remslangengen vervangen

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
zwientie
2nd Gear member

hoi

ik heb het ontluchten gister weer x op nieuw geprobeerd samen met men broer.

na de auto weer opgeklost te hebben hier in de straat, hebben we de banden er nog maar een x afgedraaid, en zijn we weer van voor af aan begonnen. precies volgens de volgorde van het boek:
1. lings achter
2. lings boven voor
3. rechts boven voor
4. rechts achter
5. rechts voor buiten
6. rechts voor binnen
7. lings voor buiten
8. lings voor binnen

ik heb dit gedaan met een glazen potje met 2 a 3 cm remvloeistof er in en dan met samen met een doorzichtig slangetje.

we hadden een blok houd onder het rempedaal gelegd zodat deze niet te ver door getrapt kon worden want ik heb me laten vertellen dat je anders de hoofdremcilinder kan beschadigen,
omdat je anders je rem in een gebied trapt die je normaal nooit gebruikt en er kan dus roestvorming of putjes in zitten.

als ik het slangetje er op had zitten draaide ik het nippel open en men broer trapte de rem in. en toen ma pompen.
we hebben net zo lang door gepompt tot er gewoon mooie schone vloeistof uit kwam.
men broer die aan het pompen was hielt ook het potje met vloeistof bij onder de motor kap. en gaf even een sein als ik deze even bij moest vullen.

een paar ontluchting nippels kregen we niks uit maar naar aantal keren proberen en kwam er tot grote verwondering vloeistof met lucht uit.

na dit hele proces hebben we de banden er weer onder gezet en zijn stukje gaan rijden, op het industie even remtest gedaan.
en alles was in orde.
vanmorgen even de auto na laten kijken bij de garage of ik het goed had gedaan. en het was netjes in orde volgens hun.
ik heb teven toch even voor de zekerheid de verstralers er af gehaald want ze zaten er toch iets scheef op en dat was geen gezicht.
men auto is nu apk goedgekeurd. en heb men verstralers er weer netjes op gezet.

bedankt voor al jullie informatie ik heb er veel aan gehad.
fijn dat we elkaar kunnen helpen.

mvg rik
volvo rob
2nd Gear member

Mooi zo
als ik het slangetje er op had zitten trapte men broer het rempedaal in, en ik draaide het nippel dan los. en toen ma pompen.
we hebben net zo lang door gepompt tot er gewoon mooie schone vloeistof uit kwam.
Officieel is het toch zo: nippel open, pedaal indrukken, nippel dicht, pedaal terug laten komen.
En dat 1000x.
Iroll
6th Gear member

Mooi dat je het zelf hebt aangepakt. Geeft weer vertrouwen voor de volgende reparatie. Remmen zijn redelijk simpel om aan te pakken, kan eigenlijk weinig fout gaan of je moet een hele grote kluns zijn!

volvo rob schreef:Mooi zo
als ik het slangetje er op had zitten trapte men broer het rempedaal in, en ik draaide het nippel dan los. en toen ma pompen.
Officieel is het toch zo: nippel open, pedaal indrukken, nippel dicht, pedaal terug laten komen.
En dat 1000x.
Ja dat klopt. Met een doorzichtig slangetje op de nippel en het andere uiteinde van het slangetje in een potje met een laagje remvloeistof hangen. Dan kan er geen lucht aangezogen worden als je het rempedaal loslaat.
zwientie
2nd Gear member

ja sorry dat klopt wat u daar zegt zal even kijken of ik dat kan veranderen heb i het iets verkeert opgeschreven

maar dit zijn leuke dingen om van te leren

en de garage zij dat ik het netjes gedaan had dus ja dan geeft je dat wel voldoening

:-) nu kan ik ik weer rijden in men wagen
whitehorsekart
5th Gear member

Mooi Rik, leuk als het allemaal lukt he?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
zwientie
2nd Gear member

ja whitehorsekart

zeker mooi als het lukt :-)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”