Hallo,
Sinds kort heb ik volgende aan de hand:
Als ik rustig optrek in dezelfde versnelling (voornamelijk 2 en 3) dan voel ik af en toe een soort schok in de auto, het is een beetje vergelijkbaar met het gevoel van een wat slechtere automaat die van de ene naar de andere versnelling schakelt. Let op! ik heb een handgeschakelde versie (S60 T5 MY 2001). Verder merk ik dat de auto de ene keer veel meer van zijn plaats wil dan normaal (bij hetzelfde gas geven en in dezelfde rit), het lijkt/ voelt of er dan er veel meer druk wordt opgebouwd/ vastgehouden door/ in de turbo.
Ik heb deze schokken een jaartje terug ook gevoeld en dat kwam toen waarschijnlijk door een andere (betere) TCV die ik had geplaatst. In het begin ging dat allemaal goed, maar na een weekje of drie begon de auto te schokken bij het optrekken en verloor ik zelf een keer met 200 km/ uur (daar maak ik geen gewoonte van, maar dat was om te testen) bijna al mijn vermogen. Ik heb toen de originele TCV teruggeplaatst en weg waren de problemen (vandaar het vermoeden dat het aan die andere TCV heeft gelegen).
Nu een jaar later treden in mindere mate de problemen weer op. Heeft iemand enig idee aan de hand van mijn beschrijving wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn? De originele TCV (dacht Pierburg?) zit er dus nog in en mijn auto heeft zo'n 180.000 km gelopen. De auto is niet gechipt of op andere wijze getuned/ opgevoerd. Er worden geen storingen gemeld in mijn dashboard, maar wellicht dat als de auto wordt uitgelezen dat er wat is opgeslagen?
Schokken tijdens rustig optrekken/ rijden
-
- 1st Gear member
Volvo S60 T5 MY2001 Dark Grey Metallic, Comfort en Mobility pakket, Vol leder (zwart), 17 inch Tethys
-
- 1st Gear member
Ha EVV,
Ja, die is vervangen in 2007 bij 111.000 km (bij de Volvo dealer). Ik weet niet of dat al de verbeterde versie is geweest?
Ja, die is vervangen in 2007 bij 111.000 km (bij de Volvo dealer). Ik weet niet of dat al de verbeterde versie is geweest?
Volvo S60 T5 MY2001 Dark Grey Metallic, Comfort en Mobility pakket, Vol leder (zwart), 17 inch Tethys
- roadrage
- 2nd Gear member
brandstoffilter vol met smuk misschien ?
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
- cuba pete
- 1st Gear member
Ik heb geen T5, maar wel het zelfde gehad met schokken rond dezelfde kilometerstand.
Het bleek een bobine te zijn op het eind van zn levensduur.
Op een gegeven moment dan gaat ie definitief stuk en ben je een hoop vermogen kwijt.
Het bleek een bobine te zijn op het eind van zn levensduur.
Op een gegeven moment dan gaat ie definitief stuk en ben je een hoop vermogen kwijt.
S60 2.4 140PK bj2001 comfortline
-
- 1st Gear member
Bedankt voor jullie reacties!
Brandstoffilter is bij 145.000 km vervangen. Ik tank altijd BP Ultimate en ik rijd mijn tank nooit leeg.
De bobines (IPD) heb ik alle 5 bij zo'n 160.000 km vervangen (er was er toen inderdaad 1 kapot, maar toen kreeg ik ook een melding in het dashboard).
Het treedt alleen op bij zachtjes en gelijkmatig gas geven. Het verbruik is ook niet afwijkend, ik rijd zo'n 1 op 11 a 12 per volle tank. Verder olie gecheckt (drink nog steeds geen druppel).
Brandstoffilter is bij 145.000 km vervangen. Ik tank altijd BP Ultimate en ik rijd mijn tank nooit leeg.
De bobines (IPD) heb ik alle 5 bij zo'n 160.000 km vervangen (er was er toen inderdaad 1 kapot, maar toen kreeg ik ook een melding in het dashboard).
Het treedt alleen op bij zachtjes en gelijkmatig gas geven. Het verbruik is ook niet afwijkend, ik rijd zo'n 1 op 11 a 12 per volle tank. Verder olie gecheckt (drink nog steeds geen druppel).