Als trouwe S60 rijder, geen klachten, fijne auto en kan nog jaren mee, overweeg ik toch de aanschaf van een C70 (al dan niet cabrio) van rond 2000. Ik heb nog geen specifiek exemplaar in het vizier, maar orienteren.
De cabrio vind ik werkelijk schitterend, maar voordat ik me in pure emotie verlies, is deze voiture geschikt voor dagelijjks gebruik ? Ik rijdt woon-werk zo'n 400 km per week op de snelweg en misschien een additionele 200 recreatief. Mijn rijstijl is zonder meer rustig te noemen, ben gek op de cruise control en rijdt dienovereenkomstig. Jaarlijks zo'n 25.000 km inclusief zakelijke snelwegritten.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties !!! Oh ja, LPG een optie ?
Aankoop C70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 16:34
- Locatie: Apeldoorn
Een C70 is uitermate geschikt als daily drive! Ook LPG is een zeer goede optie. Als je echt vermogen wilt hebben zou ik voor en T5 gaan, heb je met minder ook genoegen dan is de 2.5T met 193pk een optie.
Kijk ook eens op www.volvo850forum.nl Daar zitten veel échte kenners die ook veel over de V/S/C70 kunnen vertellen!

Gr. Justin
Kijk ook eens op www.volvo850forum.nl Daar zitten veel échte kenners die ook veel over de V/S/C70 kunnen vertellen!

Gr. Justin
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Aangezien je kijkt naar een auto rond 2000 is deze motorisch vergelijkbaar aan wat je nu in de S60 hebt, dus LPG zou net zo goed moeten gaan.
Ik heb zelf nooit in een C70 gereden, mijn vorige auto was een S70. De overstap van S70 naar S60 vond ik zelf behoorlijk groot, een S60 is toch merkbaar moderner, het rijdt toch wel beter en ziet er van binnen beter uit vind ik.
Ik heb zelf nooit in een C70 gereden, mijn vorige auto was een S70. De overstap van S70 naar S60 vond ik zelf behoorlijk groot, een S60 is toch merkbaar moderner, het rijdt toch wel beter en ziet er van binnen beter uit vind ik.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:39
C70 is een fantastische auto voor op de snelweg.
Comfortabel en snel.
Mocht je het nodig hebben, de kofferruimte van de cabrio is, voorzichtig gezegd, nogal klein.
Attachékoffer past er nog wel in, maar het moet niet veel gekker worden.
Comfortabel en snel.
Mocht je het nodig hebben, de kofferruimte van de cabrio is, voorzichtig gezegd, nogal klein.
Attachékoffer past er nog wel in, maar het moet niet veel gekker worden.
C70 T5 Convertible
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
De cabrio is zeker geschikt voor dagelijks gebruik. Heb dat ook jaren gedaan, geen enkel probleem. De auto stond ook vele jaren gewoon buiten, in Amsterdam centrum, met de stoffen kap.
De kofferruimte is klein, zeker, maar ook weer niet zo klein, je kunt er toch behoorlijk wat in kwijt. En als het moet is er altijd de achterbank.
Je hoort iets meer geluid (zeker in een tunnel) en er is wat flex in het chassis, maar dat is verder geen probleem. Open rijden is echt heerlijk (vorig weekend nog 260 km gedaan, over de Jura, bergweggetjes en haarspelden, prachtig met het dak naar beneden). Een coupe is ook heel mooi maar de cabrio is pas echt af. En een stuk mooier dan die Saab-badkuip-cabrio's!
De kofferruimte is klein, zeker, maar ook weer niet zo klein, je kunt er toch behoorlijk wat in kwijt. En als het moet is er altijd de achterbank.
Je hoort iets meer geluid (zeker in een tunnel) en er is wat flex in het chassis, maar dat is verder geen probleem. Open rijden is echt heerlijk (vorig weekend nog 260 km gedaan, over de Jura, bergweggetjes en haarspelden, prachtig met het dak naar beneden). Een coupe is ook heel mooi maar de cabrio is pas echt af. En een stuk mooier dan die Saab-badkuip-cabrio's!
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
De cabrio is een goede keuze, hoewel de coupe een schitterende lijn heeft natuurlijk.
hou wel rekening met het feit dat de cabrio erg snel tordeerd, en met name de krachten op de voowielen laat voelen in de body.
een veerpootbrug (70 euri) zal dit wel verminderen, maar het neemt het geklapper niet helemaal weg.
voor de rest veel mooier dan de nieuwe cabrio natuurlijk en een echte 70 wat je ook van de huidige cabrio niet kan zeggen die zou c40 moeten heten natuurlijk
hou wel rekening met het feit dat de cabrio erg snel tordeerd, en met name de krachten op de voowielen laat voelen in de body.
een veerpootbrug (70 euri) zal dit wel verminderen, maar het neemt het geklapper niet helemaal weg.
voor de rest veel mooier dan de nieuwe cabrio natuurlijk en een echte 70 wat je ook van de huidige cabrio niet kan zeggen die zou c40 moeten heten natuurlijk
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51
De C70 cabrio is binnen het gehele Volvo-segment de enig leuke wagen om te berijden. De rest zijn gewoon transportmiddelen, die je al of niet hard nodig hebt om van A naar B te komen. En het logo op de auto is ook al onbelangrijk. 'Slechte auto's zijn er haast niet meer. Maar leuk is pas een cabrio met softtop. Een BMW, Audi, Volvo etc. Hardstikke leuk. Gewoon doen!!!
- C70 Cabrio
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24.04.2010 - 08:46
- Locatie: GLD
Joh,
Gewoon doen, is genieten, zelfs als je in de file staat.
Je zit in de zomer of voorjaar/najaar vanaf een graadje of 10 lekker buiten.
Maakt het een en weer rijden naar en van je werk gewoon ontspannend.
Ik doe het ook, op gas en het hele jaar door.
Kortom een aanrader.
Gewoon doen, is genieten, zelfs als je in de file staat.
Je zit in de zomer of voorjaar/najaar vanaf een graadje of 10 lekker buiten.
Maakt het een en weer rijden naar en van je werk gewoon ontspannend.
Ik doe het ook, op gas en het hele jaar door.
Kortom een aanrader.
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Ik heb ook een tijd gezocht, dus op een gegeven moment ken je alles wat er te koop is. Ik heb van 2001 t/m 2004 een C70 T5 uit 1998 gereden. Eigenlijk weinig problemen mee gehad, maar soms willen de achterraampjes wel eens lekken ter hoogte van de b-stijl. Na een faillissement in 2010 krabbel ik weer uit het dal en had weer een auto nodig (mijn vrouw gebruikt haar V40 ook iedere dag). Dan kun je belastingvrij gaan knorren, maar voor minder geld vond ik mijn oude liefde: een C70 T5! Uiteindelijk wel voor de C70 coupé gekozen, om dat ik 'm ook wel zakelijk gebruik en dan is een cabrio net even tè. Daarnaast vind ik de C70 coupé ook heerlijk rustig op de snelweg, de cabrio maakt dan toch wat meer lawaai. Succes met je keuze! Even twee plaatjes om de boel te enthousiasmeren:

en


en

- Turbo Will-I-Am
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
- Locatie: Wijhe
- Contacteer:
Super auto, heb hem zelf ook!! 

Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30.05.2009 - 07:31
Ik kan je garanderen dat de combo S60-C70 geweldig is
Of ga je de S60 wegdoen?
Dan moet je toch rekening houden met de kleine koffer van een cabrio.
Op snelweg een schitterende wagen. Op een bochtig parcour is hij iets minder in zijn sas.
Een veerpootbrug kan ik enkel maar aanraden in tegenstelling tot de vele "non believers" hier.
Enkele zaken waar je moet mee rekening houden als je toch een 12-jarige auto koopt:
- de airco: niet van de goedkoopste om te herstellen en ik wil degenen die met een kapotte airco in een C70I rondrijden niet te eten geven.
- de airbags. Dienen vervangen te worden volgens volvo voorschriften
- geef geen extra geld aan een wagen met een RTI als uitrusting. Toch hopeloos verouderd en dure cd-roms(!) om up-to-date te houden. Een Dolby systeem is veel interessanter.

Dan moet je toch rekening houden met de kleine koffer van een cabrio.
Op snelweg een schitterende wagen. Op een bochtig parcour is hij iets minder in zijn sas.
Een veerpootbrug kan ik enkel maar aanraden in tegenstelling tot de vele "non believers" hier.
Enkele zaken waar je moet mee rekening houden als je toch een 12-jarige auto koopt:
- de airco: niet van de goedkoopste om te herstellen en ik wil degenen die met een kapotte airco in een C70I rondrijden niet te eten geven.
- de airbags. Dienen vervangen te worden volgens volvo voorschriften
- geef geen extra geld aan een wagen met een RTI als uitrusting. Toch hopeloos verouderd en dure cd-roms(!) om up-to-date te houden. Een Dolby systeem is veel interessanter.
1998 Volvo V70 2.5 TDI
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling
Daar zijn ze dus op terug gekomen. Aanvankelijk werd geadviseerd om elke 10 jaar te vervangen, nu is het echter zo dat ze moeten worden vervangen als het SRS lampje brandt.Steve81 schreef: - de airbags. Dienen vervangen te worden volgens volvo voorschriften
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30.05.2009 - 07:31
Ah ok, dat wist ik niet. Dit stond nog in mijn onderhoudsboekje van 1998. Bijkomend, volgens de stickertjes in de deur, heeft de vorige eigenaar deze vervangen begin 2008. Ik dacht dat dit dus nog van toepassing was.dbosker schreef: Daar zijn ze dus op terug gekomen. Aanvankelijk werd geadviseerd om elke 10 jaar te vervangen, nu is het echter zo dat ze moeten worden vervangen als het SRS lampje brandt.
1998 Volvo V70 2.5 TDI
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling
ik ben bang dat de vorige eigenaar alleen de stickertjes maar vervangen heeft.
Alle airbags vervangen kost toch een klein vermogen. Dat gerelateerd aan een relatief oude auto maakt dat dit niet echt uit kan.
Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk hun airbags vanwege de leeftijd al eens vervangen heeft - weinig denk ik.
Alle airbags vervangen kost toch een klein vermogen. Dat gerelateerd aan een relatief oude auto maakt dat dit niet echt uit kan.
Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk hun airbags vanwege de leeftijd al eens vervangen heeft - weinig denk ik.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kan ook zijn dat de oude geploft zijn door een aanrijding in 2008.Bijkomend, volgens de stickertjes in de deur, heeft de vorige eigenaar deze vervangen begin 2008. Ik dacht dat dit dus nog van toepassing was.
dat kan natuurlijk, en dat is een legitieme reden om ze te vervangen.
Volgens mij is er nog nooit iemand die de airbags vanwege de leeftijd vervangen heeft.
Volgens mij is er nog nooit iemand die de airbags vanwege de leeftijd vervangen heeft.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30.05.2009 - 07:31
Na jullie opmerkingen ben ik verwoed beginnen zoeken. Vermant volvo en de vorige eigenaar gecontacteerd. Niemand wist van iets.
Allemaal verloren moeite, in plaats van eerst eens goed naar het stickertje te gaan kijken...
:oops: Het is een sticker dewelke aangeeft dat het aan te raden is om dan de airbags te vervangen. :oops:
Vermant heeft in zijn antwoord aan mij alleszins laten weten dat het vervangen van de airbags niet nodig is. Zoals jullie dus al gezegd hadden.
Allemaal verloren moeite, in plaats van eerst eens goed naar het stickertje te gaan kijken...
:oops: Het is een sticker dewelke aangeeft dat het aan te raden is om dan de airbags te vervangen. :oops:
Vermant heeft in zijn antwoord aan mij alleszins laten weten dat het vervangen van de airbags niet nodig is. Zoals jullie dus al gezegd hadden.

1998 Volvo V70 2.5 TDI
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
C70 cabrio's zijn er toch pas vanaf 2000 en dus alleen leverbaar met mechanische klepstoters?
Op LPG dus minder prettig (niet onmogelijk). Als je niet per se een cabrio hoeft kun je ook in een betere voor LPG geschikte C70 coupe rijden van voor 2000.
Cabrio is alleen wel beeldschoon(er, dan de coupe, welke ook zeker niet lelijk is). In het echt nog zo veel mooier dan welke foto dan ook. Samen met een Saab 9-3 cabrio 1 va de weinige soft top cabrio's die me kan bekoren.
Op LPG dus minder prettig (niet onmogelijk). Als je niet per se een cabrio hoeft kun je ook in een betere voor LPG geschikte C70 coupe rijden van voor 2000.
Cabrio is alleen wel beeldschoon(er, dan de coupe, welke ook zeker niet lelijk is). In het echt nog zo veel mooier dan welke foto dan ook. Samen met een Saab 9-3 cabrio 1 va de weinige soft top cabrio's die me kan bekoren.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20783
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Oops, TS heeft de vraag al in 2011 gesteld en heeft voor het laatst in augustus 2011 in een ander draadje gereageerd. Dat is dus oude koeien uit de sloot halen. Beetje overtrokken niet?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)