Was de auto voor de revisie al uit gelezen?
Zo ja waren de codes er toen al?
Zo niet dan lijkt me dat het revisie bedrijf misschien een kabel heeft beschadigd tijdens montage.
Lastige situatie man !
Automaatbak
- DrRossi
- 4th Gear member
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
-
- Starter
Nee , de auto is voor de revisie niet uitgelezen.
Ik heb de auto particulier gekocht ,heb er een paar weken in kunnen rijden , toen begonnen de problemen .
Slecht schakelen , veel slippen in de versnellings, veel in noodloop.
Toen ik hem kocht schakelde hij goed , atf wasmooi helder.
Ik denk dat de vorige eigenaar hem nog even had laten spoelen waardoor hij nog even mooi liep voor de verkoop.
Auto heeft toen een half jaar stilgestaan , heb toen besloten om hem toch maar te laten reviseren.
Toen de auto opgehaald werd gaf hij aan versnellingsbak service spoed + de oranje lampjes.
Heb hem dus helaas niet laten uitlezen , weet dus niet of deze storingscodes er al in zaten , zou kunnen.
Wil nu eigenlijk wel het canbus gebeuren incl. computers laten doormeten/controleren op slechte stekkers ,massa ,of breuk , om te zien of het hiermee is opgelost.
Heb al wel gezien dat veel van de zwarte beschermhuls die om de bundel kabels hoort te zitten is weggebrand of verteerd waardoor er veel losse kabels in het zicht zijn onder de kap.
Mocht dan eventueel duidelijk worden dat het probleem hier niet in zit dan kan dit worden uitgesloten.
En ben ik er zeker van dat het probleem in de bak zit.
Zelf heb ik het idee dat de automaat boer weleens gelijk kon hebben omdat er bij het uilezen ook een paar keer de meldingen :
geen signaal ,en gebrekkige communicatie tevoorschijn kwamen.
Weet iemand nog een adresje in de buurt van zwolle die dit kunnen doormeten ?
Ik heb de auto particulier gekocht ,heb er een paar weken in kunnen rijden , toen begonnen de problemen .
Slecht schakelen , veel slippen in de versnellings, veel in noodloop.
Toen ik hem kocht schakelde hij goed , atf wasmooi helder.
Ik denk dat de vorige eigenaar hem nog even had laten spoelen waardoor hij nog even mooi liep voor de verkoop.
Auto heeft toen een half jaar stilgestaan , heb toen besloten om hem toch maar te laten reviseren.
Toen de auto opgehaald werd gaf hij aan versnellingsbak service spoed + de oranje lampjes.
Heb hem dus helaas niet laten uitlezen , weet dus niet of deze storingscodes er al in zaten , zou kunnen.
Wil nu eigenlijk wel het canbus gebeuren incl. computers laten doormeten/controleren op slechte stekkers ,massa ,of breuk , om te zien of het hiermee is opgelost.
Heb al wel gezien dat veel van de zwarte beschermhuls die om de bundel kabels hoort te zitten is weggebrand of verteerd waardoor er veel losse kabels in het zicht zijn onder de kap.
Mocht dan eventueel duidelijk worden dat het probleem hier niet in zit dan kan dit worden uitgesloten.
En ben ik er zeker van dat het probleem in de bak zit.
Zelf heb ik het idee dat de automaat boer weleens gelijk kon hebben omdat er bij het uilezen ook een paar keer de meldingen :
geen signaal ,en gebrekkige communicatie tevoorschijn kwamen.
Weet iemand nog een adresje in de buurt van zwolle die dit kunnen doormeten ?