Amperelampje

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nelisdepelis
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 26.03.2011 - 02:18

Mijn ventilator heeft kuren, soms wel/soms niet werken en als hij aanspringt na een 10 sec wat bijgeluiden. Nu merkte ik vandaag dat bij gebruik van de fan ook het amperelampje zachtjes gaat branden. Heb ik ergens kortsluiting of is ventilator misschien aan het einde van zijn leven?

edit: het gaat hier over de aanjager voor verse lucht, niet de ventilator van de motor...
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Nelisdepelis schreef:Mijn ventilator heeft kuren, soms wel/soms niet werken en als hij aanspringt na een 10 sec wat bijgeluiden. Nu merkte ik vandaag dat bij gebruik van de fan ook het amperelampje zachtjes gaat branden. Heb ik ergens kortsluiting of is ventilator misschien aan het einde van zijn leven?

edit: het gaat hier over de aanjager voor verse lucht, niet de ventilator van de motor...
Ventilator is aan het einde van zijn latijn, als hij bijgeluiden gaat geven. Dat hij na 10 sec aanspringt zegt ook wat over de staat van de ventilator. Waarschijnlijk ondervindt hij zoveel weerstand in de lagering dat hij pas later aanspringt met alle bijgeluiden erbij verdenk ik dus lange tijd geen smering en daardoor slijtage. Dat de motor van de ventilator dus heel hard moet werken om rond te draaien krijg je ook dat je dynamo lampje gaat branden.

Echter als je in het donker goed oplet zie je bij de amazon altijd het dynamo lampje heeeeeeel flauw branden en des te meer elektrische dingen er worden aangezet des te meer gaat het dynamo lampje branden.

Dynamo is goed vermoed ik maar je ventilator niet meer. Vervangen dus voordat hij door brand en je wagen in de fik vliegt.
Gebruikersavatar
Nelisdepelis
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 26.03.2011 - 02:18

admiral schreef:Dynamo is goed vermoed ik maar je ventilator niet meer. Vervangen dus voordat hij door brand en je wagen in de fik vliegt.
Bedankt voor de waarschuwing, ik rook laatst al flauw een brandluchtje. Meteen maar even afkoppelen.
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Opzich komen die bijgeluiden vaak van het lagertje. Ik heb het nu al twee jaar weten te verhelpen met een paar druppeltjes motorolie. Worth the try.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”