Maar zijn er meer mensen die er last van hebben?
Het kraakt/tikt met name als ik het pedaal een klein beetje laat opkomen.
Redelijk irritant en het 'voelt' nogal goedkoop aan...
Als ik het koppelingspedaal met de hand bedien

Ah, gelukkig, nog iemand met dit issue. Ik dacht al dat t aan mij lag...olson schreef:Natuurlijk een gevalletje voor de dealer om er naar te kijken...
Maar zijn er meer mensen die er last van hebben?
Het kraakt/tikt met name als ik het pedaal een klein beetje laat opkomen.
Redelijk irritant en het 'voelt' nogal goedkoop aan...
Als ik het koppelingspedaal met de hand bediendan hoor ik wel een relais klikken, maar dat is niet het zelfde geluid...
Ik ervaar dus echt precies het zelfde. Het lijkt wel alsof ik niet meer kan rijden. Bij snel optrekken sta ik regelmatig in de toeren te janken en ga geen meter vooruitFangio schreef:
Desondanks vind ik de koppeling niet echt aangenaam in vergelijking met andere auto's. de slag is te groot waardoor je soms moeilijk kan doseren, vooral als je plots snel moet optrekken in 1e of 2e.
Ik herken het helemaal. en mede door het laag (dood) koppel onder de 1500 toeren ben je geneigd de motor in toeren te jagen om niet te schokkeren als je een sprintje moet trekken.olson schreef:Ik ervaar dus echt precies het zelfde. Het lijkt wel alsof ik niet meer kan rijden. Bij snel optrekken sta ik regelmatig in de toeren te janken en ga geen meter vooruitFangio schreef:
Desondanks vind ik de koppeling niet echt aangenaam in vergelijking met andere auto's. de slag is te groot waardoor je soms moeilijk kan doseren, vooral als je plots snel moet optrekken in 1e of 2e..
Ze hebben de boel gesmeerd, kraken is iets minder maar nog zeker niet weg, maar gelijk een vervolgafspraak gemaakt om er een keer goed naar te laten kijken. Ik kwam voor een andere storing ingewild bij de garage. Ze hebben mij wel gelijk geholpen en ook dus naar de koppeling gekeken.ppFreddy schreef:Mijn vader heeft in zijn V70 1.6D drivE ook last gehad van een krakend/piepend koppelingspedaal. Garage heeft een en ander gesmeerd en nu geen probleem meer.
Los daarvan vind ik ook dat de koppeling van die auto veel te laat aangrijpt, zeker vergeleken met mijn vroegere V50