hallo allemaal,
sinds een dag of 3 piept het motortje van mijn aanjager. Het lijkt me een teken van een ophanden zijnd heengaan. Is dat een goede inschatting?
Maar... waar zit dat motortje en is dat goed zelf te vervangen?
Ik meen hem gehoord te hebben aan de rechterkant van de middenconsole. Is er iemand die weet:
* waar hij precies zit en hoe ik er bij kan komen?
* het onderdeelnummer en de prijs?
* die een handleiding voor demontage en montage heeft?
Aanjagermotortje piept
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Even uit mijn hoofd:
* Er staat in dit forum het een en ander over geschreven
* vervangen schijnt eenvoudig te zijn, je moet alleen het een an ander van je dash uitbouwen.
* Vaak doet een beetje WD40 in eerste aanleg ook wonderen.
Voor het overige alvast mijn medeleven ten aanzien van het mogelijke heengaan van het motortje.
* Er staat in dit forum het een en ander over geschreven
* vervangen schijnt eenvoudig te zijn, je moet alleen het een an ander van je dash uitbouwen.
* Vaak doet een beetje WD40 in eerste aanleg ook wonderen.
Voor het overige alvast mijn medeleven ten aanzien van het mogelijke heengaan van het motortje.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Volgens mij, en dat weet ik niet zeker want ik heb het ergens gelezen, is hij vanaf de zijkant te benaderen om hem de zegen met WD40 te geven. Voor de wissel/vervanging moet de HU en CC er wel uit.
Heb ik mis, excuses. Heren specialisten, roept U ook even mee?
Heb ik mis, excuses. Heren specialisten, roept U ook even mee?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kan geen duidelijke beschrijvingen vinden. Dus idd, de heren specialisten: roept U even mee!
@V70/2.4D/2003; alvast dank!
@V70/2.4D/2003; alvast dank!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik denk dat, als je JeroenSpock even een PM stuurt, die je een heel eind op weg kan helpen. Jeroen heeft bijna wekelijks de zaak los liggen in verband met allerlei verbouwingen en aanvullingen in de auto en een S60 is bijna hetzelfde als een V70.....
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Jazeker....ik ben Uw vriend en mede-Volvorijder 

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9317
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
IS hetzelfde, voor de middenconsole dan.V70/2.4D/2003 schreef:...en een S60 is bijna hetzelfde als een V70.....
Waar die motor zit weet ik niet, maar als je ECC en HU er uit moeten kan ik je wel helpen ja.
2001 model:
-Pennehouder eruit trekken, even met een stuk plastic of spanningzoeker er achter wippen.
-ECC, 2 torx 25 schroeven los draaien onder ecc/achter de pennenhouder. Ecc daarna naar beneden trekken en losmaken van de HU. STEKKERS LATEN ZITTEN en de ecc naast de middenconsole hangen, draden zijn net lang genoeg.
HU, 2 torx 25 schroeven onder de HU los maken en hem schuin naar beneden/voren trekken.
En het mooie is dan, dat er geen ventilator zit

Voor de interieur ventilator moet je denk ik achter je dashboardkastje zijn, daar zit het filter ook.
Maar met de ecc en hu eruit kom je niet echt verder denk ik.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Heb het zelf onlangs ook gedaan. Is wel een behoorlijk gepiel en je moet redelijk lenig zijn. In onderstaande link staat ergens een fotoreportage.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18520#287264
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18520#287264
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9317
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Aha, ziet er wel makkelijk uit. Ik kan hem er binnenkort op een vrije dag wel even uithalen om schoon te maken zie ik.
Op de foto's zie je ook mooi duidelijk dat je interieurfilter er naast zit.
Op de foto's zie je ook mooi duidelijk dat je interieurfilter er naast zit.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Let wel even op het gereedschap. Je hebt zeker zo'n "flexibele" schroevendraaier nodig (voor het achterste torxje).
Nog mooier is als je kunt beschikken over een brug. Dan hoef je namelijk niet op je rug half uit de auto te hangen.
Nog mooier is als je kunt beschikken over een brug. Dan hoef je namelijk niet op je rug half uit de auto te hangen.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49
Dan kan ik je wel even uit de droom helpen. Ik heb die van mij één keer vervangen door een van de sloop, die ik het jaar daarop óók weer kon vervangen. Dit werd mij even te gek (had er 100 euro voor betaald). Ik heb hem daarom verwijderd, uitelkaar getrokken en de lagers van nieuw vet voorzien. We zijn nu twee jaar verder en nog steeds geen gepiep meer gehoord (van de auto dan hè..... :twisted: :twisted: ).JeroenSpock schreef:Aha, ziet er wel makkelijk uit. Ik kan hem er binnenkort op een vrije dag wel even uithalen om schoon te maken zie ik.
Op de foto's zie je ook mooi duidelijk dat je interieurfilter er naast zit.
Maar makkelijk te verwisselen vond ik het zeker niet;
Hier heb ik dus een ratel op lucht voor aangeschaft, want je kan daar achterin geen slag maken.JosW schreef:Let wel even op het gereedschap. Je hebt zeker zo'n "flexibele" schroevendraaier nodig (voor het achterste torxje).
Nog mooier is als je kunt beschikken over een brug. Dan hoef je namelijk niet op je rug half uit de auto te hangen.
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Die slag kon ik wel maken door de ratel te verlengen. Trouwens, dit soort onderdelen zou ik nooit van de sloop halen. Je hebt dus zelf ervaren wat het risico is. Bij Elferink in Enter heb ik een nieuwe gescoord voor maar een paar tientjes meer dan jij op de sloop.
- mini2
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 11.12.2008 - 20:01
- Locatie: Amersfoort
Loshalen en het binnenwerk van de kachelmotor inspuiten met contactspray. Laten uitwasemen en vervolgens weer terug inbouwen en het gepiep is over. Mocht het terugkomen kan je hetzelfde herhalen. Bij mij werkte dit en het gepiep is nu al 3jaar weg.
V60 T8 Recharge AWD Inscription Polestar Engineered & Optimised
V60 D4 Geartronic Nordic+ Luxury (model 2017) 251.000km
V70 D5 AWD Summum (model 2005) sinds aug 2008 390.000km
V60 D4 Geartronic Nordic+ Luxury (model 2017) 251.000km
V70 D5 AWD Summum (model 2005) sinds aug 2008 390.000km