Geachte forumers,
Ik wil een SC 900 in mijn V70 plaatsen, maar heb ik dan altijd ook nog een versterker nodig? Mijn auto heeft er geen. En als dat nodigmis kan dat dan een willekeurige vertserker zijn? Mogelijk met kabel/stekker aanpassingen...
Thx
Heeft een SC-900 altijd een versterker nodig?
- sbv
- 6th Gear member
Ja zonder versterker geen geluid.
Het is handig om een Volvo versterker te nemen die erbij hoort. Met andere merken heb ik geen ervaring, die van Volvo is stekkers aansluiten en dan geluid
Het is handig om een Volvo versterker te nemen die erbij hoort. Met andere merken heb ik geen ervaring, die van Volvo is stekkers aansluiten en dan geluid
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
Weet iemand hoe een SC900 aan te sluiten met een HA 7400 (uit C70) in een V70. Nu aanwezig een Cr 502 en 8 speakers, geen versterker en ook geen kabels daarvoor. Vragen:
- Achterop de SC900 zit een groene aansluiting? waarvoor is die?
- De SC 900 heeft een aansluiting voor de speakers, maar die moeten nu aan de versterker lijkt me? Hoe, of hoort er een gesplitste kabel bij of zo?
Ik probeer nog foto' toe te voegen van aansluitingen...
Nog ideeën waar de versterker het best te plaatsen? Deze schijnt niet te passen onder de stoel.
Bedankt voor tips!

- Achterop de SC900 zit een groene aansluiting? waarvoor is die?
- De SC 900 heeft een aansluiting voor de speakers, maar die moeten nu aan de versterker lijkt me? Hoe, of hoort er een gesplitste kabel bij of zo?
Ik probeer nog foto' toe te voegen van aansluitingen...
Nog ideeën waar de versterker het best te plaatsen? Deze schijnt niet te passen onder de stoel.
Bedankt voor tips!

tsja, daar heb je nog even een uitdaging.
Verbinding van de radio naar versterker is met de rondkabel (amp op radio).
Voeding naar de versterker en dan de speakers aansluiten op de versterkeruitgangen.
Groene aansluiting is volgens mij voor de Dolby surround processor
Verbinding van de radio naar versterker is met de rondkabel (amp op radio).
Voeding naar de versterker en dan de speakers aansluiten op de versterkeruitgangen.
Groene aansluiting is volgens mij voor de Dolby surround processor
- Oceanracer
- Geartronic member
Is die groene niet van de antenne dan?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 6th Gear member
groen is antenne,amp is versterker,dolby is ,het woord zegt het al,cd is externe cd speler..,sub is een woofer aansturing.
http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio- ... nector.htm
-
- 1st Gear member
Betekent dus dat de 'standaard' speaker stekker die in de auto zit niet moet worden aangesloten op de audio (die boven de amp aansluiting)? Maar waarvoor zit die aansluiting er dan? Dat was eigenlijk mijn hoofdvraag? Juist omdat deze audio nooit zonder versterker kan werken.
Ik heb de audio even in de auto aangesloten (zonder versterker vooralsnog, moet ik nog ophalen
), maar de antenne kon ik gewoon kwijt in de ronde aansluiting linksonder (waar 'main' bij staat). Toen vond ik ook zenders, dus daarom verwachte ik iets anders van die groene....
Ik kwam ergens ( kan ik niet meer terugvinden waar) een suggestie tegen dat dat voor de tweeters in het dashboard zou zijn?
Ik heb de audio even in de auto aangesloten (zonder versterker vooralsnog, moet ik nog ophalen

Ik kwam ergens ( kan ik niet meer terugvinden waar) een suggestie tegen dat dat voor de tweeters in het dashboard zou zijn?
- sbv
- 6th Gear member
Kleine correctie, groen is van de center speaker van je dolby surroundMarioC70 schreef:groen is antenne,amp is versterker,dolby is ,het woord zegt het al,cd is externe cd speler..,sub is een woofer aansturing.
Heb je op volvo850forum overigens dezelfde vraag gesteld of was dat een ander ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
dan zat ik in de buurt.sbv schreef:Kleine correctie, groen is van de center speaker van je dolby surroundMarioC70 schreef:groen is antenne,amp is versterker,dolby is ,het woord zegt het al,cd is externe cd speler..,sub is een woofer aansturing.
Heb je op volvo850forum overigens dezelfde vraag gesteld of was dat een ander ?