Ik heb advies nodig over het hoog verbruik van onze V60 T3.
We hebben onze V60 2 maanden en we staan heden op 4300Km.
Ik ben bezorgd over het naar mijn mening zeer hoge verbruik: 10l/100Km!
Dat men de lage waarde van de catalogus niet haalt, daar ben ik me van bewust. Maar als ik hier en daar wat speur op het net ligt het gemiddelde verbruik voor deze wagen rond een 6,5l.
Dat is toch een groot verschil.
Heeft hier iemand ervaring mee? De verdeler vind dit "normaal".
Wat moet ik hier mee doen...? Is er überhaupt iets aan te doen?
Hoog verbruik V60 T3
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
hij wordt met wat meer kilometers op de klok zeker zuiniger
Volvo for life
-
- 4th Gear member
Normaal lijkt het mij niet, maar veel hangt natuurlijk af van aard van de ritten (stadsverkeer, snelweg) en de rijstijl. Het verbruik van de T3 is daar erg van afhankelijk: vergeet niet dat deze relatief lichte motor heel wat gewicht heeft te verplaatsen. Veel optrekken is dan ook funest voor het verbruik. Op de snelweg heeft mijn T3 zich bewezen als een erg zuinige motor. Maar ook daar merk je dat het verbruik vanaf 100 km/h snel stijgt. Dat is de prijs die je betaalt voor een lichte motor. Het door jullie gerealiseerde verbruik is erg hoog, maar het door jou genoemde 6,5l/100 km lijkt mij aan de andere kant wat erg optimistisch. Ik zit nu op (werkelijk gemeten) 7,4l/100 km na 30.000 km. Vooral gerealiseerd op de snelweg en met een rustige tot normale rijstijl.
Als het zo blijft misschien toch even langs de dealer.
Als het zo blijft misschien toch even langs de dealer.
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
-
- 3rd Gear member
Hier ook zo rond de 7.5. En lager ga je ook niet komen denk ik (of je moet niet boven de 80 per uur gaan rijden
).
Kijk eens bij het verbruikslijstje in een ander topic.. Daar zul je dit ook zien.
Die 7.5 heb ik alleen door redelijk veel snelweg km en dan ook rustig rijden (niet harder dan 120....)
Bij mijn vorige v60 (een t4) reed ik wat minder rustig en kwam ik degelijk tegen de 10l/100km...
Die lage verbruiks cijfers die je ziet zijn de diesels....

Kijk eens bij het verbruikslijstje in een ander topic.. Daar zul je dit ook zien.
Die 7.5 heb ik alleen door redelijk veel snelweg km en dan ook rustig rijden (niet harder dan 120....)
Bij mijn vorige v60 (een t4) reed ik wat minder rustig en kwam ik degelijk tegen de 10l/100km...
Die lage verbruiks cijfers die je ziet zijn de diesels....
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
-
- 3rd Gear member
houd er wel rekening mee dat die 7.5 gehaald wordt met een rustige rijstijl...
rustig optrekken, veel snelweg, cruisecontrol zo rond de 115...
wanneer ik zo rond de 120 / 125 zit gaat verbruik ook redelijk vlot omhoog....
was een degelijke aanpassing voor mij...

V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
- Amphion
- Starter
Een rustige rijstijl is geen probleem. Dat is zo. Maar ik moet eerlijk bekennen dat er redelijk veel korte ritten gereden worden....Patrickv schreef:houd er wel rekening mee dat die 7.5 gehaald wordt met een rustige rijstijl...
- Amphion
- Starter
Toch nog 1 bedenking/vraagje:
Dat "start-stop" Eco drive systeem; ik dacht steeds dat een motor extra verbruikt als hij start. Verbruik ik dan ook niet nog eens meer als dat systeem geactiveerd is, alsmaar opnieuw starten...? :?
Dat "start-stop" Eco drive systeem; ik dacht steeds dat een motor extra verbruikt als hij start. Verbruik ik dan ook niet nog eens meer als dat systeem geactiveerd is, alsmaar opnieuw starten...? :?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dat Eco DRIVe knopje is voor de werking van het start/stop systeem en de response op het gaspedaal. Al merk ik dat laatste niet.
De motor laten draaien kost meer benzine neem ik aan, dan telkens via een versnelde wijze opstarten.
De motor laten draaien kost meer benzine neem ik aan, dan telkens via een versnelde wijze opstarten.