Franse flitser informatie

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Zie je opa met zijn 2 jaar geleden gekochte TomTom met flitspaalupdate dit al verwijderen van zijn TomTom?
Dit gaat geen europese rechter recht houden denk ik.
Op naar een proefprocesje zou ik zeggen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Hoe zou dat dan gaan als een "flitswaarschuwings-App" op je Smartphone hebt? Zou die Brie-Gendarme dan ook elk mobieltje gaan controleren op de aanwezigheid van een dergelijke voorziening?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Oceanracer
Geartronic member

VolvoTech schreef:Zie je opa met zijn 2 jaar geleden gekochte TomTom met flitspaalupdate dit al verwijderen van zijn TomTom?
Opa download toch ook een nieuwe kaart? Die flits-update is bij TomTom een makkie. En gratis. :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Nee opa's downloaden geen kaart... die kopen zo'n ding en that's it... En kleinzoon zet er wellicht nog een x een update op (inclusief flitsers)...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
OGA244
8th Gear member

nee, neem dan Zweden met de radarcontroles en boetes van SEK 1500 voor 8km te snel, hoorde dat in Frankrijk 40km te snel iets van € 50,-- is
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:Volvo levert voor NL volstrekt legale kaartinformatie, wat andere individuele landen aan afwijkende regelgeving gaan bedenken zal nog wat gaan worden
Een merk dat goedgekeurd is voor de eu moet in alle landen zonder problemen kunnen rijden zonder daar een boete te krijgen.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Er was tot de gewraakte datum ook een europese typegoedkeuring die nu door een enkele lidstaat op een specifiek punt niet langer geaccepteerd wordt, dat is dan ook zomaar het einde van de europese typegoedkeuring.
Autogek schreef:
bart simpson schreef:Volvo levert voor NL volstrekt legale kaartinformatie, wat andere individuele landen aan afwijkende regelgeving gaan bedenken zal nog wat gaan worden
Een merk dat goedgekeurd is voor de eu moet in alle landen zonder problemen kunnen rijden zonder daar een boete te krijgen.
dat is jouw mening, ik deel die van Volvotech, een proefproces en het verhaal is van tafel
Volvo for life
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

VolvoTech schreef:Zie je opa met zijn 2 jaar geleden gekochte TomTom met flitspaalupdate dit al verwijderen van zijn TomTom?
Maar je zult er maar staan langs de snelweg en in je beste frans uitleggen
dat je die 2 jaar geleden gekocht hebt.
En je moet meteen afrekenen does proefproces langs de snelweg?
Je wilt toch weer door.
Edwin.

V70/2.4D/2003
8th Gear member

bart simpson schreef:Er was tot de gewraakte datum ook een europese typegoedkeuring die nu door een enkele lidstaat op een specifiek punt niet langer geaccepteerd wordt, dat is dan ook zomaar het einde van de europese typegoedkeuring
Dat is tegenwoordig normaal, daarvoor hebben wij hier ook iemand rondlopen, of beter: weglopen.....uit het Catshuis wel te verstaan. Afspraken, verdragen en contraten zijn er kennelijk voor bedoeld om ze vooral niet na te komen.
Vigilat ut quiescant
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Oceanracer schreef:
Opa download toch ook een nieuwe kaart? Die flits-update is bij TomTom een makkie. En gratis. :D
Dat betwijfel ik.
Sterker nog ik heb een hele tijd een garmin gehad maar nooit geupdate.
( en ik ben nog geen opa ) :twisted:
Edwin.

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

luisteren ze dan ook meteen je cdtjes af of er geen verboden opruiende teksten op staan? of checken ze je met een drugshond op verdovende middelen? je staat tenslotte toch langs de kant
Volvo for life
Paul
Geartronic member

OGA244 schreef:nee, neem dan Zweden met de radarcontroles en boetes van SEK 1500 voor 8km te snel, hoorde dat in Frankrijk 40km te snel iets van € 50,-- is
Nee die 40km/u te hard was 85 euro ofzo.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

V70/2.4D/2003 schreef:
bart simpson schreef:Er was tot de gewraakte datum ook een europese typegoedkeuring die nu door een enkele lidstaat op een specifiek punt niet langer geaccepteerd wordt, dat is dan ook zomaar het einde van de europese typegoedkeuring
Dat is tegenwoordig normaal, daarvoor hebben wij hier ook iemand rondlopen, of beter: weglopen.....uit het Catshuis wel te verstaan. Afspraken, verdragen en contraten zijn er kennelijk voor bedoeld om ze vooral niet na te komen.
anarchie dus
Volvo for life
Oceanracer
Geartronic member

V70/2.4D/2003 schreef:Hoe zou dat dan gaan als een "flitswaarschuwings-App" op je Smartphone hebt? Zou die Brie-Gendarme dan ook elk mobieltje gaan controleren op de aanwezigheid van een dergelijke voorziening?
Heb je die in Frankrijk ingeschakeld dan? Dat gaat je bij thuiskomst een hoop geld kosten! Want datagebruik in het buitenland zit nooit in je bundel.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Frankrijk verplicht veiligheidshesje en gevarendriehoek
07 december 2007 - In Frankrijk is het sinds 1 juli 2008 verplicht om een reflecterend veiligheidshesje en een gevarendriehoek in de auto te hebben. In veel andere landen is dit al langer het geval. De bestuurder en ook alle inzittenden van de auto moeten het hesje dragen zodra zij bij pech of een ongeval buiten de auto zijn. De boete in Frankrijk voor het ontbreken van één van de attributen is circa €90,-.

Het is niet altijd duidelijk of de verplichtingen om hesjes, gevarendriehoeken, brandblussers en verbandtrommels te hebben ook voor buitenlanders gelden. De ANWB hoort van haar leden dat het ook de plaatselijke politie niet altijd even duidelijk is of de verplichting ook voor de toerist geldt. Met als gevolg oponthoud, onaangename discussies met de politie en uiteindelijk toch vaak een boete. Volgens de toeristenbond kunnen Nederlandse vakantiegangers veel problemen voorkomen door zich te houden aan de regels van het land dat zij bezoeken en zorgen dat de verplichte attributen aanwezig zijn. Daarnaast komt het ook de eigen veiligheid en die van de passagiers ten goede.

Gokken mag altijd

bron anwb
Volvo for life
Oceanracer
Geartronic member

Als opa het voor elkaar krijg in het menu van TomTom een adres is te voeren, zal opa het ook wel lukken om de flitsinfo uit te schakelen.
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Paul schreef:
OGA244 schreef:nee, neem dan Zweden met de radarcontroles en boetes van SEK 1500 voor 8km te snel, hoorde dat in Frankrijk 40km te snel iets van € 50,-- is
Nee die 40km/u te hard was 85 euro ofzo.
85,- klopt ik heb er in oktober nog een gehad.
Edwin.

Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Oceanracer schreef:
Als opa het voor elkaar krijg in het menu van TomTom een adres is te voeren, zal opa het ook wel lukken om de flitsinfo uit te schakelen.
Het mag er niet meer op staan uitschakelen schijnt niet voldoende te zijn.
En dit kan alleen via een update in mytomtom
Edwin.

V70/2.4D/2003
8th Gear member

Oceanracer schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Hoe zou dat dan gaan als een "flitswaarschuwings-App" op je Smartphone hebt? Zou die Brie-Gendarme dan ook elk mobieltje gaan controleren op de aanwezigheid van een dergelijke voorziening?
Heb je die in Frankrijk ingeschakeld dan? Dat gaat je bij thuiskomst een hoop geld kosten! Want datagebruik in het buitenland zit nooit in je bundel.
Nee, ik neem dat ding al helemaal niet mee. Mijn BlackBerry is zakelijk en als ik op vakantie ben wil ik zakelijk niet bereikbaar zijn, ik heb immers vakantie. Voor de bereikbaarheid heb ik in dat geval een pre-paid.
Maar, kennelijk hebben de Fransozen daar dus niet over nagedacht, die smartphone-optie?
Vigilat ut quiescant
Oceanracer
Geartronic member

bart simpson schreef:Frankrijk verplicht veiligheidshesje en gevarendriehoek
07 december 2007 - In Frankrijk is het sinds 1 juli 2008 verplicht om een reflecterend veiligheidshesje en een gevarendriehoek in de auto te hebben. In veel andere landen is dit al langer het geval. De bestuurder en ook alle inzittenden van de auto moeten het hesje dragen zodra zij bij pech of een ongeval buiten de auto zijn. De boete in Frankrijk voor het ontbreken van één van de attributen is circa €90,-.

Het is niet altijd duidelijk of de verplichtingen om hesjes, gevarendriehoeken, brandblussers en verbandtrommels te hebben ook voor buitenlanders gelden. De ANWB hoort van haar leden dat het ook de plaatselijke politie niet altijd even duidelijk is of de verplichting ook voor de toerist geldt. Met als gevolg oponthoud, onaangename discussies met de politie en uiteindelijk toch vaak een boete. Volgens de toeristenbond kunnen Nederlandse vakantiegangers veel problemen voorkomen door zich te houden aan de regels van het land dat zij bezoeken en zorgen dat de verplichte attributen aanwezig zijn. Daarnaast komt het ook de eigen veiligheid en die van de passagiers ten goede.

Gokken mag altijd

bron anwb
Hesje en driehoek gewoon meenemen dus. Die laatste is overigens in NL ook verplicht (voor als je gevarenlicht niet functioneert). Koop je voor een paar euro van die hesjes en ben je klaar. Bij Volvo kun je gelijk € 200,00 aftikken als je legaal met je navi ingeschakeld door Frankrijk wilt rijden.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”