30k beurt en wat nieuwe dingen

Plaats reactie
ejvm
2nd Gear member

Vanochtend heb ik mijn auto weer opgehaald bij de dealer na twee daagjes XC60 te hebben gereden. Leuke auto, maar heb duidelijk de goede keus gemaakt met de V60. Het duurde twee dagen omdat ik een lijstje met vragen had meegegeven:

1) Slechte iphone bluetooth en ipod verbinding ("Deze functie is niet beschikbaar" en iphone herpluggen voor geluid). Nieuwe update gekregen, maar niet opgelost.

2) Powershift schakelt wel erg snel terug bij beetje gas geven. Nieuwe update gekregen en het probleem lijkt minder te zijn.

3) Piepers achter doen het soms niet. Ze konden niks vinden dus ik al een filmpje moeten maken gezien ik de paal waar ik tegenaan reed nog goed kan herinneren...

4) Windgeruis bij het voorraam. Na de derde nieuwe ruitenwisser blijkt het toch ergens anders aan te liggen. Ik begrijp het nog niet helemaal, maar ergens onder kap zit een luchtuitlaat die nu twee pijpjes heeft en ik krijg er één met drie pijpjes. Binnenkort moet ik terugkomen dus ik ben benieuwd.

5) Soms krijg ik een oliepijl waarschuwing terwijl er voldoende olie is. Hebben ze helaas niet kunnen achterhalen.

6) Metalig geluid 's ochtends bij wegrijden (alsof twee metalen schrijven langs elkaar geleiden). Niet kunnen vinden

7) Standaard vervangingsactie voor één of andere slang onder de stoel.

Toch best veel voor een nieuwe auto.
V60 T4 PS '12, ice white, kinetic, bppro, servotronic
V60 PIH '15 electric silver, servotronic
Oceanracer
Geartronic member

En vooral ook erg weinig oplossingen. En dat is nog veel erger!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
sanco
5th Gear member

Er moet natuurlijk wel een oplossing voorhanden zijn. Ellende met dit soort zaken is dat het redelijk subjectief is. Wat de een hoort / stoort, valt een ander niet eens op. En is een melding weg en niet opgeslagen, tsja, zoek dan maar eens de oorzaak, alhoewel zo'n oliepeil melding wel vervelend / misleidend is.
Geluid bij wegrijden, is dat niet gewoon een remschijf die licht geoxideert is?
Die van mij kraken ook wel eens bij achteruitrijden van de oprit 's ochtends.

Desondanks: probeert evt. deze zaken zo goed mogelijk vast te leggen: moment, omstandigheden etc. en komen ze steeds terug: gewoon weer naar de dealert en steeds goed overleggen over wie wat waar.
Succes ejvm
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
remmm
5th Gear member

Die slang zit bij mij los onder de passagiersstoel ? Ik heb ook al een lijstje na 3k...
santu001
4th Gear member

Gelukkig heb ik weinig tot geen issues sinds ik de auto nu bijna een jaar heb.
Het enigste wat ik wel eens heb is het motor lampje. Dit duid op één probleem van de benzine toevoer druk. Iets wat alleen ontstaat als de motor heel sporadisch wat moeilijk start. Bij het uitlezen kwam dit naar voren. Ik moest maar even in de gaten houden wanneer dit probleem ontstaat. Echter verdwijnt de melding na vijf keer starten. Dus het probleem is direct weg, maar dat de meldingsreset vindt pas plaats naar een paar keer starten.

Echter ga ik daar toch nog eens naar laten kijken, want als er echt eens wat met de motor is...
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
ExSkoda
2nd Gear member

Ik herken punt 4: Windgeruis bij het voorraam. Het lijkt soms net of het raam een stukje open staat.

Ik ben erg benieuw of de upgrade van 2 naar 3 pijpjes (wat dat ook moge zijn) geholpen heeft. Hou ons op de hoogte!
In bestelling: MJ26 V60 T6 AWD Recharge Plus, vapour grey
MJ22 V60 T6 AWD Recharge Inscription, blond interieur, park assist, lighting, power seats, Pine Grey
MJ17 V60 D3 Nordic+ Luxury, sportstoelen, Osmium grey
MJ15 V60 D4 Summum, Winterline, Business Pack Connect, sportstoelen, park assist camera, Power Blue
MJ12 V60 D3 (163pk) Momentum, Winterline, Business Pack Pro, Ember Black
MJ09 V50 DRIVe Edition II, Saville grey
S60Dennis
2nd Gear member

Windgeruis: heel irritant, al 2x gemeld, 1e keer zijn ruitenwissers versteld: jammer, dit loste het probleem niet op, erger nog, nu sloeg deze tegen de A stijl aan...
2e keer is het schuifdak versteld: jammer, dit levert nu meer windgeruis op, omdat bij gesloten stand het dak iets omhoog staat.
Nu moet ik weer langsrijden bij de dealer.

Dit is niet de kwaliteit waar ik op hoopte bij het kiezen voor een nieuwe S60!
ejvm
2nd Gear member

ejvm schreef: 2) Powershift schakelt wel erg snel terug bij beetje gas geven. Nieuwe update gekregen en het probleem lijkt minder te zijn.
ExSkoda schreef:Ik herken punt 4: Windgeruis bij het voorraam. Het lijkt soms net of het raam een stukje open staat.

Ik ben erg benieuw of de upgrade van 2 naar 3 pijpjes (wat dat ook moge zijn) geholpen heeft. Hou ons op de hoogte!
Inmiddels heb ik sinds een aantal dagen de 3 pijpjes. Het metalige geluid bij langzaam rijden lijkt weg en het geklapper hoor ik ook niet meer. Misschien heb ik geluk (of pech) dat de wind net goed stond, maar voorlopig zeer tevreden.

Ik moet toch zeggen dat de PS een stuk fijner schakelt. Er wordt toch echt minder snel teruggeschakeld. Het probleem van de kickdown is niet opgelost, maar daar kan ik wel mee leven.

Zijn er inmiddels meer mensen met de nieuwe "Pijpjes" en "PS update"?
S60Dennis
2nd Gear member

He Guys, mijn s60 staat nu bij de dealer voor het windgeruis, er wordt een deurrubber vervangen, ben benieuwd!

Wat zijn in hemelsnaam de drie pijpjes???
eLLiarZ
1st Gear member

@ejvm en S60Dennis, hoe zijn de ervaringen op dit moment mbt het windgeruis?
S60Dennis
2nd Gear member

eLLiarZ schreef:@ejvm en S60Dennis, hoe zijn de ervaringen op dit moment mbt het windgeruis?
Tja, weer goed geholpen, ze hebben er veel tijd instoken begreep ik van Bangarage a'dam. Maar het probleem is er nog...
Nieuwe ruitenwisserbladen en er is een strip/rubber in de deur(dus achter de bekleding) vervangen. Men heeft testgereden met ducktape op de deuren.
Het is een fluitend windgeruis, tussen ca 90 en 130 km, boven 140 is het weg, en niet omdat het normale windgeruis overheerst, het is er dan gewoon niet meer. Het lijkt een soort wervel.
Jammer genoeg is het klipje van het raamrubber door al het "gefrut" nu lam, en zat na een dag deze al weer los. Ook viel 2 dagen erna de kunststof driehoek waar de tweeter inzit, spontaan uit de deur bij het dichtdoen...tja, vergeten vast te zetten denk ik. Al met al doet t afbreuk aan de Volvo beleving, terwijl het verder een fijne reisauto is.
Ik ga voor de volgende beurt maar eens een andere dealer opzoeken denk ik.

Daarnaast: vanaf 80 met open dak; de windvanger beweegt/trilt/flappert flink, hebben jullie dat ook?

Ik wil het geluid van deur/raam en dakraam wel eens vergelijken met andere s60 of v60 rijders, de meeting ga ik niet redden denk ik, misschien de berijders hierboven eens afspreken in a' damof utrecht regio?
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Het dakje heb ik regelmatig geopend op de snelweg en heb geen problemen.
ejvm
2nd Gear member

Ik had een metalig geluid bij langzaam rijden (alsof er een metalen fan stroef opstart, turbo?). Dit is opgelost met een of ander plastic ding met drie pijpjes ipv twee. Geen idee waar het zit, maar het helpt.

Inmiddels heb ik er weer een flink aantal kilometers opzitten en heb geen last van windgeruis. Wellicht geluk, want ook ik zit bij ban in amsterdam, dus dan zou S60Dennis dezelfde oplossing hebben gekregen...
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”