Nieuwe mattenset gekocht

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Karma
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:15

Bij VOMD.NL een nieuwe mattenset gekocht. Inderdaad heel netjes afgewerkt en beter dan de originele. De originele automatten hadden bij mij geen plastic klikknoppen, maar enkel ronde gaten in het tapijt!
Mooi rondgestikt, dik tapijt en een perfecte pasvorm.

Ook een nieuw buitenspiegelglas gekocht (het glas zit gekleefd op een nieuwe houder) je hoeft dus niet te kleven met kit. De houder lijkt exact op het origineel van Volvo. Je trekt het oude spiegelglas met de plastichouder waarop het gekleefd is eruit, even wat kracht zetten. Kijk even naar de zonet verwijderde plastic houder en je zal zien dat je 2 witte plastic lipjes (bijgeleverd) moet klikken op de nieuwe houder, ook de twee electrische draadjes (spiegelverwarming) losschuiven van de oude houder en op de nieuwe houder schuiven. Die 2 zonet vastgeklikte witte lipjes in de gleufjes mikken van het spiegelhuis en zo de nieuwe houder met nieuw glas op zijn plaats schuiven. Een beetje wazig gedoe (je hoort niets vastklikken) maar het blijft zitten door die witte lipjes. Hoe verzinnen ze het toch :).

Vanuit België bestellen via e-mail. Hun online systeem berekent namelijk (nog) geen verzendingskosten voor B. Die verzendingskosten (per gewicht) staan wel mooi vermeld op hun website. Betalen kan niet via PayPall of CC, overschrijven dus. Er komen wel nog 10 euro administratiekosten bij voor export, dit zou mogen vermeld staan op de website. Op dinsdagavond besteld en overgeschreven en op vrijdag per koerier bezorgd. Je hoeft er geen druppel brandstof voor te verrijden. Goed verpakt en snel.
Mooi een aanrader.

Vreemd toch dat zo'n spiegelglas in België zo goed als niet te krijgen is bij de gespecialiseerde auto-onderdelenshop op de hoek.
Vreemd ook dat een Volvo-dealer absurd hoge prijzen vraagt voor hun onderdelen.

Het lijkt mij dat veel niet-originele onderdelen door dezelfde toeleveranciers van Volvo geproduceerd worden als je de onderdelen vergelijkt.
Waarom moet een mattenset bij de Volvo-dealer een veelvoud kosten van een niet onder de merknaam verkochte set? Terwijl die aftermarket tapijten even mooi en beter zijn dan de originele (hier bij mij nu toch). Waarom moet zo'n spiegel 2,5 keer zoveel kosten bij de dealer? :shock:

Prijsafspraken, marktcontrole, lobby, dat men hier ook maar eens grote kuis houdt zoals in de energiesector en telecomsector. De consument is er de dupe van en waarschijnlijk ook de dealer (alhoewel je zou het zo nog niet denken, maar je heeft hen jouw vertrouwen dan zou je er ook mogen op vertrouwen dat gehanteerde prijzen geen ripp-off zijn). :evil:
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

tja op nieuwe wagens wordt weinig verdiend, op inruilers zit een marge van ca €500, --
al die monteurs moeten ook eten.
Maar... veel geld gaat op aan die dure autopaleizen, iets minder luxe mag van mij best hoor
dan kunnen de onderdselen wat goedkoper worden, want daar zit de marge
weet nog uit mijn verleden bij Brezan, personeel kreeg kortingen van 45 tot 90%.
keep calm!, your randomizer is running
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”