Over vrijdag de 13e gesproken versnellingsbak..

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Emmen
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:18

Hallo Forumlezers,

Ik heb altijd al wat last gehad van een zwaar schakelende D5 maar toen ik afgelopen vrijdag de snelweg verliet kreeg ik (h)em bijna niet meer in z'n drie.
Bleef daarna problemen houden met het wisselen tussen de tweede en derde versnelling. De andere versnellingen gingen goed.
Ik had zelf het gevoel dat het probleem in de "ophanging" (middenconsole) van de versnellingspook zelf zat en niet in de bak zelf.
Heb de auto naar mijn garagist gebracht en deze meende dat mijn "diagnose" juist kon zijn.
Vandaag kreeg ik echter te horen dat de complete bak vervangen moet of gereviseerd.
Ik heb sterke twijfels bij het verhaal van de garagist (geen volvo dealer).
Kwam hier echter een oud draadje tegen:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ellingsbak

Zou dit voor mij misschien een oplossing kunnen zijn het smeren van de splines op de prise as?

De versnellingsbakolie werd al eens vervangen voor dunnere wat ook niet veel hielp.

De v70 begint me langzaam behoorlijk teleur te stellen temeer omdat ik een aantal duizend km terug al de hoofdremcylinder moet vervangen wat eigenlijk nooit gebeurd en flink in de papieren is gaan lopen.

Iemand advies misschien of gauw inruilen...

Groeten

Johan
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

splines op de prise as smeren gaat in dit geval denk ik niet helpen, dit geeft doorgaans alleen problemen met het inschakelen van de 1 en achteruit, bij koude motor.

Nog even een ander naar laten kijken, als je het niet vertrouwd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gast

Hoorde je ook rare bijgeluiden?
Hoe voelt het koppelingspedaal aan?
Wat is de km-stand?
Zijn de kabels wel goed afgesteld? Ik heb dat hier eens voorbij zien komen.

Bij twijfel opzoek naar een Volvo dealer/specialist.
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Ja, ik zou ook even naar een ander gaan voor een second opinion als je twijfel hebt.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Emmen
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:18

Ga een second opinion zeker overwegen.

Km 150.000
Geen bijgeluiden, koppelingspedaal voelde normaal aan.
Wat ik wel af en toe heb is dat ik de koppeling 98% intrap i.p.v. 100 en dan tandenknarsen krijg. Heb dit laten nakijken maar alles zou oké zijn.
Strakker afstellen zou niet mogelijk zijn?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Het probleem wordt denk ik veroorzaakt door lucht in de koppelingcilinder(s)
Het kan zijn dat de leiding die op de koppelingcilinder die op de bak zit lucht aanzuigt,het afdichtigsrubbertje is stuk dan.
Komt vaker voor.
Als het een 6 bak is,is hij niet te reviseren,er zijn geen losse onderdelen voor te koop namelijk.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

De v70 begint me langzaam behoorlijk teleur te stellen temeer omdat ik een aantal duizend km terug al de hoofdremcylinder moet vervangen wat eigenlijk nooit gebeurd en flink in de papieren is gaan lopen.

Iemand advies misschien of gauw inruilen...


Ik denk dat je beter kan gaan inruilen voor een Batavus.. Alleen de koppelingscylinder stuk en nu dit is echt niet heel veel pech hoor! Dat de bak eventueel stuk zou zijn denk ik eigenlijk niet. Gebeurt eigenlijk niet..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Emmen
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:18

Ha een Batavus is een goed idee doe ik misschien wel..

Nee de hoofdremcylinder was kapot bij 135.000 km dat geintje koste dik 1000 euro! Daarbij komt de persoonlijke ervaring, en de ervaring zonder remmen te rijden hakt er wel in... zeker daar ik dacht met een volvo de meest zekere auto op de wereld te hebben gekocht!!

Nu zou ik de complete versnellingsbak moeten vervangen en dat bij 150.000km...

Ik heb voor de volvo meerdere oude wagens gehad met hoge km standen maar zoveel ellende als nu heb ik nog niet gehad.

Heb overigens ook 1 paar contactsleutels met een soort van springveer mechanisme welke beide ook niet meer werken, heb al beide xenon lampen moeten vervangen (gaan die niet minstens 10 jaar mee?) en meerdere lampjes. Volvo kwaliteit is echt om te huilen sorry dat ik me zo negatief moet uitlaten..


Ga nog voor de second opinion maar als inderdaad de complete versnellingsbak vervangen moet is houd de lol wel echt op.

Hou jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Xenonlampen die minstens 10 jaar meegaan? Onder welke steen hebben ze jou dan vandaan gehaald? :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

een grafsteen of een hunebed ofzo ;-)
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Nou, ik heb een 307 gehad met minde rop d eteller maar meer problemen hoor. Auto's blijft moeilijk, je kan heel veel geluk hebben en jaren in een auto rijden zonder echt kosten te maken maar soms krijg je ook alles achter elkaar.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
peter geurts
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 16.02.2008 - 21:41
Locatie: beuningen

Ik kan de reactie wel begrijpen van Emmen !
Het kan om heel veel geld gaan en daar wordt niemand vrolijk van. :pottytrain5:
Volvo XC 70 bj 2005 nu in mijn bezit .
Volvo v70 bj 2001 verkocht
Volvo s60 bj 2003 verkocht
Volvo v70 bj 1998 verkocht
Volvo amazon combi 1968 verkocht
Gast

Ik neem aan dat je voor de second opinion wel naar een Volvo-specialist/dealer gaat.
Welke garage ben nu trouwens geweest?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

De hoofdremcilinder vervangen voor dik 1000 euro?
Vreemd verhaal!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

volgens mij ben je dan gen**id zonder zoenen (en dat laatste is een aanname) ;-)
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

En dan snel inruilen omdat een Volvo niet deugd..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”