voor de 13 in een dozijn auto's mindere kwaliteit geleverd wordt, maar vast niet voor Volvo.
Heb mijn voorruit onlangs laten vernieuwen bij de Volvo dealer.
Werd gedaan door een expert van Autotaalglas.
Heb mijn voorruit onlangs laten vernieuwen bij de Volvo dealer.
Werd gedaan door een expert van Autotaalglas.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Volgens mij was er juist wel verschil in kwaliteit.
Er waren wat topics die antwoord hadden op jouw vraag, maar kan die zo 123 niet vinden.
Er waren wat topics die antwoord hadden op jouw vraag, maar kan die zo 123 niet vinden.
- Oceanracer
- Geartronic member
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Oceanracer, +1
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
Over dit item is al veel geschreven op het forum. Niet alleen over de kwaliteit van de ruit zelf, maar met name ook over de montage ervan door de discounters.
Een paar jaar geleden moest de voorruit van mijn V70 classic worden vervangen. Volgens mijn verzekering zou het vervangen bij Carglas eur 100 eigen risico zijn.
Omdat ze daar een contract mee hebben. Als ik het bij de Volvo dealer liet doen dan was het eigen risico eur 200.
Ben toen naar de Volvo dealer gegaan en het prijsverschil aangegeven. Was geen probleem voor de Volvo dealer, zij hebben het verschil van eur 100 betaald.
Had ook wat meer vertrouwen in de Volvo dealer dan in de discounter ivm het monteren van de ruit. De voorruit is tenslotte een wezenlijk onderdeel van de veiligheidsconstructie.
(wilde ik ff kwijt)
Een paar jaar geleden moest de voorruit van mijn V70 classic worden vervangen. Volgens mijn verzekering zou het vervangen bij Carglas eur 100 eigen risico zijn.
Omdat ze daar een contract mee hebben. Als ik het bij de Volvo dealer liet doen dan was het eigen risico eur 200.
Ben toen naar de Volvo dealer gegaan en het prijsverschil aangegeven. Was geen probleem voor de Volvo dealer, zij hebben het verschil van eur 100 betaald.
Had ook wat meer vertrouwen in de Volvo dealer dan in de discounter ivm het monteren van de ruit. De voorruit is tenslotte een wezenlijk onderdeel van de veiligheidsconstructie.
(wilde ik ff kwijt)
Volvo XC40 T5 Twin Engine Geartronic Inscription
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Volvo Wim, EENSCH!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Schorpioen
- 5th Gear member
CarGlass en andere ruitenboeren mogen dan wel de ruiten van dezelfde leverancier als die van de autofabrikanten gebruiken, er zit echter wel degelijk verschil in de kwaliteit.
Ook als bedrijfswagendealer hebben we slechte ervaringen met diverse ruitenboeren die zogenaamd goedkoop ruiten kunnen monteren.
We hebben o.a. een auto met een loszittende, en dus waterlekkende, voorruit binnen gehad.
De klant terug verwezen naar degene die de ruit had gemonteerd. Kwam echter weer bij ons terug omdat de ruitenboer hier geen garantie opgaf.
De ruit eruit gesneden en er bleek in het gehaal geen primer gebruikt te zijn waardoor de kit niet aan de ruit hechte.
Ander voorbeeld is dat er een ruit vervangen is waarbij de kant opmerkte dat er door een eerdere ruitvervanging roestvorming was ontstan aan de ruitstijl.
Zonder deze plek met een roestwerend middel oid te behandelen werdt de nieuwe ruit er zo in geplakt.
We werken nu voor het vervangen van de geplakte voorruiten met een bedrijf samen die originele voorruiten en de door de fabrikant voorgeschreven kit gebruikt.
Het is een 2-mans bedrijf die altijd voor ons klaar staan en het in zo'n rap tempo doen waar wij niet tegen op kunnen werken.
Eventuele lakbeschadigingen komen ze bij ons melden zodat deze eerst behandeld kunnen worden voordat de ruit er weer ingeplakt gaat worden.
Ook als bedrijfswagendealer hebben we slechte ervaringen met diverse ruitenboeren die zogenaamd goedkoop ruiten kunnen monteren.
We hebben o.a. een auto met een loszittende, en dus waterlekkende, voorruit binnen gehad.
De klant terug verwezen naar degene die de ruit had gemonteerd. Kwam echter weer bij ons terug omdat de ruitenboer hier geen garantie opgaf.
De ruit eruit gesneden en er bleek in het gehaal geen primer gebruikt te zijn waardoor de kit niet aan de ruit hechte.
Ander voorbeeld is dat er een ruit vervangen is waarbij de kant opmerkte dat er door een eerdere ruitvervanging roestvorming was ontstan aan de ruitstijl.
Zonder deze plek met een roestwerend middel oid te behandelen werdt de nieuwe ruit er zo in geplakt.
We werken nu voor het vervangen van de geplakte voorruiten met een bedrijf samen die originele voorruiten en de door de fabrikant voorgeschreven kit gebruikt.
Het is een 2-mans bedrijf die altijd voor ons klaar staan en het in zo'n rap tempo doen waar wij niet tegen op kunnen werken.
Eventuele lakbeschadigingen komen ze bij ons melden zodat deze eerst behandeld kunnen worden voordat de ruit er weer ingeplakt gaat worden.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- Turbo Will-I-Am
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Carglass is inderdaad geschikt als niet gehecht bent aan je voorruitverwarminging en zulke opties die standaard op je Volvo zitten! 

Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
- Edwin
- 5th Gear member
Heb qua voorruit vervangen hele slechte ervaring met Volvodealer.
Heb eens de ruit van de 850 daar laten vervangen. Ten eerste waren de voorruitstijlen beschadigd. (dit is weer gespoten op kosten dealer). Volgende dag op de snelweg vanaf zo'n 100/120 km/u gigantisch windgeruis. Ben toen bij Carglas geweest en de zeepsop-compressortest gedaan. Giga luchtbellen bovenaan voorruit aan de buitenkant!
Terug naar dealer bleek er te weinig kit gebruikt te zijn. Letterlijke verklaring van toenmalige chefwerkplaats: er was 1 tube kit gebruikt, daar had de monteur rondom kit mee gelegd maar was net onvoldoende om helemaal rond te kunnen!!! Dus is er een stukje opengelaten en dat veroorzaakte de ruis!! Mijn b#k viel open.....😳
Uiteindelijk is het hersteld uiteraard maar wel na een hoop gezeik en gesteggel met chefwerkplaats en receptionist.
Ik ga dus de volgende keer linea recta naar Carglass (die overigens alles KOSTELOOS tweemaal voor mij gecheckt heeft!). Ze zullen vast ook wel een orginele ruit kunnen bestellen en monteren. Heb ze uiteraard wel wat lekkers voor bij de koffie gebracht!😉
Ps. Wisten jullie trouwens dat die gasten uit de Carglass reclame ook ècht daar werken?! Ik herkende er een toen, haha echt lachen met die lui!
Gr. Edwin
Heb eens de ruit van de 850 daar laten vervangen. Ten eerste waren de voorruitstijlen beschadigd. (dit is weer gespoten op kosten dealer). Volgende dag op de snelweg vanaf zo'n 100/120 km/u gigantisch windgeruis. Ben toen bij Carglas geweest en de zeepsop-compressortest gedaan. Giga luchtbellen bovenaan voorruit aan de buitenkant!
Terug naar dealer bleek er te weinig kit gebruikt te zijn. Letterlijke verklaring van toenmalige chefwerkplaats: er was 1 tube kit gebruikt, daar had de monteur rondom kit mee gelegd maar was net onvoldoende om helemaal rond te kunnen!!! Dus is er een stukje opengelaten en dat veroorzaakte de ruis!! Mijn b#k viel open.....😳
Uiteindelijk is het hersteld uiteraard maar wel na een hoop gezeik en gesteggel met chefwerkplaats en receptionist.
Ik ga dus de volgende keer linea recta naar Carglass (die overigens alles KOSTELOOS tweemaal voor mij gecheckt heeft!). Ze zullen vast ook wel een orginele ruit kunnen bestellen en monteren. Heb ze uiteraard wel wat lekkers voor bij de koffie gebracht!😉
Ps. Wisten jullie trouwens dat die gasten uit de Carglass reclame ook ècht daar werken?! Ik herkende er een toen, haha echt lachen met die lui!
Gr. Edwin
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Rob2u
- 5th Gear member
Ik heb op zich ook best goede ervaringen met Carglass maar van die reclame wordt ik gestoord! En als die lui van de reclame ook daar echt werken :x
Een tijdje geleden dacht ik er van verlost te zijn tijdens de vakantie in Frankrijk maar nee hoor: '....Carglass répare, Carglass remplace...'. :evil:
Een tijdje geleden dacht ik er van verlost te zijn tijdens de vakantie in Frankrijk maar nee hoor: '....Carglass répare, Carglass remplace...'. :evil:
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- rvo033467
- 4th Gear member
Rob2u schreef:Ik heb op zich ook best goede ervaringen met Carglass maar van die reclame wordt ik gestoord! En als die lui van de reclame ook daar echt werken :x
+1, wat een kl.te reclame.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
- Iroll
- 6th Gear member
rvo033467 schreef:Rob2u schreef:Ik heb op zich ook best goede ervaringen met Carglass maar van die reclame wordt ik gestoord! En als die lui van de reclame ook daar echt werken :x
+1, wat een kl.te reclame.
De meest irri reclames blijken het beste te werken. Juist die onthouden de mensen en daarom zijn er ook zoveel. Wil je dus naamsbekendheid voor je bedrijf laat dan een zeer irritante reclame in elkaar flansen.
- Rob2u
- 5th Gear member
Je hebt een punt:Iroll schreef: De meest irri reclames blijken het beste te werken. Juist die onthouden de mensen en daarom zijn er ook zoveel. Wil je dus naamsbekendheid voor je bedrijf laat dan een zeer irritante reclame in elkaar flansen.
- Mediamarkt
- Nederlandse Energie Maatschappij
- Zalando
- KFC etc.etc.etc.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
- ovlov058
- 4th Gear member
"Carglass, wij zijn de duurste in je buurt, maar door onder één hoedje te spelen met je verzekering, ben je toch verplicht bij ons te komen." :brave:
Het is een slogan die werkt(op je zenuwen)
Het is een slogan die werkt(op je zenuwen)

S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93