DVD schermpjes

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
jpwg001
6th Gear member

Hallo,

het duurt niet lang meer voordat het vakantieseizoen begint. We gaan naar Italië en dat betekent dat de dvdschermpjes weer tevoorschijn gaan komen. Nu heb ik een Philipssetje met 1 speler en 2 schermpjes. Die schermpjes zitten in een zakje om met klitteband aan de hoofdsteunen te bevestigen. Die zakjes zijn in mijn ogen niet ideaal. Wie heeft er een elegantere oplossing?

Aan de achterkant van de schermpjes zit een schroefgat voor ophangsystemen. Het gaat om de Philips PET 712.

Graag jullie ideeën...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Je zult het niet geloven: ik gebruik gewoon op maat geknipte spanbanden. Blijft zeer goed zitten kan ik je zeggen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
ovlov058
4th Gear member

foto's
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
jpwg001
6th Gear member

ovlov058 schreef:foto's
+1.
Edwin
5th Gear member

Dat heb ik i.d.d. ook, maar zat er al standaard op. Inclusief snel-klem sluiting. Werkt perfect.
Je moet dan dus wel twee soort van beugeltjes erop hebben/kunnen maken om de spanbanden achterlangs te kunnen halen.

Zie foto.

gr. Edwin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
jpwg001
6th Gear member

Die zijn anders dan de mijne. Ik zal straks eens proberen een foto te posten. Is er iemand die weet welke dikte bussen kunnen hebben, om tussen de stoel en hoofdsteun te zetten. De meeste beugels zijn wel een cm dik. Past dat op een Volvo?
Silver_R
6th Gear member

Mogelijkheid voor stevige tierips?
Werkt perfect.
Die van mij gaan er morgen weer in. Zal een foto plaatsen.
jpwg001
6th Gear member

Ja, graag...
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Edwin, op soortgelijke wijze heb ik dat ook. Punt is dat ik drie kids heb en dus ook drie afzondelijke schermen. De middelste staat klem tussen de beide voorstoelen op de armsteun, de andere twee gaan dus vast met kortgeknipte spanbanden om de hoofdsteunen. Het gaat niet on de looks, het gaat er om dat die dingen vast zitten.
Vigilat ut quiescant
Edwin
5th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:Edwin, op soortgelijke wijze heb ik dat ook. Punt is dat ik drie kids heb en dus ook drie afzondelijke schermen. De middelste staat klem tussen de beide voorstoelen op de armsteun, de andere twee gaan dus vast met kortgeknipte spanbanden om de hoofdsteunen. Het gaat niet on de looks, het gaat er om dat die dingen vast zitten.
Zeer inventief i.d.d. èn je bereikt er precies hetzelfde mee!
Voordeel van die banden vind ik ook wel dat je ze 's nachts, als je moet overnachten in een hotel ofzo, er zo 1,2,3 uit kan pakken! (en kunnen de kids evt. op de hotelkamer verderkijken!)

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
jpwg001
6th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:Edwin, op soortgelijke wijze heb ik dat ook. Punt is dat ik drie kids heb en dus ook drie afzondelijke schermen. De middelste staat klem tussen de beide voorstoelen op de armsteun, de andere twee gaan dus vast met kortgeknipte spanbanden om de hoofdsteunen. Het gaat niet on de looks, het gaat er om dat die dingen vast zitten.
Hoe doe je dat dan? Gaan ze horizontaal om je hoofdsteun heen, of verticaal?
OGA244
8th Gear member

is een enkel klapscherm midden op de hemel geen optie? dat kun je relatief ver naar voren plaatsen voor de juiste afstand
blastaway
5th Gear member

Ik heb zo'n elastiek dat je ook gebruikt als snelbinder op een fiets met van die haken eraan.Die past mooi om de kopsteun en dan klem ik daarachter het scherm. Zit muurvast en gaat prima. (van de Action)
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gast

Het zijn al oude foto's maar het werkt goed, je pakt ze er ook zo uit.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

jpwg001 schreef:
Hoe doe je dat dan? Gaan ze horizontaal om je hoofdsteun heen, of verticaal?
Horizontaal, en tussen de hoofdsteun en de rugleuning door. Beetje gefrommel maar met een beetje voorzichtigheid hangt die zaak dan muurvast.
Vigilat ut quiescant
crackedtooth
5th Gear member

Ben nieuw met dvd spelers
stroom is gewoon van 12v plug?

En die aftermarket in de hoofdsteun ingebouwde dingen zijn er niet meer? of duur?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
dieselpower
4th Gear member

Ik had dezelfde oplossing als AlexV70. Twee schermpjes met riempjes om de hoodsteun, één DVD speler (merk: Lenco) in het midden op de "tunnel". De kabels echter was minder elegant en door het voetenwerk van de koters wilde er nog wel eens een stekkerlosraken.
Dit heeft slechts één jaar goed gewerkt.
Het leeftijsverschil tussen mijn tweekoters zorgde ervoor dat de ene Huis Anubis wilde kijken en de andere Tomas de Trein. Met een DVD speler is dat lastig......
Het setje verkocht via mairktplaats en sinds drie jaar nu twee losse DVD spelertjes met schermjes eraan vast, merk Philips. Ieder apart z'n/d'r eigen filmpjes kijken. Ieder een eigen koptelefoontje en geen van beide heeft last van elkaar.
Ik heb bij de volvo dealer van die tassen/koffertjes (noemen ze speelgoedtas in het accessoireboekje) en die kan je met van die riempjes aan de hoofdsteunen maken. Dichtgeritst is het een koffertje, opengeritst een soort "tafeltje/bak" waar alles handig in blijft liggen. Daar zet ik de DVD spelers dan gewoon in, samen met wat filmpjes, kleurtjes en papier, knuffel (en wat ze er zelf nog in proppen). Werkt perfekt. Tijdens de overnachting of op de camping de rits dicht, koffertje eruit en je hebt gelijk alles bij elkaar. Ik zal ff een scan maken van het accessoireboekje, foto heb ik zo niet bij de hand.
Zo'n koffertje is best wel aan de prijs, ik meen iets van rond de €40,- als ik me niet vergis, maar de kwaliteit is erg goed. Degelijk spul en erg praktisch indeelbaar. Die koffertjes gaan op de bestemming in de caravan en daar bewaren ze de hele vakantie hun "dingetjes" in.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
crackedtooth
5th Gear member

dieselpower schreef:Ik had dezelfde oplossing als AlexV70. Twee schermpjes met riempjes om de hoodsteun, één DVD speler (merk: Lenco) in het midden op de "tunnel". De kabels echter was minder elegant en door het voetenwerk van de koters wilde er nog wel eens een stekkerlosraken.
Het leeftijsverschil tussen mijn tweekoters zorgde ervoor dat de ene Huis Anubis wilde kijken en de andere Tomas de Trein. Met een DVD speler is dat lastig......
Het setje verkocht via mairktplaats en sinds drie jaar nu twee losse DVD spelertjes met schermjes eraan vast, merk Philips. Ieder apart z'n/d'r eigen filmpjes kijken. Ieder een eigen koptelefoontje en geen van beide heeft last van elkaar.
Ik heb bij de volvo dealer van die tassen/koffertjes (noemen ze speelgoedtas in het accessoireboekje) en die kan je met van die riempjes aan de hoofdsteunen maken. Dichtgeritst is het een koffertje, opengeritst een soort "tafeltje/bak" waar alles handig in blijft liggen. Daar zet ik de DVD spelers dan gewoon in, samen met wat filmpjes, kleurtjes en papier, knuffel (en wat ze er zelf nog in proppen). Werkt perfekt. Tijdens de overnachting of op de camping de rits dicht, koffertje eruit en je hebt gelijk alles bij elkaar. Ik zal ff een scan maken van het accessoireboekje, foto heb ik zo niet bij de hand.
Zo'n koffertje is best wel aan de prijs, ik meen iets van rond de €40,- als ik me niet vergis, maar de kwaliteit is erg goed. Degelijk spul en erg praktisch indeelbaar. Die koffertjes gaan op de bestemming in de caravan en daar bewaren ze de hele vakantie hun "dingetjes" in.
goede tip,
bem benieuwd naar foto en artikelnummer

En de 12v daar heb een splitter opgezet neem ik aan?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
dieselpower
4th Gear member

crackedtooth schreef:
dieselpower schreef:Ik had dezelfde oplossing als AlexV70. Twee schermpjes met riempjes om de hoodsteun, één DVD speler (merk: Lenco) in het midden op de "tunnel". De kabels echter was minder elegant en door het voetenwerk van de koters wilde er nog wel eens een stekkerlosraken.
goede tip,
bem benieuwd naar foto en artikelnummer

En de 12v daar heb een splitter opgezet neem ik aan?
Nou, plaatje gescand, kwaliteit is hmwaa.........ken net.

Artikelnummer staat er niet bij maar ik neem aan dat ze aan de balie wel weten wat je bedoeld. De prijs heb ik ook nog terug kunnen vinden in een prijslijst van 2006; die staat te boek als €40,- p/s maar dat heb ik in 2009 ook betaald.
Dan de stroomvoorziening. Een splitter is een mogelijkheid maar gebruik ik niet. In zo'n spelertje zit een accu en daar kun je een film helemaal mee afkijken. Als dus de ene kijkt en laad/gebruikt maakt van 12V dan kijkt de ander op accu, en omgekeerd. In geval van nood kan je anders ook nog 12V halen van voor bij de versnellingspook of 12V uit de bagageruimte. Voor alsnog heb van beide oplossingen nog geen gebruik hoeven maken.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”