Mijn kofferbakdeksel van mijn S40 wil niet meer open..
Hoe kan je deze van binnen uit openen?
Kofferbak van binnen openen
-
- 2nd Gear member
Ik heb dit probleem ook gehad. Is een bekend probleem. Af fabriek schijnt de kabelboom te kort te zijn waardoor je ergens een breukje in je kabelboom krijgt. Je hoort het slot ook niet meer ''klikken''. Door de kofferbakbekleding eruit te halen kom je bij de kabelboom. Je moet je banken even omklappen en de kofferbakplaat er helemaal uithalen. Nu zie je de plastic rand waar je kofferbak in sluit. Als je deze rand eruit klikt helemaal zie je de klem met haak waar je kofferdekselslot omheen sluit. Deze klem zit vast met 2 grote torx schroeven. Als je deze los schroeft heb je je kofferbak open. Nu moet je alleen kijken waar het probleem zit. Schakelaartje aan de buitenkant van de kofferbak, slotmechanisme of breuk in de kabelboom. Ik heb hem toen naar de dealer gebracht wegens tijdgebrek. Was 180 euro kwijt voor de reparatie aan de kabelboom en het afstellen. Als hij niet goed afgesteld wordt gaat je kofferdeksel ''klapperen''.
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022
-
- 2nd Gear member
Oke, goed gedaan. Ehm, dat weet ik niet meer zeker. Geloof dat het slot 3 of 4 tientjes op de sloop was. Weet niet waar je woont? Dan kan ik je wel wat adressen geven waar je terecht kunt.
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022