Als ik dit allemaal zo lees en kennis neem van de verschijnseltjes die zich aandienen na een goede 80.000 km, dan is mijn vrees voor kleine motoren met relatief veel vermogen kennelijk niet geheel ongegrond.
Daar ben je mooi lekker mee met zulks gedoe.
Probleem V50 D2
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Martinvh
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 06.09.2010 - 20:31
Ik heb dus geen DrivE maar een gewone D2 (jr. 2010) en hij gaat echt op teller geen KM harder dan ca. 190 km/u (GPS 186 km/u). Er is geen verschil tussen 5e of 6e versnelling.
A.s. maandag gaat hij naar de garage voor de 80.000km beurt. Ik zal het dan aankaarten inclusief alle andere circa 20 problemen van de auto.
ps. Hebben jullie ook zo erg dat hij voor geen meter accelereert in z'n 1e versnelling? Dus je kunt met je pedaal tegen de bodem wegrijden zonder dat hij echt versnelt en dan na 3.000 tpm schiet hij ineens vooruit?
A.s. maandag gaat hij naar de garage voor de 80.000km beurt. Ik zal het dan aankaarten inclusief alle andere circa 20 problemen van de auto.
ps. Hebben jullie ook zo erg dat hij voor geen meter accelereert in z'n 1e versnelling? Dus je kunt met je pedaal tegen de bodem wegrijden zonder dat hij echt versnelt en dan na 3.000 tpm schiet hij ineens vooruit?
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
dat laatste heb ik ook telkens lastig bij het wegrijden bij een stoplicht..Martinvh schreef:Ik heb dus geen DrivE maar een gewone D2 (jr. 2010) en hij gaat echt op teller geen KM harder dan ca. 190 km/u (GPS 186 km/u). Er is geen verschil tussen 5e of 6e versnelling.
A.s. maandag gaat hij naar de garage voor de 80.000km beurt. Ik zal het dan aankaarten inclusief alle andere circa 20 problemen van de auto.
ps. Hebben jullie ook zo erg dat hij voor geen meter accelereert in z'n 1e versnelling? Dus je kunt met je pedaal tegen de bodem wegrijden zonder dat hij echt versnelt en dan na 3.000 tpm schiet hij ineens vooruit?
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nope sorry 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
@Paul, dan heb jij geluk. Het duurt 30 seconden om van 180 naar de 190 te accelereren. Daar heb ik vorige week nog een video van gemaakt. Er stond wel veel wind, misschien daarom.
Als de weg leeg is en er weinig tot geen wind staat, wil die de 195 nog wel aantikken, maar die gelegenheid heb ik niet vaak, omdat er vaak weer een auto voor je komt of je om de één of andere reden moet afremmen.
De 1e versnelling is ook bijzonder irritant. Boven de 3000 rpm krijg je inderdaad een duw in je rug waarna hij zeer snel richting de 5000 toeren gaat, en je dus zeer snel moet schakelen. Een korte versnelling houd ik het maar op. Bij rustig rijden is er niets aan de hand, gewoon bij 2000-2500 toeren opschakelen en door naar z'n 2. Kan prima.
Als de weg leeg is en er weinig tot geen wind staat, wil die de 195 nog wel aantikken, maar die gelegenheid heb ik niet vaak, omdat er vaak weer een auto voor je komt of je om de één of andere reden moet afremmen.
De 1e versnelling is ook bijzonder irritant. Boven de 3000 rpm krijg je inderdaad een duw in je rug waarna hij zeer snel richting de 5000 toeren gaat, en je dus zeer snel moet schakelen. Een korte versnelling houd ik het maar op. Bij rustig rijden is er niets aan de hand, gewoon bij 2000-2500 toeren opschakelen en door naar z'n 2. Kan prima.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
@V50 R, in de 2e versnelling vertrekken staat onder het kopje DRIVe volgens mij. Versnellingen overslaan zou het verbruik doen dalen als het goed is. Maar doe dat bijna nooit!
Die van ons is na de laatste motor management update merkbaar zuiniger/langzamer geworden. Klik maar eens op dat 6,0L logo hieronder.
Die van ons is na de laatste motor management update merkbaar zuiniger/langzamer geworden. Klik maar eens op dat 6,0L logo hieronder.
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
ik heb ook een update gehad 3 weken terug bij de beurt, ik merk ook een verbruiksvermindering moet ik eerlijk zeggen en het irritante trillen van de hele auto is nu ook weg, grappig is dat mijn stationair toerental zo'n 50-100 toeren hoger is dan voorheen, ze zullen wel een speciale update hebben voor de klagers onder ons, dit hogere toerental kost uiteraard meer brandstof. al met al is de auto er op verschillende vlakken merkbaar op vooruit gegaan na de update, eerlijk is eerlijk.rsnhakan schreef:@V50 R, in de 2e versnelling vertrekken staat onder het kopje DRIVe volgens mij. Versnellingen overslaan zou het verbruik doen dalen als het goed is. Maar doe dat bijna nooit!
Die van ons is na de laatste motor management update merkbaar zuiniger/langzamer geworden. Klik maar eens op dat 6,0L logo hieronder.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik moet even terug komen op mijn vrolijke bericht hiervoor.
Want ik weet echt zeker dat ik in Duitsland dat makkelijk haalde, reed namelijk achter mijn schoonouders aan met een 2.0D en dat kon ik makkelijk bij houden.
En ik ben wat vaker naar de sneeuw gereden en nooit echt gemerkt dat hij zo begrensd was.
Maar nu vannacht even getest en toch wel even geschrokken. Hij gaat als een speer van 140km/h naar 180km/h maar daarna is de pit echt weg.
Dus ik denk dat mijn auto toch ergens tussendoor een of andere update heeft gehad.
Zal het dinsdag eens melden bij de garage, hij moet dan een 60.000km beurt hebben.
Want ik weet echt zeker dat ik in Duitsland dat makkelijk haalde, reed namelijk achter mijn schoonouders aan met een 2.0D en dat kon ik makkelijk bij houden.
En ik ben wat vaker naar de sneeuw gereden en nooit echt gemerkt dat hij zo begrensd was.
Maar nu vannacht even getest en toch wel even geschrokken. Hij gaat als een speer van 140km/h naar 180km/h maar daarna is de pit echt weg.
Dus ik denk dat mijn auto toch ergens tussendoor een of andere update heeft gehad.
Zal het dinsdag eens melden bij de garage, hij moet dan een 60.000km beurt hebben.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
@V50 R, hahaha. De laatste tijd rijd ik niet meer zo veel in de auto. Dus denk dat mijn vader gewoon rustig rijdt, hij wordt inmiddels ouder. (*kuch* 43 :p)
@Mickyman, over een kleine 1.5 tot 2 maanden hebben we de volgende beurt. Ben benieuwd wat die software update met zich meebrengt.
Ik heb zoals gezegd een acceleratie video van de 180 naar de 190. Als je rsnhakan in tikt in Youtube, vind je hem wel. Zit nu op mijn telefoon, krijg een mobiele link.
@Mickyman, over een kleine 1.5 tot 2 maanden hebben we de volgende beurt. Ben benieuwd wat die software update met zich meebrengt.
Ik heb zoals gezegd een acceleratie video van de 180 naar de 190. Als je rsnhakan in tikt in Youtube, vind je hem wel. Zit nu op mijn telefoon, krijg een mobiele link.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Inzake die bonk... is het een bonk of een "schelle tik" ?
Ik had in de C30 een TIK en dat bleek de bout te zijn die de aandrijfas vasthoudt. (in het centrum van het wiel..)
Tevens was het vet echt weg tussen de aandrijfas en waar het aan het wiel vastzit waardoor eea echt herrie begon te maken (bonk/tik/knal achtig geluid).
Klein beetje speling bleek bij wegrijden (of eigenlijk bij belasting ineens) genoeg te zijn om behoorlijke decibels extra te vertonen!)
Ik had in de C30 een TIK en dat bleek de bout te zijn die de aandrijfas vasthoudt. (in het centrum van het wiel..)
Tevens was het vet echt weg tussen de aandrijfas en waar het aan het wiel vastzit waardoor eea echt herrie begon te maken (bonk/tik/knal achtig geluid).
Klein beetje speling bleek bij wegrijden (of eigenlijk bij belasting ineens) genoeg te zijn om behoorlijke decibels extra te vertonen!)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Klinkt ook niet erg fijn!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Gekke is dat de as er niet uit kan rammelen ofzo, die bout trekt alleen de as strak in de wieldinges... Maar als die los zit is er speling...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
Ik hoor een soort metaalachtig klikken als ik wat met de koppeling speel, het lijkt bij mij uit de koppeling te komen.
@Paul, echt waar, lange heuvel afwaarts, je voelt hem afremmen als je met het verkeer meerijd (D), alsof je een windstoot van voren krijgt zeg maar, 194 op de teller en het hoogst haalbaar op de tomtom (ja ik weet dat ik een RTI heb, maar de tomtom leidt me wel om de files heen;-)) 196, bij snelheden op de tomtom tussen de 194 en 196 blijft de teller van de auto exact op 194 staan, daar komt hij nooit voorbij.
@Paul, echt waar, lange heuvel afwaarts, je voelt hem afremmen als je met het verkeer meerijd (D), alsof je een windstoot van voren krijgt zeg maar, 194 op de teller en het hoogst haalbaar op de tomtom (ja ik weet dat ik een RTI heb, maar de tomtom leidt me wel om de files heen;-)) 196, bij snelheden op de tomtom tussen de 194 en 196 blijft de teller van de auto exact op 194 staan, daar komt hij nooit voorbij.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Hi Mickeyman,
Begrensing klopt, heb het ook, als je niet op let heuvel af dan lig je met je neus op het stuur
(je rijdt dan wel al 195 oid trouwens, dus waar klagen we over eigenlijk...)
Metaalachtig klikken is geheid het probleem met die asbout!!
(dacht ook koppeling!! maar dat was het dus niet... heel simpel op te lossen dus!)
Begrensing klopt, heb het ook, als je niet op let heuvel af dan lig je met je neus op het stuur

(je rijdt dan wel al 195 oid trouwens, dus waar klagen we over eigenlijk...)
Metaalachtig klikken is geheid het probleem met die asbout!!
(dacht ook koppeling!! maar dat was het dus niet... heel simpel op te lossen dus!)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
thanx, ik ga het aandragen, donderdag krijg ik toch nieuw leer op de bestuurderstoelzitting (scrabble).VolvoTech schreef:Hi Mickeyman,
Begrensing klopt, heb het ook, als je niet op let heuvel af dan lig je met je neus op het stuur
(je rijdt dan wel al 195 oid trouwens, dus waar klagen we over eigenlijk...)
Metaalachtig klikken is geheid het probleem met die asbout!!
(dacht ook koppeling!! maar dat was het dus niet... heel simpel op te lossen dus!)
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Weet een van jullie wel motor type er in jullie V50/V60 zit?.
Zit nog te dubben tussen de D2 of de T3 voor mijn nieuwe V40.
Als jullie ook motor type D4162T hebben dan weet ik genoeg.
Zit nog te dubben tussen de D2 of de T3 voor mijn nieuwe V40.
Als jullie ook motor type D4162T hebben dan weet ik genoeg.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343