Hier ook iemand met rare geluiden

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Volvov60polestar
2nd Gear member

Hallo,

Na hier en daar al wat verhalen gelezen te hebben over vreemde geluiden wil ik ook even mijn verhaal hier neerzetten.
Betreft een V50 van 2008 met 142.000km
Wanneer ik de automaat gebruik klinkt er vaak een schrapend geluid uit het motorcompartiment bij veranderen van versnelling. Ik vermeld bewust automaat omdat het geluid minder vaak optreedt wanneer ik de + en - pook gebruik. Ik rijd uiteraard 99.9% met de automaat, maar wanneer ik het manueel even probeer is het geluid duidelijk minder uitgesproken of frequent. Als je de radio op een normaal niveau hebt staan hoor je het geluid niet eens. Als je de radio uitzet en er echt op gaat letten dan hoor je het vaak (maar niet altijd) bij veranderen van versnelling.

Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?
'normaal' Volvo geluid?
koppeling naar de vaantjes?
....

De auto rijdt verder vlot, en er is rica software ingelezen. Ik heb geen idee of het geluid daarvoor ook al voorkwam aangezien ik hem onmiddellijk heb laten tunen toen ik hem 2e hands overnam van mijn broer.

Bedankt alvast voor jullie meningen!
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Volgens mij een casus voor Gery Slot? Neem eens contact met hem op, wie weet valt het allemaal mee en is een flush voldoende om het zaakje weer normaal te krijgen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”