verbruik T-5R

Voor kenners: de "Roffel"
Gebruikersavatar
Gimle
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02.01.2012 - 14:27

Mijn V70 2.5 10v op LPG haal ik 1 op 10 als ik erg rustig rijd en 1 op 8-9 als ik af en toe wat sportiever rijd...
Greetz,
Gimle
1997 Volvo V70 2.5i Vialle LPG 144PK
2000 Volvo S80 T6 Vialle LPG 272PK
tricky
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 19.02.2011 - 10:15

Laat ik het zo zeggen; ik gebruik mijn c30 voor woon-werk verkeer. 30 km heen en weer terug. Snelweg, +/- 110 kmh, dan redt ik de 1 op 10 gemakkelijk. Door de drukte heen racen heeft toch geen zin, gewoon rustig genietend, dakje open, premium geluidje aan...

Ga je de t5 of R (maar eigenlijk ook al de 2.4) lekker uitlaten, sprintjes, etc. Dan ga je de 1 op 9 zeker niet halen...

Ik probeer korte ritjes te mijden om dezelfde reden...

Zo'n R moet je eigenlijk alleen rijden als de brandstofkosten er niet toe doen...
Volvo C30 T5 R-design mj2008: Black Sapphire Metalic, Business Line, Winter Line, BLIS, Electrische bestuurdersstoel, Premium Audio, Moonroof, Geartronic, Keyless Entry & Go, 18" Atreus & R-design wintervelgen
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Ik rij geen T5 of R, maar gewoon een 170pk'er. Maar misschien heb je toch wat aan mijn verbruikscijfers. Want bij normaal gebruik liggen die 5 cilinders volgens mij allemaal niet heel ver uit elkaar.

Snelweg: 1:13,5. Dat is nog te verbeteren door op de CC te gaan rijden en/of door achter een vrachtwagen te gaan hangen. Maar dat laatste kan ik niet aanbevelen, en al helemaal niet met een R :D

Provinciale wegen: 1:10,5

Binnenwegen/stadsverkeer: 1:7,5.

Even naar de supermarkt heen en weer rijden die 750 meter verderop is: 1:5.
Maar dat laatste doe ik dan ook nooit.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

TS mag zijn handen dichtknijpen met die 1 op net geen 7
Volvo for life
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Het hangt ook van het exemplaar af. Onze 850 2.5 10v doet 1:7,5 bij voornamelik binnendoor ritjes. Als je snelweg rijd met een gangetje van 100 doet hij 1:9. Zuiniger wil hij echt niet. Ik heb zo'n zelfde auto op lpg gehad en die deed op lpg 1:8,5.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Als je snelweg rijd met een gangetje van 100 doet hij 1:9. Zuiniger wil hij echt niet.
Dat is een fors verschil met mijn 20V! Enig idee waar dat aan kan liggen?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Kan van alles zijn. De 850 doet max 5000 km/jr. Vind het simpelweg niet rendabel om te zoeken naar een oorzaak. Dat gaat aardig in de papieren lopen en dat haal je niet meer terug. De auto heeft geen foutmeldingen, MAP sensor heb ik vervangen, en de lambda sensor meet goed. Timing is ok, compressie ook, dus dan wordt het een grondig verhaal. LAat het lekker zo.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Inderdaad, dan zou ik de moeite ook niet nemen.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
MartijnC70T5
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 20.06.2010 - 10:37
Locatie: Veenendaal

Ik denk dat ik ook maar op gas ga rijden ik rij dan wel veel stadsverkeer maar ik rij 1 op 8 op benzine (en dan tank ik 98 )
Scandinavian Luxury...................Other Car's

Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
Gebruikersavatar
MyDJ
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 10.08.2010 - 23:32

Ben al een tijdje aan het overwegen om gas in te R de laten bouwen of om een gechipte D5 met standkachel en AWD aan te schaffen, maak zo'n 30.000 per jaar nu...

Wil de R liever houden, echter zal zo'n gastank het rijgedrag van de R behoorlijk beinvloeden denk ik.

Iemand advies?
Volvo 360 2.0
Volvo S40 1.8 LPG G3 Vialle
Volvo S60 2.5T LPG G3 Vialle
Volvo V70 R AWD MY '07
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

tja, van beide valt wat te zeggen. Met een V70R en nivomats moet het geen probleem zijn met een gastank. rijgedrag zal niet extreem afwijken.
Je weet nu wat je hebt. Inrul van de V70R zal denk ik niet zoveel opbrengen en een V70D5 AWD met standkachel is goed zoeken, daar zijn er niet zoveel van.

Ik rij zelf een gechipte (MY 07) V70 D5 AWD met standkachel en kan zeggen dat deze niet zuinig is( rond de 1:11 gemiddeld, wel geartronic).

De S70R van vrouwlief rijdt rond de 1:7,5 op benzine maar die rijdt niet veel lange stukken

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
MartijnC70T5
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 20.06.2010 - 10:37
Locatie: Veenendaal

Erg jammer is dat idd dat de D5 op het gebied van verbruik geen vooruitgang heeft geboekt eerder achteruitgang.

Mn vader schrok zich kapot van een S60 D5 handbak uit 2003 naar een S80 D5 GT uit 2007 :D
Scandinavian Luxury...................Other Car's

Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

En dat zou ik ook wel willen denk ik...
Moet kunnen zonder vermogensverlies.
Tegenwoordig heb je flashlube LPG systemen die automatisch omschakelen naar benzine zodra er veel vermogen wordt gevraagd.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

MartijnC70T5 schreef:Erg jammer is dat idd dat de D5 op het gebied van verbruik geen vooruitgang heeft geboekt eerder achteruitgang.

Mn vader schrok zich kapot van een S60 D5 handbak uit 2003 naar een S80 D5 GT uit 2007 :D
Ach hij rookt niet moet je maar denken. Het gaat om de emissie eisen en dat er dan extra brandstof verstookt wordt is niet erg, maar wel mooi lage uitstoot

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”