Aankoop C70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
jvd
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27.11.2006 - 16:06

Als trouwe S60 rijder, geen klachten, fijne auto en kan nog jaren mee, overweeg ik toch de aanschaf van een C70 (al dan niet cabrio) van rond 2000. Ik heb nog geen specifiek exemplaar in het vizier, maar orienteren.
De cabrio vind ik werkelijk schitterend, maar voordat ik me in pure emotie verlies, is deze voiture geschikt voor dagelijjks gebruik ? Ik rijdt woon-werk zo'n 400 km per week op de snelweg en misschien een additionele 200 recreatief. Mijn rijstijl is zonder meer rustig te noemen, ben gek op de cruise control en rijdt dienovereenkomstig. Jaarlijks zo'n 25.000 km inclusief zakelijke snelwegritten.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties !!! Oh ja, LPG een optie ?
Justin-850
2nd Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: 24.10.2008 - 16:34
Locatie: Apeldoorn

Een C70 is uitermate geschikt als daily drive! Ook LPG is een zeer goede optie. Als je echt vermogen wilt hebben zou ik voor en T5 gaan, heb je met minder ook genoegen dan is de 2.5T met 193pk een optie.

Kijk ook eens op www.volvo850forum.nl Daar zitten veel échte kenners die ook veel over de V/S/C70 kunnen vertellen!

:D

Gr. Justin
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1449
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Aangezien je kijkt naar een auto rond 2000 is deze motorisch vergelijkbaar aan wat je nu in de S60 hebt, dus LPG zou net zo goed moeten gaan.

Ik heb zelf nooit in een C70 gereden, mijn vorige auto was een S70. De overstap van S70 naar S60 vond ik zelf behoorlijk groot, een S60 is toch merkbaar moderner, het rijdt toch wel beter en ziet er van binnen beter uit vind ik.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Czeventig
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:39

C70 is een fantastische auto voor op de snelweg.
Comfortabel en snel.

Mocht je het nodig hebben, de kofferruimte van de cabrio is, voorzichtig gezegd, nogal klein.
Attachékoffer past er nog wel in, maar het moet niet veel gekker worden.
C70 T5 Convertible
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: San Diego, California

De cabrio is zeker geschikt voor dagelijks gebruik. Heb dat ook jaren gedaan, geen enkel probleem. De auto stond ook vele jaren gewoon buiten, in Amsterdam centrum, met de stoffen kap.
De kofferruimte is klein, zeker, maar ook weer niet zo klein, je kunt er toch behoorlijk wat in kwijt. En als het moet is er altijd de achterbank.
Je hoort iets meer geluid (zeker in een tunnel) en er is wat flex in het chassis, maar dat is verder geen probleem. Open rijden is echt heerlijk (vorig weekend nog 260 km gedaan, over de Jura, bergweggetjes en haarspelden, prachtig met het dak naar beneden). Een coupe is ook heel mooi maar de cabrio is pas echt af. En een stuk mooier dan die Saab-badkuip-cabrio's!
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

De cabrio is een goede keuze, hoewel de coupe een schitterende lijn heeft natuurlijk.
hou wel rekening met het feit dat de cabrio erg snel tordeerd, en met name de krachten op de voowielen laat voelen in de body.
een veerpootbrug (70 euri) zal dit wel verminderen, maar het neemt het geklapper niet helemaal weg.
voor de rest veel mooier dan de nieuwe cabrio natuurlijk en een echte 70 wat je ook van de huidige cabrio niet kan zeggen die zou c40 moeten heten natuurlijk
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
volvo
3rd Gear member
Berichten: 490
Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51

De C70 cabrio is binnen het gehele Volvo-segment de enig leuke wagen om te berijden. De rest zijn gewoon transportmiddelen, die je al of niet hard nodig hebt om van A naar B te komen. En het logo op de auto is ook al onbelangrijk. 'Slechte auto's zijn er haast niet meer. Maar leuk is pas een cabrio met softtop. Een BMW, Audi, Volvo etc. Hardstikke leuk. Gewoon doen!!!
Gebruikersavatar
C70 Cabrio
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 24.04.2010 - 08:46
Locatie: GLD

Joh,
Gewoon doen, is genieten, zelfs als je in de file staat.
Je zit in de zomer of voorjaar/najaar vanaf een graadje of 10 lekker buiten.
Maakt het een en weer rijden naar en van je werk gewoon ontspannend.
Ik doe het ook, op gas en het hele jaar door.
Kortom een aanrader.
jvd
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27.11.2006 - 16:06

Dank allemaal !! Ik ga eens rustig zoeken !!!
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1299
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Ik heb ook een tijd gezocht, dus op een gegeven moment ken je alles wat er te koop is. Ik heb van 2001 t/m 2004 een C70 T5 uit 1998 gereden. Eigenlijk weinig problemen mee gehad, maar soms willen de achterraampjes wel eens lekken ter hoogte van de b-stijl. Na een faillissement in 2010 krabbel ik weer uit het dal en had weer een auto nodig (mijn vrouw gebruikt haar V40 ook iedere dag). Dan kun je belastingvrij gaan knorren, maar voor minder geld vond ik mijn oude liefde: een C70 T5! Uiteindelijk wel voor de C70 coupé gekozen, om dat ik 'm ook wel zakelijk gebruik en dan is een cabrio net even tè. Daarnaast vind ik de C70 coupé ook heerlijk rustig op de snelweg, de cabrio maakt dan toch wat meer lawaai. Succes met je keuze! Even twee plaatjes om de boel te enthousiasmeren:

Afbeelding
en
Afbeelding
Gebruikersavatar
Turbo Will-I-Am
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
Locatie: Wijhe
Contacteer:

Super auto, heb hem zelf ook!! :-)
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Steve81
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 30.05.2009 - 07:31

Ik kan je garanderen dat de combo S60-C70 geweldig is 8) Of ga je de S60 wegdoen?
Dan moet je toch rekening houden met de kleine koffer van een cabrio.

Op snelweg een schitterende wagen. Op een bochtig parcour is hij iets minder in zijn sas.
Een veerpootbrug kan ik enkel maar aanraden in tegenstelling tot de vele "non believers" hier.
Enkele zaken waar je moet mee rekening houden als je toch een 12-jarige auto koopt:
- de airco: niet van de goedkoopste om te herstellen en ik wil degenen die met een kapotte airco in een C70I rondrijden niet te eten geven.
- de airbags. Dienen vervangen te worden volgens volvo voorschriften
- geef geen extra geld aan een wagen met een RTI als uitrusting. Toch hopeloos verouderd en dure cd-roms(!) om up-to-date te houden. Een Dolby systeem is veel interessanter.
1998 Volvo V70 2.5 TDI
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5

2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A

Voorstelling
Gast

Steve81 schreef: - de airbags. Dienen vervangen te worden volgens volvo voorschriften
Daar zijn ze dus op terug gekomen. Aanvankelijk werd geadviseerd om elke 10 jaar te vervangen, nu is het echter zo dat ze moeten worden vervangen als het SRS lampje brandt.
Steve81
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 30.05.2009 - 07:31

dbosker schreef: Daar zijn ze dus op terug gekomen. Aanvankelijk werd geadviseerd om elke 10 jaar te vervangen, nu is het echter zo dat ze moeten worden vervangen als het SRS lampje brandt.
Ah ok, dat wist ik niet. Dit stond nog in mijn onderhoudsboekje van 1998. Bijkomend, volgens de stickertjes in de deur, heeft de vorige eigenaar deze vervangen begin 2008. Ik dacht dat dit dus nog van toepassing was.
1998 Volvo V70 2.5 TDI
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5

2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A

Voorstelling
Gast

ik ben bang dat de vorige eigenaar alleen de stickertjes maar vervangen heeft.
Alle airbags vervangen kost toch een klein vermogen. Dat gerelateerd aan een relatief oude auto maakt dat dit niet echt uit kan.
Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk hun airbags vanwege de leeftijd al eens vervangen heeft - weinig denk ik.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Bijkomend, volgens de stickertjes in de deur, heeft de vorige eigenaar deze vervangen begin 2008. Ik dacht dat dit dus nog van toepassing was.
Kan ook zijn dat de oude geploft zijn door een aanrijding in 2008.
Gast

dat kan natuurlijk, en dat is een legitieme reden om ze te vervangen.
Volgens mij is er nog nooit iemand die de airbags vanwege de leeftijd vervangen heeft.
Steve81
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 30.05.2009 - 07:31

Na jullie opmerkingen ben ik verwoed beginnen zoeken. Vermant volvo en de vorige eigenaar gecontacteerd. Niemand wist van iets.
Allemaal verloren moeite, in plaats van eerst eens goed naar het stickertje te gaan kijken...
:oops: Het is een sticker dewelke aangeeft dat het aan te raden is om dan de airbags te vervangen. :oops:

Vermant heeft in zijn antwoord aan mij alleszins laten weten dat het vervangen van de airbags niet nodig is. Zoals jullie dus al gezegd hadden. :P
1998 Volvo V70 2.5 TDI
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5

2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A

Voorstelling
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

C70 cabrio's zijn er toch pas vanaf 2000 en dus alleen leverbaar met mechanische klepstoters?

Op LPG dus minder prettig (niet onmogelijk). Als je niet per se een cabrio hoeft kun je ook in een betere voor LPG geschikte C70 coupe rijden van voor 2000.

Cabrio is alleen wel beeldschoon(er, dan de coupe, welke ook zeker niet lelijk is). In het echt nog zo veel mooier dan welke foto dan ook. Samen met een Saab 9-3 cabrio 1 va de weinige soft top cabrio's die me kan bekoren.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20783
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Oops, TS heeft de vraag al in 2011 gesteld en heeft voor het laatst in augustus 2011 in een ander draadje gereageerd. Dat is dus oude koeien uit de sloot halen. Beetje overtrokken niet?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”