ECC van slag
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Mooi Jan, en vooral je gezondheid! Ik wordt 59, maar wil me ook wel 18 voelen!!! (Ik blijf wel doen alsof, maarrrr....)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01
Hallo Jan,
Gefeliciteerd met je gezondheid en de Volvo. Wat is er nou nog aan de auto gebeurd tussen zaterdagmiddag, toen de garage de afgegeven temperatuur nog veel te laag vond, en het moment van ophalen?
De ECC unit niet weggooien graag, die zou ik nog wel willen bestuderen en doormeten.
Piet
Gefeliciteerd met je gezondheid en de Volvo. Wat is er nou nog aan de auto gebeurd tussen zaterdagmiddag, toen de garage de afgegeven temperatuur nog veel te laag vond, en het moment van ophalen?
De ECC unit niet weggooien graag, die zou ik nog wel willen bestuderen en doormeten.
Piet
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Ahhhhhhhhhhh Piet,
de vuilnisman is net langs geweest!
Sorry
Er is niets gebeurd in het weekend. ik denk dat de monteur wat te voorbarig was, en niet zeker van zijn eigen kunnen.
mandag heeft de monteur die zulk soort storingen behandeld met de auto gereden en niet iets raars geconstateerd, en ik ook nog niet.
de vuilnisman is net langs geweest!
Sorry
Er is niets gebeurd in het weekend. ik denk dat de monteur wat te voorbarig was, en niet zeker van zijn eigen kunnen.
mandag heeft de monteur die zulk soort storingen behandeld met de auto gereden en niet iets raars geconstateerd, en ik ook nog niet.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Piet 22,
je wilt het niet geloven, maar toen ik achter kwam zag ik dat de vuilcontainers nog niet geledigd waren en heb even een duik genomen, en heb de ECC (tijdelijk) kunnen redden van de vuilnisbelt.
maar wat nou.......................?
Ik woon in hoogvliet, en ik ben zondag in Almelo (Preston Palace)
ik weet niet waar jij woont, of dat je enige suggestie heb.
je wilt het niet geloven, maar toen ik achter kwam zag ik dat de vuilcontainers nog niet geledigd waren en heb even een duik genomen, en heb de ECC (tijdelijk) kunnen redden van de vuilnisbelt.
maar wat nou.......................?
Ik woon in hoogvliet, en ik ben zondag in Almelo (Preston Palace)
ik weet niet waar jij woont, of dat je enige suggestie heb.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Zo jij voelt je echt weer 18... Zo even een duik in de vuilbak nemen... 

Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Jan, je moet gebruikte apparaten ook niet meer in de vuilnisbak gooien, maar inleveren :shock:.jan weemering schreef:Piet 22,
je wilt het niet geloven, maar toen ik achter kwam zag ik dat de vuilcontainers nog niet geledigd waren en heb even een duik genomen, en heb de ECC (tijdelijk) kunnen redden van de vuilnisbelt.
maar wat nou.......................?
Ik woon in hoogvliet, en ik ben zondag in Almelo (Preston Palace)
ik weet niet waar jij woont, of dat je enige suggestie heb.
Verzenden is misschien een optie; dat kost immers 6,75

Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Arjan,
je voelt je na een dotter behandeling geen 18 jaar, maar voor de behandeling wel 81 jaar, en kom je geen meter meer vooruit.
en het blijft een vreemde gewaarwoording want zodra je gedotterd bent heb je ook geen herstel periode van weer normaal dingen doen.je moet je zelf wel ontzien een paar dagen , maar alles voelt gelijk weer zoals het hoort.
Henk Jan, ik vind alles prima, maar kosten voor de koper (in dit geval krijger)
je voelt je na een dotter behandeling geen 18 jaar, maar voor de behandeling wel 81 jaar, en kom je geen meter meer vooruit.
en het blijft een vreemde gewaarwoording want zodra je gedotterd bent heb je ook geen herstel periode van weer normaal dingen doen.je moet je zelf wel ontzien een paar dagen , maar alles voelt gelijk weer zoals het hoort.
Henk Jan, ik vind alles prima, maar kosten voor de koper (in dit geval krijger)
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Versturen is meestal toch de simpelste en goedkoopste oplossing
.
Maar ik hoef geen kapotte ECC, ook al is die van mij ook stuk.
Hij blaast boven en beneden, maar niet in het midden.
Temperatuur is in orde, dus ik kan er mee leven
.

Maar ik hoef geen kapotte ECC, ook al is die van mij ook stuk.
Hij blaast boven en beneden, maar niet in het midden.
Temperatuur is in orde, dus ik kan er mee leven

Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Piet.
ik ben tot een uurtje of 11 in de weer, maar daarna heb ik alle tijd.
G
Jan
ik ben tot een uurtje of 11 in de weer, maar daarna heb ik alle tijd.
G
Jan
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Gisteren heel de dag met de auto op stap geweest.
het resultaat is bagger.
Hij blijft te koud blazen in de auto.
we hebben de ECC vervangen, de lagedrukschakelaar , de sensoren in het interieur, wat moet je nu nog meer doen.
de dealer weet het ook niet.
het resultaat is bagger.
Hij blijft te koud blazen in de auto.
we hebben de ECC vervangen, de lagedrukschakelaar , de sensoren in het interieur, wat moet je nu nog meer doen.
de dealer weet het ook niet.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Heeft iemand een mening over de zonnesensor die op het dashboard zit???
Zou afplakken een verschil moeten opleveren in de afgegeven luchtstroom?
Zou afplakken een verschil moeten opleveren in de afgegeven luchtstroom?
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Daar ben ik weer!!!
De auto vanmorgen gestart, en even warm laten draaien.
de airco op volledig koud gezet met de middelste knop op de middenstand (dus de middelste uitmondingen), hij ging hard blazen, maar waar naar toe weet niemand, maar niet naar de middelste uitmondingen. en er kwam ook geen kou in de auto.
ik besloot naar de dealer te rijden, maar halverwege was daar ineens de koude lucht uit de middelste uimondingen, en alles werkte naar behoren tikkie warmer en de lucht werd warm tikkie kouder en de lucht werd kouder.
de dealer vermoed nu weer dat het vacuum blok niet meer fris is.
ik verdenk nu inderdaad een hangende klep, maar volgens de monteur werkte die goed van de week en was makkelijk handmatig te bewegen.
op de terug weg .........................ppppfffffff je voelt hem al aankomen natuurlijk, ............koude lucht en een temperatuurregelaar waarop niet echt werd gereageerd door de kachel cq airco
De auto vanmorgen gestart, en even warm laten draaien.
de airco op volledig koud gezet met de middelste knop op de middenstand (dus de middelste uitmondingen), hij ging hard blazen, maar waar naar toe weet niemand, maar niet naar de middelste uitmondingen. en er kwam ook geen kou in de auto.
ik besloot naar de dealer te rijden, maar halverwege was daar ineens de koude lucht uit de middelste uimondingen, en alles werkte naar behoren tikkie warmer en de lucht werd warm tikkie kouder en de lucht werd kouder.
de dealer vermoed nu weer dat het vacuum blok niet meer fris is.
ik verdenk nu inderdaad een hangende klep, maar volgens de monteur werkte die goed van de week en was makkelijk handmatig te bewegen.
op de terug weg .........................ppppfffffff je voelt hem al aankomen natuurlijk, ............koude lucht en een temperatuurregelaar waarop niet echt werd gereageerd door de kachel cq airco
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Wat kan er kapot aan de lucht verdelingklep?
je kunt hem volgens de monteur zonder weerstand heen en weer bewegen.
het heveltje dan wel te verstaan, maar of de klep dan ook echt beweegt is de vraag natuurlijk,
je kunt hem volgens de monteur zonder weerstand heen en weer bewegen.
het heveltje dan wel te verstaan, maar of de klep dan ook echt beweegt is de vraag natuurlijk,
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Nou je blijft er zo te lezen lekker mee bezig...
Krijg je dus hetzelfde probleem als ik heb; hij blaast niet in het midden.
Met airco is dit overigens ook niet aan te bevelen die kou op je borst.
Ik weet wel een eenvoudige tip voor het geval je bijv. tijdens lange reis of vakantie met de problemen te maken krijgt. Wanner het wat te koud wordt kun je een (gewassen!) sok gebruiken om in de uitblaasopening(en) te proppen
.
Krijg je dus hetzelfde probleem als ik heb; hij blaast niet in het midden.
Met airco is dit overigens ook niet aan te bevelen die kou op je borst.
Ik weet wel een eenvoudige tip voor het geval je bijv. tijdens lange reis of vakantie met de problemen te maken krijgt. Wanner het wat te koud wordt kun je een (gewassen!) sok gebruiken om in de uitblaasopening(en) te proppen

Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
het moet gewoon doen waar het voor gemaakt is!Henkjan0 schreef:Nou je blijft er zo te lezen lekker mee bezig...
Krijg je dus hetzelfde probleem als ik heb; hij blaast niet in het midden.
Met airco is dit overigens ook niet aan te bevelen die kou op je borst.
Ik weet wel een eenvoudige tip voor het geval je bijv. tijdens lange reis of vakantie met de problemen te maken krijgt. Wanner het wat te koud wordt kun je een (gewassen!) sok gebruiken om in de uitblaasopening(en) te proppen.
Er moet toch een oorzaak zijn te vinden.
Wel raar dat de dealer volvo nederland raadpleegt en die ook met hun schouders omhoog gaan zitten
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Worden de kleppen electrisch of vacuum bedient? Dat je de klep met de hand kunt bewegen wil niet zeggen dat hij ook werkt. Als hij koude lucht blijft blazen is of de besturing van de klep stuk. Dat kan of aan de ecc liggen of een motortje zijn of een vacuumlek indien vacuum bedient. Alles systematisch nalopen zou ik zeggen.
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Iroll de ECC is vervangen zo ook als de sensoren.
het servo motortje dat de klep aanstuurt werkt ook (zover gecontroleerd)
de klep is los geweest en kon gewoon via het hefboompje heen en weer geschoven worden.
lees nog even wat ik vanmorgen om 11.00 uur gepost heb.
het servo motortje dat de klep aanstuurt werkt ook (zover gecontroleerd)
de klep is los geweest en kon gewoon via het hefboompje heen en weer geschoven worden.
lees nog even wat ik vanmorgen om 11.00 uur gepost heb.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01
Jan,
Ga eens met een op bedrijfstemperatuur zijnde motor, motor laten draaien, de temperatuurknop van de ECC op maximaal warm zetten.
Dan worden alle regelingen en sensoren gebypassed en moet er gewoon maximaal hete lucht uit de openingen komen.
Dan aan luchtverdelingsknop draaien en controleren of je de lucht naar onderen, in het midden en naar boven kan sturen.
Piet
Ga eens met een op bedrijfstemperatuur zijnde motor, motor laten draaien, de temperatuurknop van de ECC op maximaal warm zetten.
Dan worden alle regelingen en sensoren gebypassed en moet er gewoon maximaal hete lucht uit de openingen komen.
Dan aan luchtverdelingsknop draaien en controleren of je de lucht naar onderen, in het midden en naar boven kan sturen.
Piet