Meningen gevraagd over aanschaf S80
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Met alle moderne Volvo's kun je het treffen óf het valt wel eens vies tegen.
Meestal is er niets aan de hand.
Soms zitten er electronische storingen in en die zijn alleen goed en snel te herkennen door een dealer.
Als de occasion niet bij een goede Volvodealer staat, moet je je altijd afvragen waarom dat zo is. Was de vorige eigenaar niet tevreden en is ie een ander merk gaan rijden? Is het een ex-leasewagen die door een universeel bedrijf aangekocht is? Het verleden van de wagen is dus belangrijk.
Kijk ook even op http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_pa ... x_0046.htm
dan weet je hoe lang dat ie al bij de garage in bezit is. Als de wagen er al lang staat, willen ze er wel eens een keer van af.
In geval van een universeel bedrijf is een aankoopkeuring belangrijk, omdat ze bij die keuring meestal meer zien dan een afleverend bedrijf WIL zien. De punten ter reparatie zijn doorgaans dure grappen.
Vertrouw echter niet 100% op die keuring, want de meeste dingetjes (vooral electronicastoringen) doen zich pas voor in het gebruik, vooral bij vochtig weer. Het is dus zaak om ALLE electrische dingen zeer uitgebreid te gebruiken in de garantieperiode, anders krijg je spijt.
Punten van aandacht:
1) centrale portiervergrendeling (óók de electr. sluitknoppen aan de binnenzijde van de deuren + de kindervergrendeling).
2) koplampwissers(indien aanwezig): controleer heel goed of ze de juiste stand hebben ná het wissen en sproeien. Reparatie is duur...
3) Airco: koelt die goed of moet hij bijgevuld worden?
4) wie vult aan?
Meestal is er niets aan de hand.
Soms zitten er electronische storingen in en die zijn alleen goed en snel te herkennen door een dealer.
Als de occasion niet bij een goede Volvodealer staat, moet je je altijd afvragen waarom dat zo is. Was de vorige eigenaar niet tevreden en is ie een ander merk gaan rijden? Is het een ex-leasewagen die door een universeel bedrijf aangekocht is? Het verleden van de wagen is dus belangrijk.
Kijk ook even op http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_pa ... x_0046.htm
dan weet je hoe lang dat ie al bij de garage in bezit is. Als de wagen er al lang staat, willen ze er wel eens een keer van af.
In geval van een universeel bedrijf is een aankoopkeuring belangrijk, omdat ze bij die keuring meestal meer zien dan een afleverend bedrijf WIL zien. De punten ter reparatie zijn doorgaans dure grappen.
Vertrouw echter niet 100% op die keuring, want de meeste dingetjes (vooral electronicastoringen) doen zich pas voor in het gebruik, vooral bij vochtig weer. Het is dus zaak om ALLE electrische dingen zeer uitgebreid te gebruiken in de garantieperiode, anders krijg je spijt.
Punten van aandacht:
1) centrale portiervergrendeling (óók de electr. sluitknoppen aan de binnenzijde van de deuren + de kindervergrendeling).
2) koplampwissers(indien aanwezig): controleer heel goed of ze de juiste stand hebben ná het wissen en sproeien. Reparatie is duur...
3) Airco: koelt die goed of moet hij bijgevuld worden?
4) wie vult aan?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Als je op het 850 forum gaat lezen zul je zien dat daar de mening heerst dat een Volvo met 2 ton op de teller 'net ingereden' is.
Niet voor niets was Volvo de eerste auto met 6 cijfers op de kilometerteller
Alle andere telden tot 99999 en begonnen dan weer op 00000
Niet voor niets was Volvo de eerste auto met 6 cijfers op de kilometerteller
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- volvorider
- 5th Gear member
- Contacteer:
Niet alleen op het 850 forum, maar op de andere Volvoforums wordt hetzelfde gesteld. 200.000 km NET INGEREDEN!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 3rd Gear member
Als die S80 201000km in goede staat is.. dan zou kan je best voor dei zwarte gaan als je die mooier vind. Als je hem maar 2jr rijd dus in jou geval ongeveer 50.000km dan lijkt het mij zeker geen probleem.
Is die 200.000 niet meer een symbolische grens op de teller die de zwarte S80 net voorbij is gegaan het scheelt maar 26.000km met de witte S80.
Word die zwarte bij een Volvo dealer verkocht of ook bij een universele bovag autodealer??
Is die 200.000 niet meer een symbolische grens op de teller die de zwarte S80 net voorbij is gegaan het scheelt maar 26.000km met de witte S80.
Word die zwarte bij een Volvo dealer verkocht of ook bij een universele bovag autodealer??
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Als die zwarte bv. weinig parkeerdeukjes, krasjes e.d. heeft, dan is ie beter behandeld dan de andere. Dan zijn die extra kilometers geen probleem.
De enige 2 nadelen die ik kan bedenken:
a) sommige onderhoudskosten zullen een jaartje of wat eerder komen bij de zwarte auto dan bij de andere.
b) bij inruil over een jaar of 2 is de zwarte ver over de psychologische grens van 200.000 km heen. Wat vroeger 100K was is nu 200k. Daardoor is de inruilwaarde lager. Maar wellicht moet je nu al minder voor die zwarte betalen dan voor die andere op basis van de kilometers, zodat het allemaal wel meevalt.
De enige 2 nadelen die ik kan bedenken:
a) sommige onderhoudskosten zullen een jaartje of wat eerder komen bij de zwarte auto dan bij de andere.
b) bij inruil over een jaar of 2 is de zwarte ver over de psychologische grens van 200.000 km heen. Wat vroeger 100K was is nu 200k. Daardoor is de inruilwaarde lager. Maar wellicht moet je nu al minder voor die zwarte betalen dan voor die andere op basis van de kilometers, zodat het allemaal wel meevalt.
Volvo Rules the Road
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik heb nu voor de tweede keer een zwarte auto met beige interieur. Gewoon erg mooi en vriendelijker dan een zwarte of grijze binnenkant.
Koop nu gewoon de auto waar je het beste gevoel over hebt. Ik heb nu ook een S80 (groen) met beige half lederen interieur. Toen ik deze kocht twijfelde ik ook tussen de auto die ik nu heb en een zwarte met een grijs interieur. Ben nog steeds erg blij dat het deze is geworden. Die andere had ook minder km gelopen. Een licht interieur doet gewoon veel luxer op in een dergelijke auto. Succes ermee en we horen wel wat het is geworden. 

- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ben het met Ben en lingsper eens: ok ik heb een beige interieur en dat geeft een heel ruimtelijk en prettig effect.
Bovendien is het beige leer beter te onderhouden en beter op kleur te houden dan zwart.
Bovendien is het beige leer beter te onderhouden en beter op kleur te houden dan zwart.
Volvo Rules the Road
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Kunnen we of de 1 of andere site foto's zien?
-
- Starter
Ik heb twee maanden terug een S80 gekocht, vergelijkbaar met de jouwe; 165.000 km. 2.4T 200PK aut. met alle opties , donkerblauw met beige leer. Ik zat te dubben tussen deze of een C70 2.4T met minder opties en dan uit 99, maar wel met 88.000 op de teller. Ik heb mijn gevoel laten beslissen. Afwegingen maken had in mijn geval geen nut. De onderhoudshistorie van allebei de auto's was helemaal in orde (100%dealer) het verschil in kilometrage betekende ook een hogere prijs voor de C70, maar met een stuk minder opties en een aankomende distributieriem. De testrit met de S80 gaf bij mij de doorslag. Er op terugkijkend kan ik zeggen dat ik nu het meeste auto voor m'n geld heb en ik ben er dik tevreden over. Auto gekocht bij een universeel bedrijf en vorige maand geheel laten nakijken bij de Volvo dealer; wagen is 100% helemaal in orde!
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Dat klinkt goed allemaal. Foto's in het 'even voorstellen' topicRrRrR schreef:Zodra ik de auto in mijn bezit heb, zal ik wat kiekjes maken en zal ik hem posten op dit forum... Is daar hier een speciaal topic voor?

-
- 2nd Gear member
Ik ook!!RrRrR schreef: Woensdag mag ik ophalen:
Volvo S80
T6 Aut.
150.000 km
Antraciet Metallic
Zwart interieur
metaal inleg
Op het schuif/kanteldak na, alle opties die je je maar mag wensen zijn aanwezig!
Ik ben er ONTZETTEND blij mee.
Lijkt 'ie een beetje op die van mij?
http://img165.echo.cx/my.php?loc=img165 ... ont7jk.png
Heb je zeker geen slechte aankoop gedaan!!!
Gefeliciteerd en veilige km's!

For life with more contents
- joost
- 7th Gear member
Nee hoor, het plaatje doet het echt niet
Je kan wel stemmen :?
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Eerst het plaatje, dan stemmen!
Volvo Rules the Road