Ik ben Kevin uit Rotterdam, 38 jaar en sinds 2 weken de trotse eigenaar van een V70 2.5T AWD '97 met maar liefst 204000 km...
vanwege wat bekende gebreken heb ik hem voor een erg zacht prijsje kunnen kopen; ik sleutel zelf graag.
Inmiddels vervangen: Draagarm RV, stuurhuis, koppeling, remschijven voor. Achter zitten nieuwe banden, en hij is recent uitgelijnd.
Ik heb me wat ingelezen in de ervaringen rond AWD en ben er niet heel erg blij van geworden... had ik misschien eerder moeten doen, maar de impulsieve liefhebber in mij is soms nou eenmaal de baas

Dus nu het volgende:
Als ik op de snelweg rond de 120 rijd hoor ik een vrij zware brom door de auto gaan, zingt de achteras zacht mee en vibreert het stuur lichtjes (voorwielen moeten nog gebalanceerd worden bedacht ik mij vandaag, maar lees vooral verder).
Daarnaast is er soms het gevoel in mijn stuur, vooral bij het insturen van een scherpe bocht, alsof tanden in elkaar grijpen... moeilijk uit te leggen, maar het is een regelmatig schokken dat bij het uitsturen weer weg is en er niet altijd is.
Ik heb vaker met 4x4's gereden(offroad) en het gevoel doet me denken aan het rijden van een scherpe bocht met gesperd differentieel.
Kunnen beide verschijnselen met elkaar te maken hebben, of zijn het 2 verschillende oorzaken?
Jullie zouden mij erg blij maken met reacties, ik wil deze auto heel graag blijven rijden.
alvast bedankt,
Kevin