Volvo rijders merktrouw

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Walter
Geartronic member
Contacteer:

gsx750r schreef: Ja natuurlijk maar daar moet je de rest van de markt toch ook bij betrekken. Als het aanbod van gebruikte auto's van merk A groter is dan van merk B dan is het toch voor de liefhebbers van merk B moeilijker om merktrouw te blijven ?
Zoals de discussie verloopt is 'ie inderdaad onzinnig. Merktrouw is het percentage rijders van merk x dat als volgende auto opnieuw merk x kopen. Daar doet de grootte van de afzetmarkt, het totale occasionaanbod en dergelijke niets aan af. Er zijn zo ontzettend veel factoren die de consument doen bepalen wel of niet voor hetzelfde merk te kiezen.

de verschillen in merktrouw tussen landen vind ik wel interessant, waar dat dan aan ligt is iets waar zeer moeilijk de vinger op te leggen is.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Morgenstond
5th Gear member

Ik wil ook nooit meer anders dan een Volvo. Heb hiervoor een Peugeot 306 en een Daewoo Leganza gereden, maar die konden echt niet tippen aan de kwaliteit van de S40 die ik noodgedwongen aanschafte omdat het motorblok van de Leganza in de soep was gelopen. Die ervaring van stilte en stevigheid toen ik de eerste keer met de S40 ging rijden vergeet ik nooit meer!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Walter schreef:Zoals de discussie verloopt is 'ie inderdaad onzinnig.
Dit soort opmerkingen vind ik de doodsteek voor élke discussie maar goed ook al 'vecht' ik nu tegen een moderator, ik geef de moed nog niet op.... :D
Walter schreef:Merktrouw is het percentage rijders van merk x dat als volgende auto opnieuw merk x kopen.

Dat klopt helemaal, echter hier:
Walter schreef: Daar doet de grootte van de afzetmarkt, het totale occasionaanbod en dergelijke niets aan af.

ben ik het niet mee eens. Als, en ik noem maar wat, 80% merk A wil blijven rijden maar de markt kan niet aan de vraag voldoen dan is het toch het marktaanbod dat bepalend is of die 80% merktrouw kan blijven ? En dat vind je dan weer terug in de percentages over merktrouw.

Daarom zou het alleen al erg interessant zijn om te weten hoe de cijfers uit dit onderzoek exact tot stand gekomen zijn.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Mijn opmerking over de onzinnigheid gaat over het erbij halen van in mijn ogen niet relevante gegevens, is niet bedoeld als doodsteek. Sterker nog, je wakkert er de discussie juist mee aan. Het feit dat ik moderator ben verandert niets aan het gesprek.

In de basis blijft de definitie staan, het wordt onderzocht door te tellen hoeveel mensen hetzelfde merk als volgende auto gaat rijden. Daar komen echt geen andere factoren bij.

De grootte van de markt voegt niets toe. Allereerst vergeet je dat niet de hele club huidige Volvo rijders een gebruikte kopen, men heeft ook de keuze voor een nieuwe. Daarbij zegt jouw '80%' niets als je niet weet hoeveel dat er in nummers zijn. Als dat percentage een groep vertegenwoordigt die in aantal kleiner is dan het aantal aangeboden auto is er geen probleem. Stel dat het andersom is, gaat jouw denkwijze alleen op in een gesloten markt.

Merkentrouw kan zoals ik al zei fluctueren door heel veel factoren. Reclamecampagnes van verschillende merken, overheidsbemoeienis, beperkingen door werkgever/leasemaatschappij, verschuivingen in de modelpositionering, nieuwe categorie die beter bij persoonlijke situatie past (bijv destijds met de Safira ed) etc. En dan laat ik persoonlijke factoren nog even links liggen; hogere zit, nieuwe baan met leaseauto of juist werkeloos geworden, kids, noem maar op. Maar nogmaals, ze kunnen de merktrouw maar niet de berekening hiervan beïnvloeden
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”