chiptuning van mijn roffel

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ronniejansen
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 02.12.2011 - 15:14
Locatie: emmen

hebben er mensen ervaring met tuning van hun v70 2.5t

vraag me af of het echt zin heeft en te voelen is in het optrekken

en of mijn blok met 320000 km het nog welk aan kan

gr Ronnie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volvo v70 2.5t 1997
320000km op de teller
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

ja het kan wel, maar een 2.5t is niet het meest degelijk blok wat er is.
Wat wil je ermee bereiken ? een 2.5t pakt al vanaf lekker laag op.

Je zal er iets harder door gaan lopen en wat meer koppel krijgen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
ronniejansen
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 02.12.2011 - 15:14
Locatie: emmen

klopt hij is rap genoeg

denk dat ik het oude beesje maar lekker in zijn waarde laat

en zo lekker blijf cruisen

maandag even grote beurt zal die vast wel fijn vinden

bedankt voor de reactie

Mvg Ronnie
volvo v70 2.5t 1997
320000km op de teller
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

sbv schreef:maar een 2.5t is niet het meest degelijk blok wat er is
Hoezo? Leg uit?
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3800
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

The Volvoboy schreef:
sbv schreef:maar een 2.5t is niet het meest degelijk blok wat er is
Hoezo? Leg uit?
dunnere cilinderwanden tov. de 2.3(t-5 en Rmodellen.)
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

ik zit dit voor mijn 2.5 TDI ook te overwegen, vooral voor het verbruik, maar ben er nog niet uit
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

toppertje schreef:
The Volvoboy schreef:
sbv schreef:maar een 2.5t is niet het meest degelijk blok wat er is
Hoezo? Leg uit?
dunnere cilinderwanden tov. de 2.3(t-5 en Rmodellen.)
En dus?
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Gaat hij, na het toedienen van dergelijke strapatsen, eerder naar de kl**ten. En dat heet ook wel: Volvomishandeling.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Voor het verbruik zou ik zelf geen wonderen verwachten. Je zult dan exact dezelfde rijstijl moeten houden.
Ik merk zelf na chippen niet dat het zuiniger is geworden

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
chris2
3rd Gear member
Berichten: 475
Lid geworden op: 17.09.2010 - 17:35

Wilde mijn s60 2002 2.4d na het van 130pk naar 165pk ook verder naar de 200pk tunen, staat alleen wel 230.000km op de teller dus durf het eigenlijk niet aan.

Bang dat de koppeling of bak verrot gaat.
Volvo XC90 D5 2017 inscription
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

165pk is zat...
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

toppertje schreef:
The Volvoboy schreef:
sbv schreef:maar een 2.5t is niet het meest degelijk blok wat er is
Hoezo? Leg uit?
dunnere cilinderwanden tov. de 2.3(t-5 en Rmodellen.)
2.5t blok niet doen zeker niet met al 3 ton gelopen
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

European tuning heeft volgens mij hier wel wat voor zij houden ook rekening met de dunne(re) cilinderwanden en laten het koppel in de wat hogere toerentallen verder oplopen .
Bron een artikel van hun van een C30 T5 met dus de 2.5 motor met tuning.

Maar of het verstandig is met deze respectabele kilometerstand ???
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

V70 T5 assen schreef:European tuning heeft volgens mij hier wel wat voor zij houden ook rekening met de dunne(re) cilinderwanden en laten het koppel in de wat hogere toerentallen verder oplopen .
Bron een artikel van hun van een C30 T5 met dus de 2.5 motor met tuning.

Maar of het verstandig is met deze respectabele kilometerstand ???
rica , bsr ook
ik zou het gewoon niet doen echter

2.5t awd kopen en niets doen
of t5 met in achterhoofd chippen (alhoewel die van mij vooralsnog stock blijft nu er een R is, niet te vergelijken qua strak rijden)
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

crackedtooth schreef:
V70 T5 assen schreef:European tuning heeft volgens mij hier wel wat voor zij houden ook rekening met de dunne(re) cilinderwanden en laten het koppel in de wat hogere toerentallen verder oplopen .
Bron een artikel van hun van een C30 T5 met dus de 2.5 motor met tuning.

Maar of het verstandig is met deze respectabele kilometerstand ???
rica , bsr ook
ik zou het gewoon niet doen echter

2.5t awd kopen en niets doen
of t5 met in achterhoofd chippen (alhoewel die van mij vooralsnog stock blijft nu er een R is, niet te vergelijken qua strak rijden)
Zou toch echt geen 2.5T AWD kopen...
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

waarom niet?
AWD vrij waardevast en handig met nat weer en grip

ik zou ook t5 of R kopen, maarja dat heb ik al gedaan
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

I.V.M die geweldige en betrouwbare AWD ;) :D
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

crackedtooth schreef:waarom niet?
AWD vrij waardevast en handig met nat weer en grip

ik zou ook t5 of R kopen, maarja dat heb ik al gedaan
AWD gaat vrijwel altijd stuk op een V70/V70XC Classic en V70/V70XC tot 2002. Die visco's zijn lastig, want je moet dezelfde banden hebben en ongeveer hetzelfde profiel hebben, anders gaan ze stuk... Haldex vanaf 2002 heeft daar ook wel een klein beetje last van, maar vele malen minder.
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

daar hbe je gelijk in

AWD inderdaad pas met de haldex koppeling kopen
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
inspctr_gadget
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10.04.2012 - 16:16
Locatie: Rotterdam

Jammer dat ik dat nu pas lees, maar ja.

Ok, off topic, maar kort vraagje: wat is stuk gaan van de visco en wat moet er gedaan worden om het te repareren? Achteras vervangen, tussenbak vervangen? Waar zit dat ding eigenlijk? Ik moet maar eens een werkplaatshandboek aanschaffen, denk ik...
'97 V70 2.5T AWD (tijdelijk FWD) 207.000
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”