Al een tijd lang voel ik gestotter tijdens constante snelheden. Egr is uitgeschakeld en afgedopt. Afgelopen week een grote beurt gehad en nog steeds is het stotteren niet weg.
Vanmiddag maar eens onder de kap gekeken. Nu komen er steeds luchtbelletjes door de dieselleiding na het filter.
Dit lijkt de oorzaak te zijn van het stotteren.
Iemand ervaring hiermee en een oplossing het te verhelpen?
Misschien de o-ringen in de aansluitingen op het filter?
Graag reacties...
Groeten Marcel
Luchtbellen in brandstofleiding v50 2.0d 2005
- audio_nl
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 02.01.2011 - 20:21
- Locatie: Groningen
Volvo v50 2.0d momentum high performance mystic silver my05 17"; Sculptor Pilot Pro Xenon 6000k
Vw Lupo 1.4 16v open air alles zwart in de lak my00 15"; schmidt Modern line Kamei grille in kleur Remus sportuitlaat midden
Suzuki Gsxr 1000 k5 Full Delcevic titanium exhaust, K&N, Titax
Vw Lupo 1.4 16v open air alles zwart in de lak my00 15"; schmidt Modern line Kamei grille in kleur Remus sportuitlaat midden
Suzuki Gsxr 1000 k5 Full Delcevic titanium exhaust, K&N, Titax
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
- Locatie: alphen
Die luchtbelletjes zijn normaal die zie je altijd en zal zeker niet de oorzaak zijn
Ik vermoed eerder een turboregelventiel
Ik vermoed eerder een turboregelventiel
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
- audio_nl
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 02.01.2011 - 20:21
- Locatie: Groningen
Hoezo zijn die luchtbelletjes normaal, dit lijkt mij erg sterk!
Motor heeft koppel zat en trekt ook goed door.
Wat zou er dan met het regelventiel kunnen zijn?
Motor heeft koppel zat en trekt ook goed door.
Wat zou er dan met het regelventiel kunnen zijn?
eric vermeer schreef:Die luchtbelletjes zijn normaal die zie je altijd en zal zeker niet de oorzaak zijn
Ik vermoed eerder een turboregelventiel
Volvo v50 2.0d momentum high performance mystic silver my05 17"; Sculptor Pilot Pro Xenon 6000k
Vw Lupo 1.4 16v open air alles zwart in de lak my00 15"; schmidt Modern line Kamei grille in kleur Remus sportuitlaat midden
Suzuki Gsxr 1000 k5 Full Delcevic titanium exhaust, K&N, Titax
Vw Lupo 1.4 16v open air alles zwart in de lak my00 15"; schmidt Modern line Kamei grille in kleur Remus sportuitlaat midden
Suzuki Gsxr 1000 k5 Full Delcevic titanium exhaust, K&N, Titax
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
audio_nl schreef:Hoezo zijn die luchtbelletjes normaal, dit lijkt mij erg sterk!
Motor heeft koppel zat en trekt ook goed door.
Wat zou er dan met het regelventiel kunnen zijn?
eric vermeer schreef:Die luchtbelletjes zijn normaal die zie je altijd en zal zeker niet de oorzaak zijn
Ik vermoed eerder een turboregelventiel
Die luchtbellen zijn inderdaad normaal,het is een commonrail diesel,dus deze heeft geen plunjerpomp,maar een constant hoge drukpomp.
Zowel in de aan en terugvoer zie je deze belletjes vaak.
Wat er mis kan zijn is het regelventiel op de hogedruk pomp.dat komt vaker voor,dus uitlezen is de beste remedie om mee te beginnen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 21.05.2012 - 17:17
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn volvo 2.0D uit 2007 met nu 180.000 km op de teller. de auto bokt soms zeer sterk en viel zelfs een keer geheel uit. na het opnieuw starten liep de auto weer. daarnaast komende verbrandingsgassen in de auto naar binnen alsof de auto sterk aan het regenereren is. dit terwijl het roetfilter is verwijderd en de software is aangepast. EGR is afgedopt en softwarematig qua aansturing verwijderd. heeft dit iets van doen met de luchtmassa meting of is dit eveneens te wijten aan het turbo regelventiel. overigens is het koppel bij mij minder dan voorheen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 21.05.2012 - 17:17
nog een kleine aanvulling op bovenstaande. tijdens de vakantie in Frankrijk met de caravan erachter hoorde ik berg op de turbo regelen wat zich vertaalde in meer en minder trekkracht. heeft dit eveneens van doen met het turboregelventiel. kan je uitleggen hoe dit werkt.. is dit eenvoudig te constateren in de garage bij Volvo.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 22:25
'Meer en minder trekkracht', dat lijkt sterk op het fenomeen dat ik al jaren (in meer en mindere mate) heb met mijn 2.0d.
Heb het probleem heel fel kunnen doen verminderen door de turbodruksensor te reinigen.
Zie deze post: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=713323
Dit mankement levert trouwens geen foutcode op in het motormanagement.
Heb het probleem heel fel kunnen doen verminderen door de turbodruksensor te reinigen.
Zie deze post: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=713323
Dit mankement levert trouwens geen foutcode op in het motormanagement.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 21.05.2012 - 17:17
bedankt voor de tip. waar zit de turbosensor. als deze achter het blok zit kan ik er niet bij. heb je hier een foto van.
bij voorbaat dank
bij voorbaat dank
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 22:25
Sorry voor 't late antwoord, blijde rijder!
Heb even gezocht, maar vind de originele foto's niet terug.
Op deze foto zie je de sensor wel:
. Het is NIET degene waarnaar een pijl staat, maar het is de groene sensor naast de oliepijlstok.
Veel succes!
Heb even gezocht, maar vind de originele foto's niet terug.
Op deze foto zie je de sensor wel:

Veel succes!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
inhouden wordt meestal veroorzaakt door een verkeerde inspuiting van een injector.
een terugvoertest doen dus.
een terugvoertest doen dus.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 21.05.2012 - 17:17
Thks,Fietsventje schreef:Sorry voor 't late antwoord, blijde rijder!
Heb even gezocht, maar vind de originele foto's niet terug.
Op deze foto zie je de sensor wel:. Het is NIET degene waarnaar een pijl staat, maar het is de groene sensor naast de oliepijlstok.
Veel succes!
heb even gekeken maar bij mij ziet de motor van de V50 2.0D van jan 2007 er anders uit. de groene turbo druksensor is niet te vinden. het inlaatspruitstuk is verbonden met een slang die van rechts en van links komt. de EGR pijp zit wel op de juiste plek.
beschik je soms over nog een foto waar deze sensor is terug te vinden bij het vergelijkbare motortype.
bij voorbaat dank.