Ja, is een fijn dingetje. Iets van € 80 (6 jaar geleden). Merk is van Promat, 20 - 200 nm. Heb ik speciaal gekocht om altijd zoveel mogelijk zelf de bouten vast te zetten. Mijn ervaring met garage's/bandenboeren is dat ze de luchtratel altijd op een te hoog koppel hebben staan en dan gaan ze voor de vorm nog even de bouten langs met een momentsleutel die dan natuurlijk gelijk doorklikt. Als ik zie hoe makkelijk ik de door mij vastgezette bouten losdraai in vergelijk met als de garage ze heeft vastgedraaid....crackedtooth schreef:stoere momentstleutel, is ie ook prettig?
moet er altijd nog eentje kopen
Draai ze zelf altijd handvast met de kruissleutel en dan momentsleutel er achter aan. Na 100 km. rijden ga ik nog eens met de momentsleutel er langs.
De dop is speciaal voor het aandraaien van velgbouten zonder de velg te beschadigen.
Zit een kunststof bus om de dop heen. Merk Carolus. Gekocht via Ebay bij TBS Aachen. Setje van 3 (17-19-21mm) van € 19,99. Had ze nog nooit gezien. Kan ze ieder die zelf velgen wisselt aanraden!
gr. Edwin.