Ik heb een C70 coupe uit 1999 waarbij sprake is van hinderlijk windgeruis bij het linkerraam bij snelheden boven de 100 km/u. De volvo dealer heeft tot twee keer toe de deur opnieuw afgesteld, maar het windgeruis blijft. De volvo dealer zegt dat het monteren van nieuwe rubbers niets uitmaakt. Weet iemand wat een mogelijke oplossing kan zijn?
Graag zou ik een volvo dealer in Amsterdam er nog eens naar laten kijken, heeft iemand een tip welke dealer het beste daarvoor is?
windgeruis raam C70 coupe 1999
-
- 1st Gear member
Hier het zelfde probleem. Krijg het ook niet opgelost.
Deur naar binnen gesteld, spiegel is al afgekit (schijnbaar dus al iemand eerder bezig geweest), raam ligt netjes in het rubber en drukt het rubber ook aan. Ben ook erg benieuwd of er iemand is die dit probleem heeft weten te tackelen....
Deur naar binnen gesteld, spiegel is al afgekit (schijnbaar dus al iemand eerder bezig geweest), raam ligt netjes in het rubber en drukt het rubber ook aan. Ben ook erg benieuwd of er iemand is die dit probleem heeft weten te tackelen....
-
- 2nd Gear member
Inderdaad. Hier ook van hetzelfde.l1on schreef:volgens mij hebben we dat allemaal met een C.
Ik heb de deur zo afgesteld dat ze iets meer naar binnen valt. Het probleem is hierdoor bij mij uitgesteld tot +- 150km/h wat voor mij betekent dat ik er maar heel zelden last van heb.
1998 Volvo V70 2.5 TDI
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5
2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A
Voorstelling
- cees klumper
- 4th Gear member
In mijn C70 cabrio kreeg ik dit probleem ineens doordat het plastic kapje in de voorste benedenhoek los was geweest (weet niet meer waarvoor) en niet goed weer was gemonteerd. Op het oog zat het prima, maar doordat er ineens windgeruis ontstond wist ik dat er iets aan moest gebeuren. Ik heb het toen losgemaakt en opnieuw gemonteerd en toen was het windgeruis weer weg. Sindsdien weet ik dat hoe alles past rondom de ramen heel nauw luistert. Dit is misschien niet de verklaring van jouw probleem, maar ik zou blijven zoeken want als een cabrio volledig ruisvrij kan zijn dan moet dat toch met een coupe helemaal mogelijk zijn.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- 2nd Gear member
ook ik heb het wel eens in mijn c.
mijn oplossing is na het wegrijden even het raam laten zakken en weer omhoog en dan is het weg.
het raam valt na het openen van het portier tegen het rubber aan bij sluiten, hierdoor gaat het raam iets af staan.
door het raam even te laten zakken en weer te sluiten zoekt het raam als het ware de goede positie op.
bij mij werkt het probeer maar eens.
verder hebben de meeste wagens waarbij het raam los zit en dus niet is een sponning dit euvel, zeker als ze op leeftijd komen.
mijn oplossing is na het wegrijden even het raam laten zakken en weer omhoog en dan is het weg.
het raam valt na het openen van het portier tegen het rubber aan bij sluiten, hierdoor gaat het raam iets af staan.
door het raam even te laten zakken en weer te sluiten zoekt het raam als het ware de goede positie op.
bij mij werkt het probeer maar eens.
verder hebben de meeste wagens waarbij het raam los zit en dus niet is een sponning dit euvel, zeker als ze op leeftijd komen.
- cees klumper
- 4th Gear member
Hallo wesdv - misschien es proberen om de rubbers te behandelen met een beetje was, er is spul voor in de autohandel om het rubber soepel te houden en onder andere vastvriezen tegen het glas tegen te gaan. Wellicht dat het raam dan weer vanzelf 'goed' dichtgaat.
Verder blijf ik van mening dat windgeruis voorkomen moet kunnen worden in een coupe als dat in een cabrio ook kan (maar misschien is dat niet zo).
Verder blijf ik van mening dat windgeruis voorkomen moet kunnen worden in een coupe als dat in een cabrio ook kan (maar misschien is dat niet zo).
In Frankrijk:
-
- 2nd Gear member
mij stoort het verder niet heb er ook niet altijd last van en zowel dan los ik het met openen en sluiten in 2 sec op. mijn rubbers zijn verder goed soepel zal ze inderdaad wel eens met was kunnen behandelen met eventuele vorst in het vooruitzicht komende winter. had er nog niet aangedacht.
-
- Starter
Windgeruis is prima te verhelpen, ook zonder kit en andere lapmiddeltjes.
Zoek eerst waar het windgeruis ontstaat. Bij de spiegel betekend vaak dat de gehele spiegel even afgesteld moet worden. Als je de bekleding van de deur afhaalt zie je dat de spiegel met 2 moeren vast zit op 2 conische plaatjes. Hiermee kan je de gehele spiegel verstellen.
Voor het ruit zelf is vaak de remedie om een ringetje tussen het ruit frame en de deur te plaatsen aan de bovenkant van de deur. Hierdoor komt de basis van het ruit wat strakker tegen de rubbers te liggen.
Kortom, even klussen en je auto is absoluut windgeruis vrij
Zoek eerst waar het windgeruis ontstaat. Bij de spiegel betekend vaak dat de gehele spiegel even afgesteld moet worden. Als je de bekleding van de deur afhaalt zie je dat de spiegel met 2 moeren vast zit op 2 conische plaatjes. Hiermee kan je de gehele spiegel verstellen.
Voor het ruit zelf is vaak de remedie om een ringetje tussen het ruit frame en de deur te plaatsen aan de bovenkant van de deur. Hierdoor komt de basis van het ruit wat strakker tegen de rubbers te liggen.
Kortom, even klussen en je auto is absoluut windgeruis vrij
-
- 1st Gear member
ik heb em weggdaan
heel die auto...
nooit meer last gehad
heel die auto...
nooit meer last gehad
- volvo-jan
- 4th Gear member
windgeruis kan inderdaad bij het raam wegkomen.
is er ooit een mechaniek vervangen? als deze niet precies goed staat komt er heel veel windgeruis door.
ik heb zo geen plaatjes maar in vadis of vida staan ze wel. meen te herrinneren dat alles afgemerkt moest worden.
het ging hierbij trouwens wel om de cabrio versie.
bron: eigen ervaring
is er ooit een mechaniek vervangen? als deze niet precies goed staat komt er heel veel windgeruis door.
ik heb zo geen plaatjes maar in vadis of vida staan ze wel. meen te herrinneren dat alles afgemerkt moest worden.
het ging hierbij trouwens wel om de cabrio versie.
bron: eigen ervaring
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]