960 3.0 op g3?

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
paulus
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 05.12.2004 - 14:30
Locatie: Noord Holland

Wellicht een stomme vraag: Overweeg een 960 3.0 Royal te kopen, maar vraag mij af of deze ook geschikt is voor lpg g3 inbouw/onderbouw. Met de huidige brandstofprijzen wel even een relevante vraag...
Heeft iemand een idee?
Volvo XC 90 D5 Geartronic Zwart 215 PK (getuned door Fasttech) Full options
Voorheen:
Volvo XC 90 D5 Geartronic Zwart Tuned door Fasttech tot 198 pk
Voorheen:Volvo V70 2.4 D Aut. Zwart Tuned tot 168 pk door Fasttech
Daarvoor: Audi A6 TDI Avant, Blauw, Tuned door Fasttech
Daarvoor: Volvo 940 Station LPG, Rood, 500.000+
Ook daarnaast:Volvo XC70 2.4T Automaat zwart
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

vast wel want ik ben ze in het verleden wel eens tegengekomen op MP
keep calm!, your randomizer is running
Gast

paulus schreef:Wellicht een stomme vraag: Overweeg een 960 3.0 Royal te kopen, maar vraag mij af of deze ook geschikt is voor lpg g3 inbouw/onderbouw. Met de huidige brandstofprijzen wel even een relevante vraag...
Heeft iemand een idee?
deze zeker

http://www.jbover.nl/index.php?option=c ... o&Itemid=1
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Mijne staat op ruim 6 ton op LPG G3 is dan wel een 2,5 maar zijn nagenoeg zelvde blokkken.

Zeer goede blokken om op LPG te zetten.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
broker
3rd Gear member
Berichten: 269
Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29

Heel geschikt om op gas te zetten. Wel een per cilinder ingespoten LPI of dampgasinstallatie. De eenvoudige ringverdamper is totaal ongeschikt en zal grote backfires geven. Ik ken zelfs iemand wiens 960 daardoor geheel is uitgebrand.

Zelf rijd ik al 10 jaar S90 3.0 op gas. De eerste was een 180pk 3.0 met lpi installatie en de huidige ( sinds 2005) is een 204 pk 3.0 met een dampgasinstallatie. Rijdt probleemloos en ben er zeer tevreden mee.

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Ik heb er eentje met 2,5 ton op de klok nog op LPG G3 gezt en dat ging goed.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

3 jaar op gas gereden met een 965 3.0i op G3. No problemo!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”