Hoi,
Ik ben van plan mijn huidige auto (Seat Leon V6) in te ruilen voor een Volvo S40, en dan ook nog een diesel. Ik heb al wat moois op het oog, maar zie ook veel D2 modellen te koop staan. Nu kom ik over die laatste, de D2 dus, redelijk wat topics tegen met problemen met D2 motoren.
Hoe is dit met de 2.0D (136pk) gesteld? Zijn hier nog noemenswaardige problemen mee, of dingen waarbij je moet opletten, ten opzichte van de D2? Er staat nl. een mooi uitgeruste, en in de juiste kleur, S40 2.0D uit 2010 met weinig km's bij een dealer bij mij in het dorp te koop.
(Een nieuwe D2 is prijstechnisch een aantrekkelijke wagen qua uitrusting, dus vandaar het vergelijk met de 2.0D.)
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!
Volvo S40 2.0D of D2?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ik zou voor de 2.0D gaan. Wij hebben er 2 van gehad (1 uit 2005 en 1 uit 2009) en eigenlijk niet veel problemen mee gehad. Behalve, toen bij de laatste de roetfilter vervangen was bij 120.000 km, begonnen er problemen zichtbaar te worden.
Hoog verbruik, schokken. Bij 173.000 km hebben we hem achter moeten laten bij de dealer omdat er meer dan €4000,- aan kosten waren. De injectoren moesten vervangen worden volgens mij en nog wat andere dingen.
Denk dat dit een incidenteel geval is.. zou wellicht ook te maken kunnen hebben met de diesel in Turkije.
Hoog verbruik, schokken. Bij 173.000 km hebben we hem achter moeten laten bij de dealer omdat er meer dan €4000,- aan kosten waren. De injectoren moesten vervangen worden volgens mij en nog wat andere dingen.
Denk dat dit een incidenteel geval is.. zou wellicht ook te maken kunnen hebben met de diesel in Turkije.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27515
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Waarom niet de D3? Mooie 5 cilinder die prima rijd
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Af en toe schokken. Regelmatig een hoog verbruik (reinigen). Maar zoals ik al zei, denk dat wij één van de ongelukkigen waren.FaizXC90 schreef:Welke problemen had jij bij 120.000 km na het vervangen van de roetfilter?