Klepstoters c70
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Oke. Dus deze zou ook al de uitlaat met de laatste einddemper hebben?EVV schreef:Meer als 2.4, in- en uitlaat zijn al nieuw, net als de elektronica.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Lostcomm
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 02.10.2008 - 20:18
- Locatie: Groningen
Deze motor zit echt in een c70 geleverd in september 1998 (MY 1999)
Hierbij een foto van onder de plastic kap.
Zonder "stelschroeven"
Hierbij een foto van onder de plastic kap.
Zonder "stelschroeven"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Lostcomm
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 02.10.2008 - 20:18
- Locatie: Groningen
Dus als ik het goed begrijp dan is de motor waarvan ik de foto geplaatst heb een oud type motor voorzien van hydraulische klepstoters. De motor die EVV omschrijft als tussenmodel. En geen "RN motor"?
Volgens de garage is het een b5234t3 motor.
Volgens de garage is het een b5234t3 motor.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Nee, het nieuw type motor met hydraulische klepstoters, toch? 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
het is erg simpel,vaste klepstoters werden gemonteerd vanaf modeljaar 2000 en modeljaar 1999 zijn hydraulische,zo moeilijk is dat niet toch?
Motoren van 1998 zijn allemaal met hydraulische stoters.
Motoren van 1998 zijn allemaal met hydraulische stoters.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Lostcomm
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 02.10.2008 - 20:18
- Locatie: Groningen
Beste MarioC70,
Zo simpel had je het nog niet uitgelegd.
Iets wat voor jou misschien vanzelfsprekend is, omdat je zo te lezen veel ervaring
hebt met deze motoren, kan voor een leek minder vanzelfsprekend zijn.
In ieder geval bedankt voor je antwoord, wat ditmaal zelfs voor een leek als ik, te begrijpen is.
Vriendelijke groet
Zo simpel had je het nog niet uitgelegd.
Iets wat voor jou misschien vanzelfsprekend is, omdat je zo te lezen veel ervaring
hebt met deze motoren, kan voor een leek minder vanzelfsprekend zijn.
In ieder geval bedankt voor je antwoord, wat ditmaal zelfs voor een leek als ik, te begrijpen is.
Vriendelijke groet
- MartijnC70T5
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 20.06.2010 - 10:37
- Locatie: Veenendaal
Het is idd mogelijk dat er een nieuwer type blok in een C70 uit 1998 ligt.
Bij mij is dat ook het geval gisteren nog over verbaast met mikeT6 die heeft een C70 uit 1999 met het oude type blok die ook in de 850 ligt.
Mijn blok in een C70 uit 1998

Bij mij is dat ook het geval gisteren nog over verbaast met mikeT6 die heeft een C70 uit 1999 met het oude type blok die ook in de 850 ligt.
Mijn blok in een C70 uit 1998

Scandinavian Luxury...................Other Car's
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
De motor op het laatste plaatje is met vaste stoters,stelbaar dus!MartijnC70T5 schreef:Het is idd mogelijk dat er een nieuwer type blok in een C70 uit 1998 ligt.
Bij mij is dat ook het geval gisteren nog over verbaast met mikeT6 die heeft een C70 uit 1999 met het oude type blok die ook in de 850 ligt.
Mijn blok in een C70 uit 1998
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
MarioC70 schreef:Deksels gemonteerd met 6 kantige boutjes(sleuteltje 10) hebben hydraulische stoters,simpeler uitleg is er niet!MarioC70 schreef:Bij deze bevestiging van de kap zitten er vaste stelbare stoters in!
Met klemmetjes dus!
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Maar deze heeft wel een boutje, maar sowieso vaste klepstoters..


Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
En bij deze zie ik geen boutje zitten (klemmetjes dus? ) en deze heeft sowieso hydraulische klepstoters..


Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km