Na een dag pielen gelukt. speakers vervangen door HP, tweeters gemonteerd, PA 200 versterker geplaatst. Halve dag nodig gehad om oude speakers (14 popnagels uitboren) te verwijderen en nieuwe te plaatsen, versterker snel gemonteerd hoewel het verwijderen van het afdekpaneel om de versnellingspook nog lastig genoeg was.
Helaas, op het eind kreeg ik nooit meer de HU teruggeplaatst in het vak...
Na eindeloos rommelen besloten dat ik de klus niet zelf af kon ronden, even langs dealer SVALA in Haarlem gereden; in 1 minuut teruggeschoven en ook nog de paneeltjes rond versnellinsgpook teruggeplaatst. Service, hoewel ik geen klant ben.
Bleek nog echt een handigheidje, dat terugschuiven van die unit.
Heb nu alleen de versterker (nog) niet vastgezet, schroefgaten van onduidelijke maat. Ligt nu ongeschroefd, volgens mij redelijk klem. Laat het maar zo...
Resultaat: Kan nu met plezier naar muziek luisteren, klinkt echt goed, tegen redelijke kosten:
450 voor speakers en versterker
205 voor IMIV ipod adapter
20 euro voor popnageltang en popnagels.
Okee, opgeteld nog de moeite waard maar durf nu tenminste de radio aan te zetten....(en kom uit een BMW 5 serie met een fantastische DSP high end audio)!
Gelukt!
-
- 2nd Gear member
Kijk aan, en dit willen meerdere mensen maar die lukt het vaak zelf niet of omdat dit teveel geld kost.
Hoe heb je het met de software geregeld of was dit niet nodig bij jou radio?
Hoe heb je het met de software geregeld of was dit niet nodig bij jou radio?
Volvo S60 2,5T AWD Geartronic MY03.
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
-
- Starter
Nee, software was volgens bob van volvotech en bert van volvos.nl niet nodig. Volgens dealer overigens wel, maar het was aansluiten en spelen...
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik zat met hetzelfde probleem voor de versterker, ik kreeg hem ook niet vast geschroefd. Er lijkt een M5 boutje in te moeten maar er zat geen schroefdraad in het gat.
Iemand gaf hier een tip om de schroef er in te draaien en zelf te laten tappen, maar ik draaide gewoon de draad van de schroef af.
Daarna aan de voorkant draad getapt, en de achterste beugel 'klik' je een beetje vast, daar zit geen schroef in.
Tot op heden geen rammelende versterker gehad, dus als je in één gat draad tapt zit hij vast genoeg.
Uitboren van de popnagels heb ik 4 dagen (paar uur per dag) over gedaan, rotklusje.
Iemand gaf hier een tip om de schroef er in te draaien en zelf te laten tappen, maar ik draaide gewoon de draad van de schroef af.
Daarna aan de voorkant draad getapt, en de achterste beugel 'klik' je een beetje vast, daar zit geen schroef in.
Tot op heden geen rammelende versterker gehad, dus als je in één gat draad tapt zit hij vast genoeg.
Uitboren van de popnagels heb ik 4 dagen (paar uur per dag) over gedaan, rotklusje.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- error404
- 1st Gear member
Ik kreeg mijn versterker er ook niet ingeschroefd, lees het hier vaker. Heb eerst een uur zitten passen en priegelen met allerlei maatjes, resultaat: lukt niet. Met een schroefdraad tap setje kon ik de draai niet maken. Oplossing: 2 zelf tappende boutjes gehaald bij de ijzerwarenhandel (50 cent) beide erin in 2 min.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
450 euro voor de speakers en PA200 is behoorlijk aan de prijs, ik heb zo een set gekocht voor 250 euro bij Autorima. (4 HP speakers en PA200, inclusief alle kabels)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D