D5 of 2.0T?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Rio
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11.08.2006 - 12:46

Ik heb gekozen voor een S60 drivers edition II, maar weet nog niet welke motor ik erin neem, 2.0T of een D5. Ik rijd 35.000 km per jaar dus maakt het voor de totaal leaseprijs niet veel uit. Welke moet ik nemen en waarom?

Dank
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

de 2.0T voor de fiscale bijtelling.
Volvo for life
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

De 2.0T vanwege de rustiger motorloop. Een benzine loopt nu eenmaal veel mooier dan een diesel, hoe goed die laatsten ook zijn tegenwoordig. Ik denk ook dat de benzine stiller zal zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ce
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 28.07.2006 - 17:53

edraket schreef:De 2.0T vanwege de rustiger motorloop. Een benzine loopt nu eenmaal veel mooier dan een diesel, hoe goed die laatsten ook zijn tegenwoordig. Ik denk ook dat de benzine stiller zal zijn.
Ligt een beetje aan je rijstijl denk ik. Zelf heb ik uitgebreid proefgereden in een 2.0T (weliswaar een jong gebruikte) en een D5....en uiteindelijk voor de D5 gekozen. De diesel is, als je het zo wilt noemen, wat luidruchtiger tijdens het optrekken maar eenmaal op snelheid...en zeker bij snelheden die in NL nog mogen....kan bijna niemand nog met zekerheid zeggen of je nu een diesel of een benzine rijdt. Aan de andere kant is het koppel gewoon ZALIG om mee te rijden, wat een trekkracht. Deze week wordt een D5 in de autoweek getest en men vindt het nog steeds een van de fijnste diesels die er te krijgen zijn.
De D5 heeft flink wat meer koppel dan de 2.0T...zo'n 160 Nm..en da's niet mis. Daarnaast is de D5 sneller bij de 100 (voor wie dat belangrijk vindt), is de eindsnelheid ongeveer gelijk maar zul je minder vaak naar de pomp moeten door het ietwat lagere verbruik. Ik zou beide auto's een flink stuk proefrijden.
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Ik heb 3 jaar met een 2,4 gereden (180 pk) en rijdt nu een nieuwe D5 (180 pk). Qua gevoel rijdt de D5 strakker, krachtiger, en een veel hoger koppel... in de file rijden met een d5 is ook lekkerder, gewoon koppeling omhoog zonder gas te geven, tenzij je een automaat hebt natuurlijk. Verder is een benzine versie een stuk stiller... en geeft een wat luxer gevoel...
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Ik zou voor de d5 gaan. Heerlijke motor veel koppel je staat minder vaak bij de pomp en is toch behoorlijk stil.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Ik zou voor de d5 gaan.
heb ik dus ook gedaan.... 60.000 km per jaar...
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Ik neem aan dat je de D5 185pk bedoelt? Dan zou ik niet lang twijfelen, in de S60 is dit een regelrecht kanon. En een heerlijk turbinegeluid als je optrekt, lekker zuinig (weinig tanken dus). Als t een benzine moet zijn, dan een 2.5T. Maar die zal wel veel duurder zijn?

Thom
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Ik neem aan dat je de D5 185pk bedoelt? Dan zou ik niet lang twijfelen, in de S60 is dit een regelrecht kanon. En een heerlijk turbinegeluid als je optrekt, lekker zuinig (weinig tanken dus).
:P kanon>>>>> ik haal met pittig doorrijden 6,4 ltr op 100 km...
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

D5 roffel is heerlijk bij het optrekken!
en zuinig
Gebruikersavatar
fluz
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
Locatie: Utrecht

Ik neem aan dat je de D5 185pk bedoelt? Dan zou ik niet lang twijfelen, in de S60 is dit een regelrecht kanon.
Moet ik toch 'ns gaan proefrijden. Met m'n ouwe D5je houd ik nog niet eens een luchtbuks bij. ::wink:
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”