Werking remmen bij stilstand motor uit

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

themull schreef: Is er iemand die mogelijkerwijs wel een oplossing heeft voor het probleem van mijn auto?
Is al vernoemd.
Het gaat erom de druk in de rembekrachtiger vast te houden. Als de rembekrachtiger an sich goed is (dus het membraan is niet gescheurd) dan kan de rembekrachtiger uit het hoofd langs twee kanten lekken: er zit een afdichting aan de kant van de bediening van het rempedaal (soort van zuiger met een afdichtingsring eromheen) en er zit een slang naar het inlaatspruitstuk om het vakuum op te bouwen. Aan de ingaande kant zit een terugslagklep die zorgt dat het vakuum ook in de rembekrachtiger blijft.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
themull
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:15

de oplssing wordt niet genoemd behalve dat de druk vastgehouden moet worden, wat me logisch lijkt. De mogelijke oorzaak noemt hij wel.
Blijft de vraag dus of er iemand een oplossing heeft ?
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1443
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

De oplossing zou je uit de tekst kunnen halen: Terugslag klep nakijken (hoewel ik me afvraag of die in diesel zit), of rembekrachtiger controleren op lekkage/vervangen.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
themull
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:15

ok dat zou kunnen inderdaad, maar is dit afdoende?
ik heb ook in andere topics gelezen dat het niet help om de rembekrachtiger te vervangen, en dat men maar moest leren leven met het euvel
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Het gaat niet om een druk, maar een vacuum. Door dit vacuum wordt het indrukken van het pedaal veel lichter. Met draaiende motor hersteld de vacuumpomp het vacuum en wanneer je de motor afzet dan blijft normaal dit vacuum bestaan waardoor je zeker 1 a 2 keer het pedaal normaal in kan drukken. Bij jou zit zeer waarschijnlijk ergens in het vacuumsysteem een klein lek wat voor de werking van de rem bij draaiende motor geen invloed heeft, bij blijkbaar na enkele uren zonder draaiende motor ervoor zorgt dat er geen vacuum meer is in je rembekrachtiger en het pedaal dus keihard is. Je zou dus op zoek moeten gaan naar een lek, maar dat is vrij lastig te vinden zoals ook te zien in het topic van Dieselpower.
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

De test is heel simpel en elke garage, ook de beun, heeft de spullen. Je zou het zelfs thuis kunnen doen....

Zet auto stil, open motorkap

Haal slang naar rembekrachtiger los aan de zijde die NIET aan die bekrachtiger zit

Pak een vacuumpomp en sluit deze aan op de slang

Pomp vacuum op de rembekrachtiger, let op stand metertje en onthoudt die

Laat alles staan

Kijk na half uur hoeveel vacuum er nog is


(hoor je sissen, is de rembekrachtiger waarschijnlijk overleden)


En voor het doe-het-zelf: de meeste pompen voor je luchtbedje, rubberboot kunnen ook zuigen dus die kan je ook gebruiken voor een test. Metertje zou ik zo gauw niet weten maar met wat handigheid, een slang en water en wat McGyver kom je een eind zou ik zeggen ;-)
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

Ben gelukkig niet de enige met dit probleem dus..... Mijn huidige V70 heeft t zelfde probleem daar waar mijn vorige dit niet had. Automaat vs handgeschakeld.

Toch eens vragen bij de garage...
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07

V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
Gebruikersavatar
dieselpower
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35

Fore schreef:Ben gelukkig niet de enige met dit probleem dus..... Mijn huidige V70 heeft t zelfde probleem daar waar mijn vorige dit niet had. Automaat vs handgeschakeld.
Nou, vlgs mij is het niet afhankelijk van het feit of het een automaat of handschakeling is.
Ik heb nu mijn 4e volvo, allemaal handgeschakeld. Nr 1 en Nr 2 hielden het vacuum vast, Nr 3 niet, nu Nr 4 weer wel.
Ik ben heel eerlijk, ik heb al wel wat meer merken gereden, maar het probleem is alleen bij m'n 3e volvo geweest. Vlgs mij komt zo'n weglek-vacuum-rembekrachtiging probleem eigenlijk niet zo vaak voor. Ik heb in mijn omgeving er nooit iets over gehoord en was onbekend met het fenomeen tot ik er zelf dus mee te maken kreeg.
In het begin was ik er best zorgelijk over, ben het later gaan accepteren en gaan beschouwen als een karaktertrek van die auto. Nogmaals, de remmen hebben altijd prima hun taak gedaan.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
themull
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:15

ik maak me er uiteindelijk ook geen zorgen over, hij remt tijdens het rijden gelukkig fantastisch, ik hou het echter wel in de gaten.
Gebruikersavatar
vincent65
3rd Gear member
Berichten: 461
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:28

Ik snap het niet helemaal.... je vindt dat de rem "raar" doet, vraagt hier om oplossingen.
Niemand weet het precies maar er worden wel mogelijke oorzaken genoemd.
Waarom laat je het dan niet even bij een garage nakijken?
Dan heb je toch zekerheid.
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
themull
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:15

Snap ik , ik heb me naast dit forum o nog laten informeren door een medeforummer en het er nog goed over gehad, en lees ook het relativerende verhaal van dieselpower,ik hou het goed in de gaten.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik heb dat met mijn vorige V70 (2005) ook altijd gehad. De remmen deden het verder prima, dus heb er geen probleem van gemaakt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

En alweer een topic over dit probleem.
Ik vind het toch echt best onveilig als je wegrijdt en je hebt ineens nauwelijks remdruk en je auto rolt door.
Ik ben dan ook zeker niet van plan hiermee door te rijden. Bovendien is het soms echt schrikken. Met name als je op een object afrolt zoals een slagboom of een andere geparkeerde auto.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
StephanD
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 14.07.2010 - 23:03

Bij mijn vorige auto, een V40T4 MY2001, werkte de rembekrachtiger zelfs na even lopen van de motor nog niet altijd optimaal.
Ik kreeg daardoor een keer bijna een aanrijding, ik zag een auto te laat maar de T4 wilde nog geen noodstop maken.
Ik kreeg eerst het advies eerst flink toeren te maken voordat ik weg reed.
Uiteindelijk is een electrische vacuumpomp toegevoegd waarna het probleem verholpen was.

Mijn huidige V70 is standaard voorzien van zo'n electrische vacuumpomp.
Als ik de auto een paar dagen niet gebruikt heb hoor ik de pomp even werken wanneer ik het contact aan zet.
Als ik een paar keer rem zonder dat de motor loopt slaat de electrische pomp weer even aan.
Ik dacht dat zo'n electrische pomp standaard was op de V70.
De 2.5T van een kennis is ook voorzien van zo'n pomp.
Hebben jullie die pomp dan niet?
343 DL aut - > 360GLT 2.3 - > V40 2.0T4 Prestige MTE stage 2 Ferrita dp
Volvo V70 T5 '07 Summum Four-C MTE stage 2 Ferrita dp
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”